  • 21. Data: 2006-08-30 21:50:43
    Temat: Re: Przelew on-line - wydruk potwierdzenia
    Od: akala <a...@o...eu>

    Dnia Wed, 30 Aug 2006 13:11:02 +0200, jureq napisał(a):

    > 2. Należy rozróżnić urzędy i firmy. Firma może kwestionować wszystko i
    > nikt im nic z tego powodu nie zrobi.
    taaak ? to twoim zdaniem firma może zakwestionować fakt wpłaty na jej
    konto pomimo tego ,że faktycznie dokonałeś takiej wpłaty i ją w tej firmie
    zaksięgowano ? No to powodzenia w interesach.
    akala

  • 22. Data: 2006-08-30 21:57:46
    Od: akala <a...@o...eu>

    Dnia Wed, 30 Aug 2006 15:39:46 +0200, mauser50 napisał(a):

    > Jeśli nie masz pieczęci potwierdzającej faktyczną wpłatę instytucja
    > której chcesz okazać nie opieczętowany dowód wpłaty transakcji
    > elektronicznej tj. przelewu tylko wtedy go nie zakwestionuje jeśli może
    > bezposrednio potwierdzić na swoim koncie wpływ tego przelewu. Jeśli
    > przelewasz pieniądze elektronicznie na inne konto nie koniecznie są one
    > widoczne i zaksięgowane na tym koncie w tym samym dniu i dlatego
    > najlepiej postarac się o potwierdzenie przelewu w postaci pieczęci.

    no a taki "przelew" można łatwiej sfałszować niż taki wydruk z np z PKO
    Inteligo. Nie wiem czy wiesz ,że np niektóre banki ,gdy wpłaca się u nich
    pieniążki dają taki druczek który ,zapewniam cię szybciej "zmajstruję" niż
    wydruk z pdf ,bo do pdf nie mam odpowiednich czcionek i " obrazków"
    Podrobienie zarówno dokumentu wydanego przez bank jak,i " zmajstrowanie"
    fałszywego wydruku z dokumentu elektronicznego jest fałszerstwem, a opory
    urzędasów był są i będą.
    akala

  • 23. Data: 2006-08-31 06:15:23
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

    Użytkownik "co to jest" <n...@u...pl> napisał w wiadomości
    > Czy jakikolwiek urząd lub instytucja może zakwestionować lub nie przyjąć
    > potwierdzenia wpłaty, które zostało wydrukowane przez zdalny system banku
    > internetowego (np. mBanku)?

    Czyli reasumując:

    1) Wiążącym dokumentem jest zaksięgowanie wpłaty na koncie beneficjenta
    (czyli JEGO wyciąg bankowy) i firma np. wydająca towar na podstawie dowodu
    wpłaty robi to z uprzejmości
    2) Urząd w którym wymaga się przedłożenia potwierdzenia wpłaty (np. uczelnia
    przy procesie rekrutacji) nie może odmówić przyjęcia dokumentu bez pieczęci
    i podpisu

    Zgadza się ?

  • 24. Data: 2006-08-31 07:03:39
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    akala wrote:

    > taaak ? to twoim zdaniem firma może zakwestionować fakt wpłaty na jej
    > konto pomimo tego ,że faktycznie dokonałeś takiej wpłaty i ją w tej
    > firmie zaksięgowano ? No to powodzenia w interesach.

    Ocenzurowałeś niestety dalszy ciąg mojej wypowiedzi:
    "Ale w wypadku jeśli np zapłaciłeś
    za towar, przedstawiłeś taki dowód zapłaty a firma odmówi wydania
    towaru z powodu braku pieczątki, to masz prawo pozwać firmę do sądu np.
    o odszkodowanie za niewykonanie umowy."

    Jeśli uważasz, że tak naprawdę można zrobić firmie cokolwiek oprócz
    udania się do sądu, to napisz. Jestem ciekaw twoich pomysłów.