-
31. Data: 2009-12-19 17:12:41
Temat: Re: Provider przycina lacze...
Od: crazy bejbi <t...@n...ma>
FlashT pisze:
> 20 000 PLN za 200Mbps to dosc duzo... w ATM'ie mam prawie polowe taniej...
> Place wystarczajaco duzo, zeby wymagac.
> Przeciez slowo nielimitowane nie odnosi sie do nieskonczonej predkosci...
tak zabrzmiało szczerze mówiąc.
> odnosi sie tylko i wylacznie do sposobu zarzadzania pasmem... nie wiem czemu
> sie tak wszyscy uczepili tego stwierdzenia...
jak masz 20Mbitów to masz 20 Mbitów i nie ma tam zarządzania pasmem,
oprócz tego, że dostawca daje ci 20Mbitów. Nie spotkałem sie z umowami
operatorskimi w Polsce, które są "nielimitowane". Zawet zaryzykowałbym
stwierdzenie, że takowych nie ma. Nawet dostęp np. do PL-IX też jest
nielimitowany, niemniej jest limitowany np. techniczną przepustowością
portu jaki wykupujesz (1Gigabit). Inna sprawa, że przy większych
przepustowościach nie bardzo jest to mierzyć. Teoretycznie możesz
ściągać dane z jakiegoś dedykowanego serwera operatora w przypadku GTS o
którym pisze to noc.gts.pl, niemniej stamtąd nie ściągniesz pewnie
więcej niż 5-7MB/s i to też nie będzie transfer stały (bo nie tylko Ty z
tego korzystasz).
Skoro chodzi o łącze operatorskie to podaj więcej danych - bo wyglądało
jakbyś pisał o jakiejś ziomalskiej sieci lokalnej (takie odniosłem
wrażenie).
To co piałeś o jakims proxy GTS tez jest jak dla mnie naciągane (kto
dzisiaj korzysta z proxy ... ?)
Napisz dokładnie jak testujesz łącze i co ci się w tym testowaniu nie
zgadza - od tego zaczniemy.
Inna sprawa, to napisałeś, że składałeś reklamację, ale nie na piśmie.
Jak czegoś nie ma na piśmie, to możesz założyć z dużym
prawdopodobieństwem , ze "tego nie ma". Na pewno masz też w umowie
informację, że wszelkie reklamacje muszą być pisemne. Rozumiem, że
dzwoniłeś i ... no właśnie co ? zrobiłeś zadymę, że źle działa ?
wyjaśniłeś podając dowody, że źle działa ? Na pewno jakoś się osoba z
którą rozmawiałeś ustosunkowała ?
Generalnie - podaj więcej danych i zacznij od reklamacji pisemnej.
Wojtek
--
****** www.sklepzczesciami.pl ******
amortyzatory, sprzęgło, rozrząd, sprężyny zawieszenia, żarówki H4, H7
-
32. Data: 2009-12-19 17:18:06
Temat: Re: Provider przycina lacze...
Od: Leszek <r...@p...nospam.pl>
> z Twojej strony, to chyba normalne... nienawidze ludzi, ktorzy uwazaja, ze
> wiedza wszystko, a innych traktuja jak gowno.
Ale to jakbys mowil o sobie. I tak, wiem ze nie rozumiesz o co mi
chodzi.
-
33. Data: 2009-12-19 17:22:04
Temat: Re: Provider przycina lacze...
Od: "FlashT" <w...@c...com>
Użytkownik "crazy bejbi" <t...@n...ma> napisał w wiadomości
news:hgj1i7$8hp$1@inews.gazeta.pl...
> FlashT pisze:
>
>> 20 000 PLN za 200Mbps to dosc duzo... w ATM'ie mam prawie polowe
>> taniej...
>> Place wystarczajaco duzo, zeby wymagac.
>> Przeciez slowo nielimitowane nie odnosi sie do nieskonczonej predkosci...
>
> tak zabrzmiało szczerze mówiąc.
Wiec... sprostowuje:
>
>> odnosi sie tylko i wylacznie do sposobu zarzadzania pasmem... nie wiem
>> czemu sie tak wszyscy uczepili tego stwierdzenia...
>
> jak masz 20Mbitów to masz 20 Mbitów i nie ma tam zarządzania pasmem,
> oprócz tego, że dostawca daje ci 20Mbitów. Nie spotkałem sie z umowami
> operatorskimi w Polsce, które są "nielimitowane".
To nie jest umowa operatorska... nie chodzi o lacze operatorskie.
> To co piałeś o jakims proxy GTS tez jest jak dla mnie naciągane (kto
> dzisiaj korzysta z proxy ... ?)
Tej wypowiedzi, szczerze mowiac, nie rozumiem :)
>
> Napisz dokładnie jak testujesz łącze i co ci się w tym testowaniu nie
> zgadza - od tego zaczniemy.
Tylko po co? Oczywiscie moge sie rozpisac i udostepnic wszelkie materialy z
ostatnich 6 miesiecy, jak i z przed zalozenia limitu, istnieje jednak
mozliwosc, ze provider sam sie przyzna do obcinania lacza, wiec na razie nie
ma co uruchamic procedury udowadniania tego faktu. W chwili obecnej, wezmy
to za pewnik.
>
> Generalnie - podaj więcej danych i zacznij od reklamacji pisemnej.
>
Tak tez zrobie, dziekuje.
Pozdrawiam,
FlashT
-
34. Data: 2009-12-19 17:23:29
Temat: Re: Provider przycina lacze...
Od: "FlashT" <w...@c...com>
Uzytkownik "Leszek" <r...@p...nospam.pl> napisal w wiadomosci
news:MPG.25972936eaec3a2f23@news.gazeta.pl...
>
>> z Twojej strony, to chyba normalne... nienawidze ludzi, ktorzy uwazaja,
>> ze
>> wiedza wszystko, a innych traktuja jak gowno.
>
> Ale to jakbys mowil o sobie. I tak, wiem ze nie rozumiesz o co mi
> chodzi.
>
Rozumiem, ale nie widzialem innej drogi.
Pozdrawiam,
FlashT
-
35. Data: 2009-12-19 17:25:49
Temat: Re: Provider przycina lacze...
Od: "Zygmunt" <...@o...eu>
> Oczywiscie, ze moge po prostu zerwac umowe, mowiac, ze jej nie dotrzymali,
> ale... mi nie o to chodzi... chcialbym po prostu znowu miec internet taki
> jak w umowie - tym bardziej, ze jak sam widzisz, warunki byly "korzystne".
Ale zastanów się o co ci chodzi: odszkodowanie czy usługę.
Odszkodowanie możesz wywalczyć jeśli było ono zapisane w umowie
i udowodnisz naruszenie umowy w jakimś okresie.
Kontynuacja współpracy zależy od woli obu stron, jeśli GTS nie będzie chciał
to umowę wypowie i nie możesz nic zrobić.
> Moze dodam jeszcze, iz umowa zostala podpisana ponad 10 lat temu.
10 lat temu mieli takie łącza?
z
-
36. Data: 2009-12-19 17:36:23
Temat: Re: Provider przycina lacze...
Od: "FlashT" <w...@c...com>
Użytkownik "Zygmunt" <...@o...eu> napisał w wiadomości
news:hgj2aq$2fv$1@news.onet.pl...
> Kontynuacja współpracy zależy od woli obu stron, jeśli GTS nie będzie
> chciał
> to umowę wypowie i nie możesz nic zrobić.
>
Sluszna uwaga... ale nie mozna zakladac, ze jesli ktos lamie prawo, to
ukrocenie tego procederu zalezy tylko i wylacznie od woli lamiacego...
szczerze mowiac, nie wiem czego sie spodziewam. Ale moze wizja ewentualnego
odszkodowania zmieni punkt widzenia providera, nie wiem... nie jetem
uciazliwym uzytkownikiem, ktory sciaga non-stop z torrentow, ani nic w tym
stylu...
>
>> Moze dodam jeszcze, iz umowa zostala podpisana ponad 10 lat temu.
>
> 10 lat temu mieli takie łącza?
>
>
Nie... 10 lat temu mieli lacza analogicznie lepsze od pozostalych.
Pozdrawiam,
FlashT
-
37. Data: 2009-12-19 17:38:20
Temat: Re: Provider przycina lacze...
Od: crazy bejbi <t...@n...ma>
FlashT pisze:
> To nie jest umowa operatorska... nie chodzi o lacze operatorskie.
Skoro nie jest to umowa operatorska, to raczej też (domyślam się
oczywiście) kwota jest niezbyt wygórowana. W związku z tym oczekiwanie
np. 20 Mbitów na zasadzie "bo kiedyś tak było" - jak piszesz w innym
poście umowa jest sprzed 10 lat- jest raczej nieporozumieniem.
Nie wiem oczywiście jaką masz umowę, ale w 99,9% przypadków umów
klienckich jest mowa o "przepustowości do ..."
Jak masz w umowie dostęp nielimitowany (co mogło być
błędem/niedoprecyzowaniem sprzed - jak piszesz - 10 lat) to raczej i tak
nie udowodnisz dostawcy, że cokolwiek ci blokuje. On zawsze może
powiedzieć, że tyle ma (np.w tym węźle) i to właśnie jest jest
nielimitowanie i tyle ci daje ... Raczej mała szansa, żeby udowodnić, że
tak nie jest. Owszem - nawet jak było kiedyś więcej - to zawsze dostawca
może powiedzieć, że wymienił sprzęt (bo stary się popsuł, a nowego nie
ma o takiej przepustowości), albo zrobił downgrade przepustowości do
węzła, albo "kable zamokły i mają większą tłumienność i przepustowość
spadła / i tysiące innych wytłumaczeń.
>> Napisz dokładnie jak testujesz łącze i co ci się w tym testowaniu nie
>> zgadza - od tego zaczniemy.
>
> Tylko po co? Oczywiscie moge sie rozpisac i udostepnic wszelkie materialy z
> ostatnich 6 miesiecy, jak i z przed zalozenia limitu, istnieje jednak
> mozliwosc, ze provider sam sie przyzna do obcinania lacza, wiec na razie nie
> ma co uruchamic procedury udowadniania tego faktu. W chwili obecnej, wezmy
> to za pewnik.
1. Provider się nie przyzna. Uznaj to za pewnik. On nie ma w tym interesu.
2. Jak czegoś nie masz na piśmie, to prawnik ci nie pomoże. Moja
przygoda w firmą jedną z największych w Polsce: kupuję u nich łącze za
ponad 10tys netto miesięcznie. Od jakiegoś czasu miałem krótkie
rozłączenia sesji bgp (z tego co wiem z winy ich podwykonawcy - taka
jest zawsze diagnoza) Niektóre 3 minutowe, niektóre po 20-30 minut. Parę
razy w miesiącu.
Teoretycznie przerwy były na tyle krótkie, że się nie kwalifikowały w
sumie do rekompensaty (nie przekraczały np. 4 godzin miesięcznie). Ale
były bardzo upierdliwe, bo co prawda bgp działa tak, że cały ruch
przejdzie na drugie łącze, ale nie natychmiast - przełączenie chwilę
trwa i bywa to denerwujące. Ale w drugim miesiącu przerwy przekroczyły
grubo ponad 4 godziny i zgłosiłem reklamację na piśmie, podając wycinki
z logów mojego serwera kiedy była zerwana sesja. Odpowiedź przyszła, że
owszem uwzględnią reklamację, ale w zakresie tylko tych przerw, które
były zgłoszone jako awarie u nich i miały numery zgłoszeń. O pozostałych
oficjalnie nic nie wiedzą (czyli mogło ich nie być, lub mogły być nie z
ich przyczyny).
Dlatego teraz zgłaszam KAŻDE rozłączenie sesji na łączu - nawet takie
trwające 3 minuty. Dla ew. reklamacji gdyby była.
Dlatego tobie radzę to samo. Nie zgłosiłeś problemu - provider powie, że
o nim nic nie wiedział - Twoje statystyki nie będą miały znaczenia.
Provider ci powie - że przepustowość była mała, bo ... pewnie nie
korzystałeś z łącza (w sumie nie masz obowiązku korzystać 24/dobę) ...
Wojtek
--
****** www.sklepzczesciami.pl ******
amortyzatory, sprzęgło, rozrząd, sprężyny zawieszenia, żarówki H4, H7
-
38. Data: 2009-12-19 18:01:07
Temat: Re: Provider przycina lacze...
Od: Maciek <f...@e...one.nospam.pl>
FlashT napisał(a) w <hgj16e$2f0l$1@news2.ipartners.pl> :
> Sam jestem operatorem i uwazam ze jestem przez tego operatora, o ktorym
> mowa - oszukiwany.
Żartujesz? Z taką wiedzą?
--
Maciek
I spend my time wasting yours.
-
39. Data: 2009-12-19 18:02:13
Temat: Re: Provider przycina lacze...
Od: "FlashT" <w...@c...com>
Użytkownik "Maciek" <f...@e...one.nospam.pl> napisał w wiadomości
news:hgj51m$dg$1@nemesis.news.neostrada.pl...
> FlashT napisał(a) w <hgj16e$2f0l$1@news2.ipartners.pl> :
>
>> Sam jestem operatorem i uwazam ze jestem przez tego operatora, o ktorym
>> mowa - oszukiwany.
> Żartujesz? Z taką wiedzą?
>
Jaka wiedza?
-
40. Data: 2009-12-19 18:30:16
Temat: Re: Provider przycina lacze...
Od: Maciek <f...@e...one.nospam.pl>
FlashT napisał(a) w <hgj4fo$2gf5$1@news2.ipartners.pl> :
>
> Użytkownik "Maciek" <f...@e...one.nospam.pl> napisał w wiadomości
> news:hgj51m$dg$1@nemesis.news.neostrada.pl...
>> FlashT napisał(a) w <hgj16e$2f0l$1@news2.ipartners.pl> :
>>
>>> Sam jestem operatorem i uwazam ze jestem przez tego operatora, o ktorym
>>> mowa - oszukiwany.
>> Żartujesz? Z taką wiedzą?
>>
>
> Jaka wiedza?
O sieciach, o łączach, itp itd.
--
Maciek
I spend my time wasting yours.