  • 11. Data: 2007-09-19 10:06:27
    Temat: Re: Prowizja agencji nieruchomości od kupującego
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    Yes pisze:

    > Widzisz, tu akurat słaby argument, bo ja tak starałem się zrobić. Tylko,
    > że trafiając samemu do sprzedawcy okazuje się że sprzedawca ma podpisaną
    > umową która zakazuje mu sprzedać mieszkanie poza agencją...

    I to jest dowód na to, że przekazanie sprawy do agencji jest dobrym
    sposobem na rozreklamowanie ogłoszenia. Bo z pewnością są sprzedawcy,
    którzy chcą sprzedać bezpośrednio, ale ani Tobie nie udało się do nich
    dotrzeć, ani im do Ciebie.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 12. Data: 2007-09-20 11:44:52
    Od: arkady <a...@g...com>

    On 18 Wrz, 18:33, "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>
    wrote:
    > Użytkownik "arkady" <a...@g...com> napisał

    > Zmusza? Nie sądzę.

    > Więc nie podpisuj takiej umowy i sam skontaktuj się z właścicielem.

    > Jeśli z góry zakładasz, że nie zapłacisz to umowy nie podpisuj.
    > Jeśli podpiszesz to ewentualnie sąd oceni czy masz obowiązek
    > zapłacić. O ile umowy nie redagował gamoń to przegrasz i zapłacisz.

    Właściciel zlecił szukanie agencji nabywcy. Ja znalazłem agencję która
    oferuje nieruchomość sprzedawcy (występuje niejako w jego imieniu).
    Mi chodzi o fakt kto dla kogo wykonuje usługę.

    Zdarzały mi się takie przypadki:
    1. Znalazłem ogłoszenie.
    2. Dzwonię do pośrednika.
    3. Pośrednik nie ma samodzodu więc go odbieram, jedziemy oglądać
    nieruchomość (przed podpisanie umowy - bez tego nie da rady)
    4. Odwożę go.
    IMO pośrednik dla mnie praktycznie nic nie zrobił i nie ponosi żadnego
    ryzyka z ew. transakcją (płace mu w chwili podpisania umowy
    przedstępnej, a nie w chwili zakupu).

    W umowie mam zapis że pośrednik wyszukał dla mnie nieruchomość (a to
    ja go znalazłem) i w związku z czym kasuje mnie na określoną kwotę
    (cena w granicach małego samochodu).
    W interesie kupującego jest zapłacić jak najmniej (co w/g mnie jest
    normalnym zachowaniem) i nie płacić za usługi których ktoś faktycznie
    nie wykonuje.

    Przykład z hipermarketem jest dobry, bo ciekawe jaka byłaby reakcja
    klientów gdyby na rachunku pojawiła się pozycja - prowizja za
    prezentację towaru. Faktycznie tą prowizję płacimy niejako poprzez
    marżę sprzedawcy.

  • 13. Data: 2007-09-24 15:03:17
    Od: poreba <d...@p...com>

    Dnia Tue, 18 Sep 2007 14:23:28 +0200, Maluch napisał(a):

    > Mieli zminić ustawę o pośrednikach. Miało być tak, że licencja tylko po
    > ukończeniu studiów itp, a także zakaz pobierania doli od drugiej strony
    > transakcji. Jak to się skończyło to nie wiem.
    Zapewne nijak. Wkurzyli się Ci z doktoratem, że jakieś byle magistry tak
    skadalicznie obniżą jakość świadczonych usług, ze szkodą dla klientów
    oczywiście. Tak specjalistyczna działalność jak pośrednictwo nie-ruchomości
    powinna być przecież prowadzona przez osoby z co najmniej stopniem/tytułem
    (nie chce mi sprawdzać) profesora i 10-letnim terminowaniu u
    licencjonowanego pośrednika, po zaliczeniu trzystopniowych egzaminów przed
    korporacyjną komisją. NMSP

    --
    pozdro
    poreba