  • 11. Data: 2010-10-28 13:02:42
    Temat: Re: Przedawnienie ?
    Od: "NieJorgnijSię" <n...@n...pl>

    > 10 lat.
    >
    > To jeszcze kodowanie czytnika sobie ustaw ;-)
    >
    > --
    > :-) Olgierd
    > http://olgierd.rudak.org

    Tak myslalem , uff ulzylo mi. Jakie kodowanie? Jakis help?

  • 12. Data: 2010-10-28 13:38:44
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Thu, 28 Oct 2010 15:02:42 +0200, NieJorgnijSie napisał(a):

    > Tak myslalem , uff ulzylo mi. Jakie kodowanie? Jakis help?

    Najlepiej to zmień czytnik grup :)

    --
    :-) Olgierd
    http://olgierd.rudak.org

  • 13. Data: 2010-10-28 13:49:29
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Thu, 28 Oct 2010 15:02:42 +0200,
    NieJorgnijSie <n...@n...pl> screamed:

    http://grush.one.pl/mime

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:236B ]
    [ 15:49:15 user up 12604 days, 3:44, 1 user, load average: 0.50, 0.89, 0.31 ]

    "Kirk to Enterprise" "Hello, this is the Enterprise answering machine"

  • 14. Data: 2010-10-28 20:51:53
    Od: "NieJorgnijSie" <t...@u...com>

    > Najlepiej to zmień czytnik grup :)
    >
    > --
    > :-) Olgierd
    > http://olgierd.rudak.org

    Powinno już być ok. Jeszcze jedno pytanie - rozprawa końcowa za niecały
    miesiąc, chcę jeszcze złożyć wizytę w sądzie i skserować protokoły
    przesłuchań świadków. Czy przy tej okazji warto ustosunkować się do tego
    pisma pozwanego o oddalenie, czy to zwyczajnie olać? Czy jako powód mam się
    do niego jakoś odnieść?

  • 15. Data: 2010-10-28 21:03:10
    Od: tomek <t...@o...pl>

    On 28.10.2010 22:51, NieJorgnijSie wrote:

    > Użytkownik "Olgierd" <n...@n...problem> napisał w wiadomości

    > Powinno już być ok.

    Jeszcze ustaw wycinanie delimitera i stopki ;)

    --
    Tomek

  • 16. Data: 2010-10-29 08:13:57
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Thu, 28 Oct 2010 22:51:53 +0200, NieJorgnijSie napisał(a):

    > Jeszcze jedno pytanie - rozprawa końcowa za niecały miesiąc, chcę
    > jeszcze złożyć wizytę w sądzie i skserować protokoły przesłuchań
    > świadków.

    A masz własne ksero czy w sekretariacie jest takowe, przeznaczone dla
    interesantów? ;-) bo jakby co to lepiej weź aparat fotograficzny.

    > Czy przy tej okazji warto ustosunkować się do tego pisma
    > pozwanego o oddalenie, czy to zwyczajnie olać? Czy jako powód mam się do
    > niego jakoś odnieść?

    Oczywiście, że powinieneś, ponieważ może się okazać, że sąd uzna, że
    skoro nie polemizujesz z zarzutem przedawnienia, to się z nim zgadzasz, a
    skoro się zgadzasz to co sąd będzie za Ciebie myślał...

    Pisz pismo, wyłuszczaj, że okres przedawnienia w takiej sprawie to 10 lat.

    --
    :-) Olgierd
    http://olgierd.rudak.org

  • 17. Data: 2010-10-29 11:01:55
    Od: NieJorgnijSię <n...@n...pl>

> [...]
    > skoro się zgadzasz to co sąd będzie za Ciebie myślał...
    >
    > Pisz pismo, wyłuszczaj, że okres przedawnienia w takiej sprawie to 10 lat.

    Dzięki za pomoc. Jako że laik ze mnie: co ma być tytułem pisma?

    Pozwany nazwał to Załącznikiem do protokołu rozprawy z dn ...

    Podpowiedz proszę jak w dużym skrócie ubrać w słowa że art 750 i 751 us. 1
    nie tyczą się umowy przechowania, a powoływanie się na wyrok SN nic nie
    wnosi bo tyczyło się to (co pisał MECENAS niżej w wątku) zupełnie innej
    sprawy.

    Pozdrawiam!

  • 18. Data: 2010-10-29 11:23:41
    Od: NieJorgnijSię <n...@n...pl>

    Ewentualnie gdzie w KPC znajdę 10 lat przedawnienia na umowę przechowania by
    się tym podeprzeć?

    Skleciłem mniej-wiecej tego typu pismo:

    Syng. Akt xxxxxxxxxxx

    W nawiązaniu do załącznika pozwanego do protokołu rozprawy z dnia 7
    października 2010 r informuję Sąd, iż podniesiony zarzut przedawnienia z
    art. 750 i 751 KPC nie ma zastosowania do umowy przechowania, wobec której
    roszczenia przedawniają się w trybie 10 lat.

    Pozwany w swoim piśmie powołał się na wyrok SN z dn. 17.05.1995 r . I PRN
    14/95 OSNAPiUS nr 21 poz. 263 - wyrok ten brzmi następująco:

    Izba Pracy, Ubezpieczeń Społecznych i Spraw Publicznych
    Sygnatura: I PRN 14/95
    Typ: Wyrok SN
    Opis: Orzecznictwo Sądu Najwyższego Izba Administracyjna, Pracy i
    Ubezpieczeń Społecznych 1995/21/263
    Służba Pracownicza 1996/1/22

    Wyrok z dnia 17 maja 1995 r.
    I PRN 14/95

    Pozycja prawna prezesa kolegialnego zarządu spółki akcyjnej, który nie jest
    wspólnikiem może być ukształtowana na podstawie umowy zlecenia, umowy o
    pracę (w tym umowy o pracę na czas określony) lub stosunku pracy z
    powołania stosownie do zakresu łączących się z tą funkcją kompetencji,
    uprawnień i
    obowiązków przewidzianych w postanowieniach statutowych spółki, umowie
    spółki lub umowie stron.

    Z treści wyroku jasno wynika, że nie dotyczy on w najmniejszym stopniu
    przedmiotu sporu. Art 750 i 751 KPC nie dotyczą umowy przechowania, która
    łączyła strony. Powód wnosi więc o odrzucenie przez Sąd wniosku o uznanie
    roszczenia za przedawnione, gdyż nie ma on żadnej merytorycznej wartości.

  • 19. Data: 2010-10-29 11:37:43
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Fri, 29 Oct 2010 13:23:41 +0200, NieJorgnijSię napisał(a):

    > Ewentualnie gdzie w KPC znajdę 10 lat przedawnienia na umowę
    > przechowania by się tym podeprzeć?

    Nie w kpc, lecz w kc ;-) -- art. 118 kc (plus brak przepisu szczególnego
    w art. 835-845 kc).

    Lakonicznie, ale może być ;-)
    Nazwij to "pismem procesowym powoda".

    --
    :-) Olgierd
    http://olgierd.rudak.org

  • 20. Data: 2010-10-29 11:54:11
    Od: NieJorgnijSię <n...@n...pl>

    PISMO PROCESOWE POWODA

    W nawiązaniu do pisma pozwanego (załącznika do protokołu rozprawy) z dnia 7
    października 2010 r. informuję Sąd, iż podniesiony zarzut przedawnienia z
    art. 750 i 751 KPC jest niewłaściwy i nie ma zastosowania do umowy
    przechowania, wobec której roszczenia przedawniają się w trybie 10 lat co
    wynika z art. 118 kc i braku przepisu szczególnego w art. 835-845 kc.

    Pozwany powołał się na wyrok SN z dn. 17.05.1995 r . I PRN 14/95 OSNAPiUS nr
[...]

    Treść:
[...]

    ani oparcia w obowiązującym prawie.

    _________

    Może być? :)