  • 11. Data: 2006-08-30 10:47:44
    Temat: Re: Przelew on-line - wydruk potwierdzenia
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    kam wrote:

    > odpowiedz sobie na pytanie co to jest dokument
    > pytanie pomocnicze - czy musi być na papierze?

    W kontekscie tego watku juz widze, jak uznaja przelew w postaci
    elektronicznej bez zadnego papiera :):):):)

    Wiem, ze dokument nie musi byc na papierze. Jesli jednak wymagaja
    potwierdzenia z pieczatka i podpisem to trudo to nabic na dyskietce...

    --
    Kami-no kodomotachi-wa mina odoru i inne ksiazki http://tiny.pl/gn6m
    ________________

  • 12. Data: 2006-08-30 11:11:02
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    co to jest wrote:

    > Czy jakikolwiek urząd lub instytucja może zakwestionować lub nie
    > przyjąć potwierdzenia wpłaty, które zostało wydrukowane przez zdalny
    > system banku internetowego (np. mBanku)?

    Każdy może nie przyjąć do wiadomości np tekstu z encyklopedii, że
    ziemia kręci się wokół słońca. Tylko co z tego wynika.
    Więc dwie uwagi:

    1. Były długie dyskusje w prasie (np. Rzeczpospolita) czy rzeczywiście
    ten tekst na potwierdzeniu o "niewymaganiu przez prawo bankowe" jest
    zgodny z prawdą. Opinie prawników były różne. Więc można kwestionować.
    Ale z takiego dowodu wpłaty zawsze możne zrobić "normalny" dokument
    samemu się na nim podpisując (na dodatek można nawet jak ktoś chce
    postawić własną pieczątkę). Tylko sorry, ale wtedy w wypadku
    fałszerstwa odpowiada się nie za zrobienie jakiegoś tam wydruku, ale
    waśnie za fałszerstwo *dokumentu*. Nie wiem co będzie, jeśli okaże się,
    że np. bank miał problemy z systemem komputerowym i wydruk jest ale
    przelew nie poszedł. Może się okazać, że wtedy to ten co się podpisał
    odpowiada za poświadczenie nieprawdy.

    2. Należy rozróżnić urzędy i firmy. Firma może kwestionować wszystko i
    nikt im nic z tego powodu nie zrobi. Ale w wypadku jeśli np zapłaciłeś
    za towar, przedstawiłeś taki dowód zapłaty a firma odmówi wydania
    towaru z powodu braku pieczątki, to masz prawo pozwać firmę do sądu np.
    o odszkodowanie za niewykonanie umowy. Chyba, że w umowie było iż ma
    być "potwierdzenie wpłaty z pieczątką banku". Inna sprawa jest z
    urzędami - oni są związani przepisami prawa. I wtedy działa zazwyczaj
    składanie dokumentów "na sekretariat", tak aby to urzędnik musiał ci
    dać na piśmie (czasami nawet w formie decyzji administracyjnej)
    dlaczego odrzuca takie potwierdzenie przelewu. W stosunku do
    niechętnych urzędów działa zawyczaj także metoda z własnym podpisem.

  • 13. Data: 2006-08-30 11:34:11
    Od: "Neko" <miglce@_bez_spamu_wp.pl>

    Użytkownik "kam" <#k...@w...pl#> napisał

    > aby na pewno wydruk? a przypadkiem nie dokument?

    Zamiast bawic sie non-stop w rebusy odpowiadaj
    konkretnie na pytania.

    Neko

  • 14. Data: 2006-08-30 11:43:10
    Od: m...@g...com

    Hikikomori San wrote:

    > Wiesz, na 100 tys wzwyz to jakbym juz robil, to bym sobie druknal oraz
    > zlozyl stosowne pieczecie i podpisy ;)
    >
    > Ale to chyba nie o to chodzi... Tym bardziej, ze magik od pieczatek
    > latwiej podrobi pieczatke niz przygotuje wydruk chocby z worda...

    Nie wiem jak magik od pieczątek, ale ja takie potwierdzenie np. z mBanku
    mogę podrobić i wydrukować w ciągu kilku minut. Z podrobieniem pieczątki
    bym miał już mały problem.

    p. m.

  • 15. Data: 2006-08-30 12:01:37
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Neko napisał(a):
    > Zamiast bawic sie non-stop w rebusy odpowiadaj
    > konkretnie na pytania.

    jeszcze coś mądrego napiszesz?

    KG

  • 16. Data: 2006-08-30 12:02:17
    Od: "Neko" <miglce@_bez_spamu_wp.pl>

    Użytkownik "kam" <#k...@w...pl#> napisał

    > jeszcze coś mądrego napiszesz?

    Nie. Nie bede detronizowal "krola". :)))

    Neko

  • 17. Data: 2006-08-30 12:03:14
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik <m...@g...com>

> [...]
    > mBanku
    > mogę podrobić i wydrukować w ciągu kilku minut. Z podrobieniem

    dlatego jak mam robić przelew, do którego będę być moze potrzebował
    potwierdzenie to robię go z Inteligo.
    Potwierdzenie dziala tam tak, że to bank:
    - albo wysyła potwierdzenie w formie pliku pdf (którego nie wolno
    zmieniać) mailem podpisanym swoim podpisem elektronicznym
    - albo wysyła faks na wskazany numer odbiorcy
    Wtedy odbiorca chyba nie powinien mieć wątpliwości, czy potwierdzenie
    jest prawdziwe.
    *** blad ***

  • 18. Data: 2006-08-30 13:39:46
    Od: mauser50 <m...@g...com>

    co to jest napisał(a):
    > Czy jakikolwiek urząd lub instytucja może zakwestionować lub nie przyjąć
    > potwierdzenia wpłaty, które zostało wydrukowane przez zdalny system banku
    > internetowego (np. mBanku)?

    Jeśli nie masz pieczęci potwierdzającej faktyczną wpłatę instytucja
    której chcesz okazać nie opieczętowany dowód wpłaty transakcji
    elektronicznej tj. przelewu tylko wtedy go nie zakwestionuje jeśli może
    bezposrednio potwierdzić na swoim koncie wpływ tego przelewu. Jeśli
    przelewasz pieniądze elektronicznie na inne konto nie koniecznie są one
    widoczne i zaksięgowane na tym koncie w tym samym dniu i dlatego
    najlepiej postarac się o potwierdzenie przelewu w postaci pieczęci.

  • 19. Data: 2006-08-30 17:14:08
    Od: d...@o...pl

    Generalnie takie potwierdzenie ma prawo bytu jako zaświadczenie,że
    operacja została wykonana. Ma ono taka sama moc jak np. papierek z
    poczty, ktory otrzymujesz po dokonaniu przelewu w okienku (druk jest
    powszechnie dostepny i nietrudno jest takie cos podrobic).
    Po prostu sprawa z przelewami wyglada tak,ze nie robi sie nic bez
    uprzedniego zaksiegowania wplaty na wlasnym koncie. Druk ma
    uwiarygodnic klienta.

  • 20. Data: 2006-08-30 19:58:22
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    co to jest wrote:
    > Czy jakikolwiek urząd lub instytucja może zakwestionować lub nie przyjąć
    > potwierdzenia wpłaty, które zostało wydrukowane przez zdalny system banku
    > internetowego (np. mBanku)?

    Do sprawdzenia w przepisach regulujących dane postępowanie. Jeśli
    wymagane jest przedłożenie po prostu dowodu wpłaty (a na 99% tak jest),
    to brak pieczątki nie jest podstawą do wydania decyzji odmownej.

    Acha, jeśli komuś przyszłoby do głowy wyedytować takie potwierdzenie
    przed posłaniem na drukarkę, to odpowiedziałby jak za podrobioną
    pieczątkę.