  • 21. Data: 2005-09-07 12:32:59
    Temat: Re: Prywatne nagranie i emisja w TV...
    Od: "Michał" <m...@o...pl>

    > Nie zabrania nagrywania, ale zabrania _publikowania_ bez zgody wlasciciela
    > praw autorskich, a wlascielem ich jest zespol lub organizator.

    Ojeju... a już myślałem że ZAiKS ;))))

  • 22. Data: 2005-09-07 12:41:58
    Od: gollum <n...@u...pl>

    > W takim razie mam jeszcze pytanie odnośnie tej kwestii. Jeśli materiał
    > jest ogólnie dostępny w internecie (pomijając legalność takiego
    > działania), oznacza to, że jest on "niczyj"
    >
    > a skad zalozenie ze on jest "niczyj" ?

    Stąd, że jest dostępny "publicznie" w internecie oraz że w samym
    materiale filmowym nie ma wzmianki o autorze oraz tekstów typu "wszelkie
    prawa zastrzeżone" lub "copyright". Z taką interpretacją także się
    spotkałem, więc proszę o sprostowanie, bo wydaje mi się, że jest ona
    bzdurna ;-)

  • 23. Data: 2005-09-07 13:55:02
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    >zastrzeżone" lub "copyright". Z taką interpretacją także się spotkałem,
    >więc proszę o sprostowanie, bo wydaje mi się, że jest ona bzdurna ;-)

    a jak pozostawie motorynke na chodniku bez zabezpieczen bez kartki ze nalezy
    do mnie
    to tez bedzie niczyja ? :-)

    P.

  • 24. Data: 2005-09-07 14:01:10
    Od: gollum <n...@u...pl>

    > a jak pozostawie motorynke na chodniku bez zabezpieczen bez kartki ze nalezy
    > do mnie
    > to tez bedzie niczyja ? :-)

    Znajdą Cię po odciskach palców ;-)

  • 25. Data: 2005-09-07 15:37:52
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    >Znajdą Cię po odciskach palców ;-)

    w internecie tez wiele sladow pozostawiasz :-)

    P.

  • 26. Data: 2005-09-07 18:34:49
    Od: MAc <m...@t...poczta.onet.pl>

    Marcin Debowski napisał(a):

    > Filmować możesz. Nie możesz publikować/rozpowszechniać.
    >

    > http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search?todo=open&id=
    WDU19940240083
    > Art. 17. Odpowiedzialność karna art. 116.

    art 26, art 29/1
    może warto poczytać

    MAc

  • 27. Data: 2005-09-07 20:46:05
    Od: gollum <g...@p...onet.pl>

    > art 26, art 29/1
    > może warto poczytać

    Dzięki. Właśnie o to mi chodziło.

  • 28. Data: 2005-09-07 22:26:23
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    In article <dfnbs7$h0k$1@news.onet.pl>, MAc wrote:
    WDU19940240083
    > art 26, art 29/1
    > może warto poczytać

    Może, jesli miałoby się wiecej danych. Bez tego to jednak art.17 i 116. A
    czy podpada pod 26 i 29 to pewnie oceni prokurator i sąd :) To że
    opublikował fragment nie oznacza od razu, że jest to dozwolony użytek.

    --
    Marcin

  • 29. Data: 2005-09-07 22:54:55
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

> [...]

    czy podpada pod 26 i 29 to pewnie oceni prokurator i sąd :) To że
    opublikował fragment nie oznacza od razu, że jest to dozwolony użytek.

    A prawdę mówiąc:

    "Załóżmy - jest jakaś impreza, typu wystawa czegoś (np. obrazów). Ja
    swoją amatorską kamerą nagrywam jakiś film, później powiedzmy
    dwuminutowe nagranie (fragmenty) umieszczam w internecie, aby inni też
    mogli zobaczyć chociaż fragment. "

    To zdecydowanie nie jest dozwolony uzytek.

    --
    Marcin

  • 30. Data: 2005-09-07 23:48:49
    Od: MAc <m...@t...poczta.onet.pl>

    Marcin Debowski napisał(a):

    > Może, jesli miałoby się wiecej danych. Bez tego to jednak art.17 i 116. A
    > czy podpada pod 26 i 29 to pewnie oceni prokurator i sąd :)

    Jeżeli uzna, że szą przesłanki do wszczęcia postępowania

    To że
    > opublikował fragment nie oznacza od razu, że jest to dozwolony użytek.

    zgadza się

> [...]
    > mogli zobaczyć chociaż fragment. "
    >
    > To zdecydowanie nie jest dozwolony uzytek.

    I tu się będe spierał. Obawiam się, że spadły by z ramówki wszystkie
    (wcale nie krótkie) reportaże z wernisaży, wystaw i innych imprez. Nikt
    nie mówi o rejestracji koncertu, ani o wykorzystaniu go w innym dziele.
    Ja to rozumiem jako reportaż/migawkę z wydarzenia.

    Natomiast późniejsze wykorzystanie tego materiału podpada już pod inny
    artykuł - to już jest wprost skorzystanie z utrwalonego i opublikowanego
    dzieła.

    (oczywiście wszystko IMHO)

    MAc