  • 31. Data: 2009-12-19 17:12:41
    Temat: Re: Provider przycina lacze...
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma>

    FlashT pisze:

    > 20 000 PLN za 200Mbps to dosc duzo... w ATM'ie mam prawie polowe taniej...
    > Place wystarczajaco duzo, zeby wymagac.
    > Przeciez slowo nielimitowane nie odnosi sie do nieskonczonej predkosci...

    tak zabrzmiało szczerze mówiąc.

    > odnosi sie tylko i wylacznie do sposobu zarzadzania pasmem... nie wiem czemu
    > sie tak wszyscy uczepili tego stwierdzenia...

    jak masz 20Mbitów to masz 20 Mbitów i nie ma tam zarządzania pasmem,
    oprócz tego, że dostawca daje ci 20Mbitów. Nie spotkałem sie z umowami
    operatorskimi w Polsce, które są "nielimitowane". Zawet zaryzykowałbym
    stwierdzenie, że takowych nie ma. Nawet dostęp np. do PL-IX też jest
    nielimitowany, niemniej jest limitowany np. techniczną przepustowością
    portu jaki wykupujesz (1Gigabit). Inna sprawa, że przy większych
    przepustowościach nie bardzo jest to mierzyć. Teoretycznie możesz
    ściągać dane z jakiegoś dedykowanego serwera operatora w przypadku GTS o
    którym pisze to noc.gts.pl, niemniej stamtąd nie ściągniesz pewnie
    więcej niż 5-7MB/s i to też nie będzie transfer stały (bo nie tylko Ty z
    tego korzystasz).
    Skoro chodzi o łącze operatorskie to podaj więcej danych - bo wyglądało
    jakbyś pisał o jakiejś ziomalskiej sieci lokalnej (takie odniosłem
    wrażenie).
    To co piałeś o jakims proxy GTS tez jest jak dla mnie naciągane (kto
    dzisiaj korzysta z proxy ... ?)

    Napisz dokładnie jak testujesz łącze i co ci się w tym testowaniu nie
    zgadza - od tego zaczniemy.

    Inna sprawa, to napisałeś, że składałeś reklamację, ale nie na piśmie.
    Jak czegoś nie ma na piśmie, to możesz założyć z dużym
    prawdopodobieństwem , ze "tego nie ma". Na pewno masz też w umowie
    informację, że wszelkie reklamacje muszą być pisemne. Rozumiem, że
    dzwoniłeś i ... no właśnie co ? zrobiłeś zadymę, że źle działa ?
    wyjaśniłeś podając dowody, że źle działa ? Na pewno jakoś się osoba z
    którą rozmawiałeś ustosunkowała ?
    Generalnie - podaj więcej danych i zacznij od reklamacji pisemnej.

    Wojtek

    --
    ****** www.sklepzczesciami.pl ******
    amortyzatory, sprzęgło, rozrząd, sprężyny zawieszenia, żarówki H4, H7

  • 32. Data: 2009-12-19 17:18:06
    Od: Leszek <r...@p...nospam.pl>

    > z Twojej strony, to chyba normalne... nienawidze ludzi, ktorzy uwazaja, ze
    > wiedza wszystko, a innych traktuja jak gowno.

    Ale to jakbys mowil o sobie. I tak, wiem ze nie rozumiesz o co mi
    chodzi.

  • 33. Data: 2009-12-19 17:22:04
    Od: "FlashT" <w...@c...com>

    Użytkownik "crazy bejbi" <t...@n...ma> napisał w wiadomości

    > tak zabrzmiało szczerze mówiąc.

    Wiec... sprostowuje:

    > jak masz 20Mbitów to masz 20 Mbitów i nie ma tam zarządzania pasmem,
    > oprócz tego, że dostawca daje ci 20Mbitów. Nie spotkałem sie z umowami
    > operatorskimi w Polsce, które są "nielimitowane".

    To nie jest umowa operatorska... nie chodzi o lacze operatorskie.

    > To co piałeś o jakims proxy GTS tez jest jak dla mnie naciągane (kto
    > dzisiaj korzysta z proxy ... ?)

    Tej wypowiedzi, szczerze mowiac, nie rozumiem :)

    > Napisz dokładnie jak testujesz łącze i co ci się w tym testowaniu nie
    > zgadza - od tego zaczniemy.

    Tylko po co? Oczywiscie moge sie rozpisac i udostepnic wszelkie materialy z
    ostatnich 6 miesiecy, jak i z przed zalozenia limitu, istnieje jednak
    mozliwosc, ze provider sam sie przyzna do obcinania lacza, wiec na razie nie
    ma co uruchamic procedury udowadniania tego faktu. W chwili obecnej, wezmy
    to za pewnik.

    > Generalnie - podaj więcej danych i zacznij od reklamacji pisemnej.

    Tak tez zrobie, dziekuje.

    Pozdrawiam,
    FlashT

  • 34. Data: 2009-12-19 17:23:29
    Od: "FlashT" <w...@c...com>

    Uzytkownik "Leszek" <r...@p...nospam.pl> napisal w wiadomosci

    > Ale to jakbys mowil o sobie. I tak, wiem ze nie rozumiesz o co mi
    > chodzi.

    Rozumiem, ale nie widzialem innej drogi.

    Pozdrawiam,
    FlashT

  • 35. Data: 2009-12-19 17:25:49
    Od: "Zygmunt" <...@o...eu>

    > Oczywiscie, ze moge po prostu zerwac umowe, mowiac, ze jej nie dotrzymali,
    > ale... mi nie o to chodzi... chcialbym po prostu znowu miec internet taki
    > jak w umowie - tym bardziej, ze jak sam widzisz, warunki byly "korzystne".

    Ale zastanów się o co ci chodzi: odszkodowanie czy usługę.

    Odszkodowanie możesz wywalczyć jeśli było ono zapisane w umowie
    i udowodnisz naruszenie umowy w jakimś okresie.

    Kontynuacja współpracy zależy od woli obu stron, jeśli GTS nie będzie chciał
    to umowę wypowie i nie możesz nic zrobić.

    > Moze dodam jeszcze, iz umowa zostala podpisana ponad 10 lat temu.

    10 lat temu mieli takie łącza?

  • 36. Data: 2009-12-19 17:36:23
    Od: "FlashT" <w...@c...com>

    Użytkownik "Zygmunt" <...@o...eu> napisał w wiadomości

    > Kontynuacja współpracy zależy od woli obu stron, jeśli GTS nie będzie
    > chciał
    > to umowę wypowie i nie możesz nic zrobić.

    Sluszna uwaga... ale nie mozna zakladac, ze jesli ktos lamie prawo, to
    ukrocenie tego procederu zalezy tylko i wylacznie od woli lamiacego...
    szczerze mowiac, nie wiem czego sie spodziewam. Ale moze wizja ewentualnego
    odszkodowania zmieni punkt widzenia providera, nie wiem... nie jetem
    uciazliwym uzytkownikiem, ktory sciaga non-stop z torrentow, ani nic w tym
    stylu...

    > 10 lat temu mieli takie łącza?

    Nie... 10 lat temu mieli lacza analogicznie lepsze od pozostalych.

    Pozdrawiam,
    FlashT

  • 37. Data: 2009-12-19 17:38:20
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma>

    FlashT pisze:

    > To nie jest umowa operatorska... nie chodzi o lacze operatorskie.

    Skoro nie jest to umowa operatorska, to raczej też (domyślam się
    oczywiście) kwota jest niezbyt wygórowana. W związku z tym oczekiwanie
    np. 20 Mbitów na zasadzie "bo kiedyś tak było" - jak piszesz w innym
    poście umowa jest sprzed 10 lat- jest raczej nieporozumieniem.
    Nie wiem oczywiście jaką masz umowę, ale w 99,9% przypadków umów
    klienckich jest mowa o "przepustowości do ..."
    Jak masz w umowie dostęp nielimitowany (co mogło być
    błędem/niedoprecyzowaniem sprzed - jak piszesz - 10 lat) to raczej i tak
    nie udowodnisz dostawcy, że cokolwiek ci blokuje. On zawsze może
    powiedzieć, że tyle ma (np.w tym węźle) i to właśnie jest jest
    nielimitowanie i tyle ci daje ... Raczej mała szansa, żeby udowodnić, że
    tak nie jest. Owszem - nawet jak było kiedyś więcej - to zawsze dostawca
    może powiedzieć, że wymienił sprzęt (bo stary się popsuł, a nowego nie
    ma o takiej przepustowości), albo zrobił downgrade przepustowości do
    węzła, albo "kable zamokły i mają większą tłumienność i przepustowość
    spadła / i tysiące innych wytłumaczeń.

> [...]
    > ma co uruchamic procedury udowadniania tego faktu. W chwili obecnej, wezmy

    1. Provider się nie przyzna. Uznaj to za pewnik. On nie ma w tym interesu.
    2. Jak czegoś nie masz na piśmie, to prawnik ci nie pomoże. Moja
    przygoda w firmą jedną z największych w Polsce: kupuję u nich łącze za
    ponad 10tys netto miesięcznie. Od jakiegoś czasu miałem krótkie
    rozłączenia sesji bgp (z tego co wiem z winy ich podwykonawcy - taka
    jest zawsze diagnoza) Niektóre 3 minutowe, niektóre po 20-30 minut. Parę
    razy w miesiącu.
    Teoretycznie przerwy były na tyle krótkie, że się nie kwalifikowały w
    sumie do rekompensaty (nie przekraczały np. 4 godzin miesięcznie). Ale
    były bardzo upierdliwe, bo co prawda bgp działa tak, że cały ruch
    przejdzie na drugie łącze, ale nie natychmiast - przełączenie chwilę
    trwa i bywa to denerwujące. Ale w drugim miesiącu przerwy przekroczyły
    grubo ponad 4 godziny i zgłosiłem reklamację na piśmie, podając wycinki
    z logów mojego serwera kiedy była zerwana sesja. Odpowiedź przyszła, że
    owszem uwzględnią reklamację, ale w zakresie tylko tych przerw, które
    były zgłoszone jako awarie u nich i miały numery zgłoszeń. O pozostałych
    oficjalnie nic nie wiedzą (czyli mogło ich nie być, lub mogły być nie z
    ich przyczyny).
    Dlatego teraz zgłaszam KAŻDE rozłączenie sesji na łączu - nawet takie
    trwające 3 minuty. Dla ew. reklamacji gdyby była.

    Dlatego tobie radzę to samo. Nie zgłosiłeś problemu - provider powie, że
    o nim nic nie wiedział - Twoje statystyki nie będą miały znaczenia.
    Provider ci powie - że przepustowość była mała, bo ... pewnie nie
    korzystałeś z łącza (w sumie nie masz obowiązku korzystać 24/dobę) ...

    Wojtek

  • 38. Data: 2009-12-19 18:01:07
    Od: Maciek <f...@e...one.nospam.pl>

    FlashT napisał(a) w <hgj16e$2f0l$1@news2.ipartners.pl> :

    > Sam jestem operatorem i uwazam ze jestem przez tego operatora, o ktorym
    > mowa - oszukiwany.
    Żartujesz? Z taką wiedzą?

    --
    Maciek