-
1. Data: 2006-09-04 11:39:10
Temat: Prowizja za opłacenie rachunku telefonicznego w salonie operatora
Od: Tomek <t...@w...pl>
Witajcie,
kolega, opłacając fakturę za usługi telekomunikacyjne w salonie Orange,
został zobowiązany do zapłacenia kwoty 1,20 zł wyższej niż wynikająca z
faktury. Jest to jakoby opłata za uregulowanie należności w salonie.
Piszę "jakoby" gdyż poza pokwitowaniem na całość zapłaconej kwoty nie
dostał podobnież wyszczegółowionego tytułu opłaty na tą kwotę.
Konsultant poinformował go, że w każdym salonie Orange poniesie taką
opłatę i nie ma możliwości opłacenia faktury w Orange - czy to w salonie
czy to w siedzibie firmy - bez prowizji.
W związku z tym mam pytania:
1. Czy narzucanie takiej opłaty przez operatora w firmowych salonach ma
podstawy prawne? (AFAIR nie ma, przez co problemy miała swego czasu TP
S.A., niestety nie mogę znaleźć odpowiedniego wątku w archiwum)
2. Przeglądając KC, na podstawie par. 454 wnioskuję, że obowiązkiem
Orange jest umożliwienie wnoszenia płatności przynajmniej w swojej
siedzibie. Czy chodzi tu tylko i wyłącznie o centralę firmy, czy też
można uważać, że salon firmowy również, na podstawie tego przepisu,
zobowiązany jest przyjąć płatność?
3. Czy, jeśli już opłata takowa została pobrana, kolega ma prawo domagać
się wystawienia faktury VAT na tą kwotę?
TIA
Pozdrawiam
-
2. Data: 2006-09-04 12:48:53
Temat: Re: Prowizja za opłacenie rachunku telefonicznego w salonie operatora
Od: "majcher" <m...@t...net>
> W związku z tym mam pytania:
> 1. Czy narzucanie takiej opłaty przez operatora w firmowych salonach ma
> podstawy prawne? (AFAIR nie ma, przez co problemy miała swego czasu TP
> S.A., niestety nie mogę znaleźć odpowiedniego wątku w archiwum)
To ich tylko dobra wola że pobierają opłaty u siebie, a nie podają Ci nr
konta i każą iść do banku opłacić
> 2. Przeglądając KC, na podstawie par. 454 wnioskuję, że obowiązkiem Orange
> jest umożliwienie wnoszenia płatności przynajmniej w swojej siedzibie. Czy
> chodzi tu tylko i wyłącznie o centralę firmy, czy też można uważać, że
> salon firmowy również, na podstawie tego przepisu, zobowiązany jest
> przyjąć płatność?
> 3. Czy, jeśli już opłata takowa została pobrana, kolega ma prawo domagać
> się wystawienia faktury VAT na tą kwotę?
nie, bo ta opłata jest nievatowana
-
3. Data: 2006-09-04 13:12:01
Temat: Re: Prowizja za opłacenie rachunku telefonicznego w salonie operatora
Od: Tomek <t...@w...pl>
majcher napisał(a):
>> W związku z tym mam pytania:
>> 1. Czy narzucanie takiej opłaty przez operatora w firmowych salonach ma
>> podstawy prawne? (AFAIR nie ma, przez co problemy miała swego czasu TP
>> S.A., niestety nie mogę znaleźć odpowiedniego wątku w archiwum)
> To ich tylko dobra wola że pobierają opłaty u siebie, a nie podają Ci nr
> konta i każą iść do banku opłacić
Podstawa prawna?
Pozdrawiam
-
4. Data: 2006-09-04 13:34:58
Temat: Re: Prowizja za opłacenie rachunku telefonicznego w salonie operatora
Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>
Tomek wrote:
> W związku z tym mam pytania:
> 1. Czy narzucanie takiej opłaty przez operatora w firmowych salonach
> ma podstawy prawne? (AFAIR nie ma, przez co problemy miała swego czasu
> TP S.A., niestety nie mogę znaleźć odpowiedniego wątku w archiwum)
Ma podstawy.
> 2. Przeglądając KC, na podstawie par. 454 wnioskuję, że obowiązkiem
> Orange jest umożliwienie wnoszenia płatności przynajmniej w swojej
> siedzibie. Czy chodzi tu tylko i wyłącznie o centralę firmy, czy też
> można uważać, że salon firmowy również, na podstawie tego przepisu,
> zobowiązany jest przyjąć płatność?
Tylko i wyłącznie w siedzibie
> 3. Czy, jeśli już opłata takowa została pobrana, kolega ma prawo
> domagać się wystawienia faktury VAT na tą kwotę?
Tak
-
5. Data: 2006-09-04 22:52:31
Temat: Re: Prowizja za opłacenie rachunku telefonicznego w salonie operatora
Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
Użytkownik "majcher" <m...@t...net> napisał w wiadomości
news:edh79m$td6$1@news.tkdami.net...
> To ich tylko dobra wola że pobierają opłaty u siebie, a nie podają Ci nr konta
> i każą iść do banku opłacić
Z tą dobrą wolą, to bym silnie polemizował. Wierzyciel ma obowiązek przyjąć
należność od dłuznika, a prawo cywilne przewiduje odpowiednie następstwa odmowy
przyjęcia należności. Zobowiązanei zgodnei z parwem ma być płacone w siedzibie
wierzyciela. I to raczej będzie dobra wola klienta, że pójdzie i wpłąci to na
konto ich banku.
>> 2. Przeglądając KC, na podstawie par. 454 wnioskuję, że obowiązkiem Orange
>> jest umożliwienie wnoszenia płatności przynajmniej w swojej siedzibie. Czy
>> chodzi tu tylko i wyłącznie o centralę firmy, czy też można uważać, że salon
>> firmowy również, na podstawie tego przepisu, zobowiązany jest przyjąć
>> płatność?
Moim zdaniem przez siedzibę firmy należy rozumieć każdy odział firmy, który
przyjmuje opłaty. Ale nei wiem, czy te terenowe oddziały nie są jakimiś
ajencjami.
>> 3. Czy, jeśli już opłata takowa została pobrana, kolega ma prawo domagać się
>> wystawienia faktury VAT na tą kwotę?
> nie, bo ta opłata jest nievatowana
Odmowa wystawienia faktury jest przestępstwem opisanym w kodeksie karnym
skarbowym. Odmowa wystawienia pokwitowania jest podstawą do odmowy uregulowania
należności i złożenia jej w depozycie sądowym.
-
6. Data: 2006-09-05 20:19:21
Temat: Re: Prowizja za opłacenie rachunku telefonicznego w salonie operatora
Od: Tomek <t...@w...pl>
Robert Tomasik napisał(a):
> Użytkownik "majcher" <m...@t...net> napisał w
> wiadomości news:edh79m$td6$1@news.tkdami.net...
>>> 2. Przeglądając KC, na podstawie par. 454 wnioskuję, że obowiązkiem
>>> Orange jest umożliwienie wnoszenia płatności przynajmniej w swojej
>>> siedzibie. Czy chodzi tu tylko i wyłącznie o centralę firmy, czy też
>>> można uważać, że salon firmowy również, na podstawie tego przepisu,
>>> zobowiązany jest przyjąć płatność?
> Moim zdaniem przez siedzibę firmy należy rozumieć każdy odział firmy,
> który przyjmuje opłaty. Ale nei wiem, czy te terenowe oddziały nie są
> jakimiś ajencjami.
Stąd podkreślałem, że działo się to w salonie Orange, należącym do
Orange, a nie w punkcie sprzedaży. Jasne jest dla mnie, że punkt
sprzedaży, prowadzony przez niezależny podmiot a jedynie sprzedający
produkty Orange, nie jest zobowiązany do przyjmowania opłat na rzecz
Orange. [1]
>>> 3. Czy, jeśli już opłata takowa została pobrana, kolega ma prawo
>>> domagać się wystawienia faktury VAT na tą kwotę?
>> nie, bo ta opłata jest nievatowana
> Odmowa wystawienia faktury jest przestępstwem opisanym w kodeksie karnym
> skarbowym. Odmowa wystawienia pokwitowania jest podstawą do odmowy
> uregulowania należności i złożenia jej w depozycie sądowym.
Czyli fakturę wystawić muszą, nawet jeśli - jak to kolega określił -
jest to opłata "nievatowana".
Dzięki
[1] W sumie to salon nie należy do Orange, bo Orange to marka
handlowa... Tyle że nie pamiętam jak oni się nazywają formalnie... ;)
Pozdrawiam
-
7. Data: 2006-09-08 17:37:01
Temat: Re: Prowizja za opłacenie rachunku telefonicznego w salonie operatora
Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
Użytkownik "Tomek" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
news:edq242$sii$1@atlantis.news.tpi.pl...
> Czyli fakturę wystawić muszą, nawet jeśli - jak to kolega określił - jest to
> opłata "nievatowana".
Moim zdaniem tak i podkreślam, ze odmowa wystawienia faktury jest przestępstwem.