  • 41. Data: 2004-09-18 20:31:11
    Temat: Re: Proszę o wyjaśnienie
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Użytkownik Robert Tomasik napisał:

    > Z wiedzy o kryptografii. Wiele protokołów opiera się na tym, że pomimo
    > istnienia funkcji jednoznacznie przekształcającej x na y, trudno lub w ogóle
    > nie można znaleźć funkcji odwrotnej.

    Matematyka JEST ścisła i jednoznaczna. To, że nie potrafisz znaleźć od
    razu funkcji odwrotnej tego nie zmienia.

    Operacje dające wyniki niejednoznaczne są z definicji zabronione (np.
    dzielenie zera przez zero - licząc z odwrotności, czyli mnożenia, wynik
    jest dowolną liczbą).

  • 42. Data: 2004-09-18 20:48:43
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik Andrzej Lawa napisał(a) w wiadomości

> [...]
    >
    > Operacje dające wyniki niejednoznaczne są z definicji zabronione (np.
    > dzielenie zera przez zero - licząc z odwrotności, czyli mnożenia, wynik

    A o teorii chaosu słyszałeś?
    Jakby matematyka była taka ścisła to prognozy pogody sprawdzałyby się w 100 %.

    --
    JOHNSON :)

  • 43. Data: 2004-09-18 20:49:23
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości
    ortezjan.zabrze.pl...

    Musimy rozróżnić nieprawdziwe zeznania ze względu na problemy wynikające z
    możliwości postrzegania zjawiska w danej chwili (jak w naszej sytuacji),
    możliwości postrzegana w ogóle (na przykład głuchy w tym wypadku), no i po
    prostu kłamstwo.

    Kłamstwo powoduje odpowiedzialność z 233 kk - oczywiście po udowodnieniu.
    Trwały brak możliwości powoduje, ze gość jest faktycznie niewiarygodny - na
    przykład przesłuchanie głuchego na temat tego, co słyszał jest kretyńskie,
    ale może on czasem zeznać co dana osoba powiedziała (odczytują z ruchu
    warg) - ale możliwość przedstawienia zarzutu z 233 jest ograniczona do
    udowodnienia winy. W naszym wypadku żadnego zarzutu przedstawić nie można.

  • 44. Data: 2004-09-19 00:35:23
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Użytkownik Johnson napisał:

    > A o teorii chaosu słyszałeś?

    A co to ma wspólnego z matematyką?

    > Jakby matematyka była taka ścisła to prognozy pogody sprawdzałyby się w 100 %.

    Zgrywasz się? Czy na prawdę nie rozumiesz?

    Matematyka jest ścisła i precyzyjna - to natura jest rozmyta i chaotyczna.

    Historię motylka wywołującego burze na drugiej półkuli chyba znasz? Ale
    raczej nie rozumiesz, co ona oznacza...

  • 45. Data: 2004-09-19 04:53:59
    Od: "Pola" <p...@p...fm>

> [...]
    > warg) - ale możliwość przedstawienia zarzutu z 233 jest ograniczona do
    > udowodnienia winy. W naszym wypadku żadnego zarzutu przedstawić nie można.

    I to jest właśnie przerażające.
    Zapada wyrok w sądzie na podstawie fałszywych zeznań. A udowodnic, że zeznania
    są fałószywe wg tego co piszecie jest bardzo mało prawdopodobne. I w tym
    wypadku zmiana wyroku jest niemożliwa.
    I znów została skrzywdzona niewinna osoba.
    Właśnie ten fakt mnie tak bardzo przeraża.

    Pozdr.Pola

  • 46. Data: 2004-09-19 11:43:54
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:cii5uj$2b15$1@news2.ipartners.pl...

    > Matematyka JEST ścisła i jednoznaczna. To, że nie potrafisz znaleźć od
    > razu funkcji odwrotnej tego nie zmienia.

    Rzecz w tym, ze w wielu przypadkach nie można tych funkcji znaleźć nie tylko
    od razu, ale w ogóle. Spróbuj znaleźć funkcję odwrotną do bezwzględnej
    wartości.

    > Operacje dające wyniki niejednoznaczne są z definicji zabronione (np.
    > dzielenie zera przez zero - licząc z odwrotności, czyli mnożenia, wynik
    > jest dowolną liczbą).

    Mnożenie przez zero daje dowolną liczbę? Mnie uczono, że zawsze "0", ale to
    było dawno, a nauka idzie ku przodowi. Zapytam latorośli bo jest na bieżąco,
    ale nie chce mi się wierzyć.

  • 47. Data: 2004-09-19 11:50:12
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Pola" <p...@p...fm> napisał w wiadomości

    > I to jest właśnie przerażające.

    Nie, to jest normalne. Załóżmy, że dwóch świadków widziało ten sam samochód
    sprawcy oddalający się z miejsca przestępstwa. Jeden z nich twierdzi, że był
    biały, a drugi, że był czarny, Wiadomo, że co najmniej jeden z nich kłamie,
    bo mogą obydwaj, jeśli samochód był czerwony. Ale dokąd samochodu nie
    znajdziesz, to ni da się żadnego z nich skazać za fałszywe zeznania. Ba, jak
    się znajdzie samochód, się może okazać, ze był popielaty i obydwaj się
    mulili. Ale jeśli tak będzie, to niekoniecznie musi się to wiązać z
    odpowiedzialnością karną. Jeśli było ciemno. to mogli się mylić. Jeśli były
    światła sodowe, to mieli jeszcze większą szansę.

    Stąd właśnie ustawodawca pozostawił sądowi wybór, które dowody uznać za
    wiarygodne, a które nie.

  • 48. Data: 2004-09-20 05:59:20
    Od: "Pola" <p...@p...fm>

> [...]
    > światła sodowe, to mieli jeszcze większą szansę.
    >
    > Stąd właśnie ustawodawca pozostawił sądowi wybór, które dowody uznać za

    Ok. Prezentujesz tu stanowisko prawników. Rozumiem to.
    Tylko powiedz mi co ma zrobić osoba kiedy zapadł wyrok niesłuszny na podstawie
    nieprawdziwych zeznań. I stosując Twoje wywody, udowodnienie tego faktu jest
    raczej niemożliwe.

    Jakie szanse ma ta skrzywdzona osoba?

    pozdr.Pola

  • 49. Data: 2004-09-20 08:04:23
    Od: Rodrig Falkenstein <f...@g...pl>

    Dnia 20 Sep 2004 07:59:20 +0200, Pola <p...@p...fm> napisał:

> [...]
    > podstawie
    > nieprawdziwych zeznań. I stosując Twoje wywody, udowodnienie tego faktu

    Żadnych. Możesz to napietnować na pl.pregierz.

    --
    Falkenstein
    Okoliczności obciążające uwzględniane przy wymiarze kary są następujące:

  • 50. Data: 2004-09-20 10:27:12
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 19 Sep 2004, Robert Tomasik wrote:

> [...]
    >+ bo mogą obydwaj, jeśli samochód był czerwony. Ale dokąd samochodu nie
    >+ znajdziesz, to ni da się żadnego z nich skazać za fałszywe zeznania.

    Powiedzmy. Zaznaczam że ja cały czas "w innym temacie": WIARYGODNOŚCI
    takiej informacji. W znaczeniu prawnym, czego niestety AFAIK nie ma :(

> [...]
    >+ odpowiedzialnością karną. Jeśli było ciemno. to mogli się mylić. Jeśli były
    >+ światła sodowe, to mieli jeszcze większą szansę.

    W pełni zgoda.
    Uważam jedynie że w takim przypadku chocby się jednomyślnie zaklinali
    że w samochodzi były 3 osoby - to wartość ich zeznań jest taka sama
    ("mogli widzieć cień" albo psa :>) i powinno być prawnie zabronione
    przykładanie wagi "dowodu" do ich zeznań.

    >+ Stąd właśnie ustawodawca pozostawił sądowi wybór, które dowody uznać za
    >+ wiarygodne, a które nie.

    Doceniam. Ja tylko o traktowanie przesłuchania świadka (takoż
    wyjaśnień oskarżonego itp) jako JEDNEGO dowodu: albo jest
    wiarygodny albo nie.
    Oczywiście dane z przesłuchania możnaby nadal "traktować" - ale już
    co najwyżej jako *poszlakę* (a nie dowód).

    pozdrowienia, Gotfryd