  • 31. Data: 2005-09-08 07:23:43
    Temat: Re: Prywatne nagranie i emisja w TV...
    Od: gollum <g...@p...onet.pl>

    > Może, jesli miałoby się wiecej danych. Bez tego to jednak art.17 i 116. A
    > czy podpada pod 26 i 29 to pewnie oceni prokurator i sąd :) To że
    > opublikował fragment nie oznacza od razu, że jest to dozwolony użytek.
    >
    > A prawdę mówiąc:
    >
    > "Załóżmy - jest jakaś impreza, typu wystawa czegoś (np. obrazów). Ja
    > swoją amatorską kamerą nagrywam jakiś film, później powiedzmy
    > dwuminutowe nagranie (fragmenty) umieszczam w internecie, aby inni też
    > mogli zobaczyć chociaż fragment. "
    >
    > To zdecydowanie nie jest dozwolony uzytek.

    Dlaczego nie jest?

  • 32. Data: 2005-09-08 07:56:24
    Od: MAc <m...@t...poczta.onet.pl>

    MAc napisał(a):

    > Natomiast późniejsze wykorzystanie tego materiału [ciach]

    mam na myśli kradzież przez telewizję - żeby była jasność

    MAc

  • 33. Data: 2005-09-08 08:04:12
    Od: gollum <n...@u...pl>

    > mam na myśli kradzież przez telewizję - żeby była jasność

    A jeśli - teoretycznie - wcześniej by zapytali o możliwość emisji,
    oczywiście wypłacając honorarium - czy miałbym do tego prawo?
    Jest to sytuacja hipotetyczna, ponieważ nikt się do mnie nie zwrócił z
    zapytaniem o możliwość emisji fragmentów nagrania w TV.

  • 34. Data: 2005-09-08 08:43:46
    Od: gollum <n...@u...pl>

    > w internecie tez wiele sladow pozostawiasz :-)

    No tak, ale nie każdy potrafił mnie po tych śladach znaleźć ;-)

  • 35. Data: 2005-09-08 08:50:29
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    >A jeśli - teoretycznie - wcześniej by zapytali o możliwość emisji,
    >oczywiście wypłacając honorarium - czy miałbym do tego prawo?

    mialbys, ale organizator koncertu mialby tez prawopozniej do tych pieniedzy
    :)

  • 36. Data: 2005-09-08 08:59:05
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "gollum" <n...@u...pl> napisał w wiadomości
    > w internecie tez wiele sladow pozostawiasz :-)

    >No tak, ale nie każdy potrafił mnie po tych śladach znaleźć ;-)

    niema to znaczenia, na pewno nie wynika z tego ze jest to niczyje

    P.

  • 37. Data: 2005-09-08 09:27:45
    Od: gollum <n...@u...pl>

    > mialbys, ale organizator koncertu mialby tez prawopozniej do tych pieniedzy
    > :)

    Nawet jesli nagranie podchodzi pod par. 26 i 29 prawa autorskiego?

  • 38. Data: 2005-09-08 16:15:36
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > Nawet jesli nagranie podchodzi pod par. 26 i 29 prawa autorskiego?

    ale to nie Ty bedziesz oceniac tylko sad.

    P.

  • 39. Data: 2005-09-08 16:25:47
    Od: MAc <m...@t...poczta.onet.pl>

    Przemek R... napisał(a):

    > ale to nie Ty bedziesz oceniac tylko sad.

    niekoniecznie. najpierw "pokrzywdzony" skontaktuje się ze swoim
    adwokatem i oni ocenią czy to jest sprawa o którą należy walczyć ;-)

    MAc

    Jeszcze raz - jak sobie wyobrażasz dowolny program informacyjny w TV?
    Plansze? - "tu powinien być obraz Beksińskiego"?

  • 40. Data: 2005-09-12 22:29:25
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    In article <dfnu8t$s34$1@news.onet.pl>, MAc wrote:
    > I tu się będe spierał. Obawiam się, że spadły by z ramówki wszystkie
    > (wcale nie krótkie) reportaże z wernisaży, wystaw i innych imprez. Nikt

    Art. 33 u.2. Nie widzę tam koncertów :)

    > nie mówi o rejestracji koncertu, ani o wykorzystaniu go w innym dziele.
    > Ja to rozumiem jako reportaż/migawkę z wydarzenia.

    No ale to musi mieć odpowiednią formę, a tu na plan pierwszy wysuwa się
    (przynajmniej z posiadanych informacji) udostepnianie materiału a nie
    jakaś analiza krytyczna czy inne cudo. Sam reportaz chyba też nie
    wystarczy jako, że inicjator wątku nie wydaje się być przedstawicielem
    mediów.

    > (oczywiście wszystko IMHO)

    Nie inaczej w moim przypadku.

    --