  • 1. Data: 2006-09-15 15:52:23
    Temat: Przedawnienie?
    Od: "mixer" <p...@a...email>

    Witam szanownych zgromadzonych :)

    Mam pytanie odnośnie przedawnienia.
    29 pażdzierika 2002 roku zawarłem umowę jako przedsiębiorca (1 os. dz. gosp.) z NASK
    o rejestrację domeny. Została wystawiona faktura na moją firmę, którą opłaciłem.
    20 marca 2003 roku zamykam działalność definitywnie.
    28 października 2003 otrzymuję z NASK fakturę wystawioną na moją zamkniętą firmę,
    której juz nie płacę.
    I moje pytanie:
    Czy w związku z tym, że w chwili zawarcia umowy prowadziłem działalność to
    przedawnienie nastpuje po 2 latach, czy może w związku z tym, że zamknęłem
    działalność przedawnienie następuje po 3 latach (pomimo tego, że umowa została
    zawarta kiedy jeszcze byłem przedsiębiorcą)?
    NASK w pozwie napisał, że opcja nr 2.
    Ja uważam odwrotnie.
    Kto ma rację?
    I jaka jest podstawa prawna? - Mam jeszcze 13 dni na złożenie sprzeciwu, a chciałbym
    ukręcić łeb sprawie już na wstępie niż procesować się o niejasny regulamin, gdzie
    niejasności rozpatrywane będą na moją korzyść. ;)

    Dziękuje za pomoc

    --
    młodociany rozgniewany

  • 2. Data: 2006-09-15 15:56:47
    Temat: Re: Przedawnienie?
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    mixer napisał(a):
> [...]
    działalność przedawnienie następuje po 3 latach (pomimo tego, że umowa została
    zawarta kiedy jeszcze byłem przedsiębiorcą)?

    A jaki jest związek prowadzonej przez klienta działalności gospodarczej
    z przedawnieniem?

    KG

  • 3. Data: 2006-09-15 16:01:07
    Od: "mixer" <p...@a...email>

    [cut]

    > A jaki jest związek prowadzonej przez klienta działalności gospodarczej
    > z przedawnieniem?

    W obrocie gospodarczym przedawnienie to, z tego co wiem, 2 lata, a w przypadku kiedy
    sie jej nie prowadzi 3 lata. Dla mnie różnica zasadnicza - 2 lata z gospodarczej
    minął, 3 lata jeszcze nie...

    --
    mlodociany rozgniewany

  • 4. Data: 2006-09-16 09:33:43
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    mixer napisał(a):
    > W obrocie gospodarczym przedawnienie to, z tego co wiem, 2 lata, a w przypadku
    kiedy sie jej nie prowadzi 3 lata.

    nie

    > Dla mnie różnica zasadnicza - 2 lata z gospodarczej minął, 3 lata jeszcze nie...

    różnica może być, ale z innych powodów

    KG