  • 21. Data: 2004-09-14 10:29:49
    Temat: Re: Prosze o wyjasnienie
    Od: "Pola" <p...@p...fm>

    > Ok, przyjęłam....
    > A możesz mi podpowiedzieć gdzie mam napisać skargę na prokuratora za
    > przekroczenie przez niego uprawnień?
    > Czy zgodnie z procedurą powinnam zgłosić do Prokuratury Rejonowej ( tam
    pracuje
    > ten prokurator) czy też gdzie indziej?
    > A może od razu do sądu wniosek o odszkodowanie?
    >
    > I kierujac sie Twoimi zasadami to sprawa z góry jest przegrana - przecież
    oni
    > wszyscy sie dobrze znają ( w rejonówkach).
    > Czy uzyskam od Was radę jak sie do tego zabrać?

> [...]

    No i właśnie w tym miejscu zawsze urywa się kontakt z Wami????
    Właśnie do tego momentu już wcześniej dochodziłam, i nagle ... cisza...
    Wniosek: chyba dalej nie ma drogi.

    Pozdr.Pola

  • 22. Data: 2004-09-14 20:23:53
    Temat: Re: Proszę o wyjaśnienie
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Rodrig Falkenstein" <f...@g...pl> napisał w wiadomości

    > moógł się ucylić od odpowiedzi na pytanie, ale nie miał prawa łgać.

    W praktyce nawet jak kłamał, to i tak z aktem oskarżenia nikt nie pójdzie.

  • 23. Data: 2004-09-14 20:24:49
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik <p...@p...fm> napisał w wiadomości

    > Dwa razy składał zeznania, raz w sądzie: i zadzwoniłem dzwonkiem...
    >
    > a kiedy zarzuciłam kłamstwo, ponieważ dzwonek nie dzwoni to w prokuraturze
    > zeznał: dotknąłem przycisku dzwonka...

    No to teraz dodatkowo zezna, ze nacisnął przycisk i usłyszał dzwonienie. jak
    dzwonek był zepsuty, to może u sąsiada akurat telefon dzwonił.

  • 24. Data: 2004-09-15 04:01:11
    Od: "Pola" <p...@p...fm>

    > W praktyce nawet jak kłamał, to i tak z aktem oskarżenia nikt nie pójdzie.

    Chcesz mi dać do zrozumienia, że art. 233 par.1 kk to tylko tak na niby?
    A może jeszcze dalej: cały kk to tylko "pic na wodę" !!!!???

    Jestem naprawdę przerażona...

  • 25. Data: 2004-09-15 04:56:20
    Od: "Pola" <p...@p...fm>

    > Chcesz mi dać do zrozumienia, że art. 233 par.1 kk to tylko tak na niby?
    > A może jeszcze dalej: cały kk to tylko "pic na wodę" !!!!???
    >
    > Jestem naprawdę przerażona...

    I jeszcze dalej: do czego w takim razie zostały powołane organy
    sprawiedliwości??

    Utrzymywanie tych instytucji wydaje się zupełnie bezsensowne.

  • 26. Data: 2004-09-15 07:19:10
    Od: Rodrig Falkenstein <f...@g...pl>

    Dnia 15 Sep 2004 06:56:20 +0200, Pola <p...@p...fm>
    napisał:

> [...]

    Wbrew pozorom ten artykuł jest stosowany. Ale nie w takim przypadku, jak
    opisany.

    > I jeszcze dalej: do czego w takim razie zostały powołane organy
    > sprawiedliwości??

    Nie ma czegoś takiego jak "organy sprawiedliwości".
    A przy okazji - co to według ciebie jest "sprawiedliwość"?

    > Utrzymywanie tych instytucji wydaje się zupełnie bezsensowne.
    a dla mnie bezsensowne jest utrzymywanie na siłę przy życiu wcześniaków, i
    wydawanie pieniędzy na żywienie bezpańskich psów i kotów gdy ludzie
    głodują. Ale to moje własne poglądy, dok których mam prawo tak jak ty do
    swoich.

    --
    Falkenstein
    Sprawiedliwości nie było, nie ma i nie będzie!

  • 27. Data: 2004-09-15 07:33:47
    Od: "Pola" <p...@p...fm>

    > Wbrew pozorom ten artykuł jest stosowany. Ale nie w takim przypadku, jak
    > opisany.

    Ten opisany przypadek jest tylko przykładem, który jako pierwszy wpadł mi do
    głowy. Takie fałszywe zeznania spowodowały że zapadł niewłaściwy wyrok w
    sprawie. Ale okazuje się, że jednak jest przyzwolenie na fałsz...
    Później kiedy próbuje się to odkręcić składając do prokuratury zawiadomienie,
    że zostały złożone fałszywe zeznania na sprawie to się okazuje że strona ma
    prawo tak zeznawać i nawet jeśli się przedstawi moim zdaniem wystarczające
    dowody to i tak sprawca uchodzi bezkarnie ponieważ nie ma woli prokuratorskiej
    aby taką sprawę forsować...

> [...]
    > wydawanie pieniędzy na żywienie bezpańskich psów i kotów gdy ludzie
    > głodują. Ale to moje własne poglądy, dok których mam prawo tak jak ty do

    Masz zupełną rację, każdy ma prawo do swoich poglądów, lecz zauważ że
    stworzono kodeks który powinien wyznaczać kierunki dla ludzi gdzie można
    chodzić a gdzie nie.
    I okazuje się, że przepisy zawarte w tym kodeksie są martwe.
    Więc jak mają się ludzie poruszać otrzymując fałszywe informacje???

    I to jest ten problem. "Wolna amerykanka"

    A ja osobiście stwierdzam, że zostałam źle wychowana. Idee, które mi zostały
    wpojone nie przystają do rzeczywistości.
    Takie rozdwojenie może się źle skończyć dla mnie.

    Pozdr.Pola

  • 28. Data: 2004-09-15 07:57:33
    Od: Rodrig Falkenstein <f...@g...pl>

    Dnia 15 Sep 2004 09:33:47 +0200, Pola <p...@p...fm>
    napisał:

> [...]
    > wystarczające
    > dowody to i tak sprawca uchodzi bezkarnie ponieważ nie ma woli

    Twoim zdaniem wystarczające. Moim zdaniem nie wystarczające. Facet
    przyznał, że naciskał dzwonek. A to można określić także jako
    "dzwonienie". Poza tym samo złożenie nieprawdziwych zeznań nie jest
    jeszcze podstawą oskarżenia o fałszywe zaznania. Muszą one byc dodatkowo
    nieszczere - tzn facet wie, że to nie prawda ale mimo tego tak zeznaje.
    Może się pomylił?

> [...]
    > I okazuje się, że przepisy zawarte w tym kodeksie są martwe.
    > Więc jak mają się ludzie poruszać otrzymując fałszywe informacje???

    Jak to "martwe"? Więc co zalega w szafach wydziałów karnych w całej
    Polsce? To, ze przepis interpretowany jest bardzo wąsko i rzadko stosowany
    nie oznacza jeszcze, że przepisy są martwe.

> [...]
    > zostały
    > wpojone nie przystają do rzeczywistości.
    > Takie rozdwojenie może się źle skończyć dla mnie.

    Witamy w prawdziwym świecie.

  • 29. Data: 2004-09-15 11:27:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 14 Sep 2004, Robert Tomasik wrote:

> [...]
    >+
    >+ W praktyce nawet jak kłamał, to i tak z aktem oskarżenia nikt nie pójdzie.

    No i to jest problem :(
    Pomijając karalność postępku - łgarstwo "oczywiste" (wykazane dowodem)
    powinno być powodem *przymusowej* "prawnej niewiarygodności" osoby (bez
    względu czy to oskarżony, pozwany, powód, świadek, osoba prywatna czy
    funkcjonariusz).
    Tak to mamy "lewo" a nie "prawo".

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 30. Data: 2004-09-15 20:15:14
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Pola" <p...@p...fm> napisał w wiadomości

    > Chcesz mi dać do zrozumienia, że art. 233 par.1 kk to tylko tak na niby?
    > A może jeszcze dalej: cały kk to tylko "pic na wodę" !!!!???
    >
    > Jestem naprawdę przerażona...

    Nie. Chcę Ci wykazać, że świadkowi po pierwsze trzeba wykazać, że świadomie
    kłamał (a tu moim zdaniem jest tyle innych możliwości, że się nie da) Po
    drugie nie ma prokuratora, który by uznał, ze kłamstwo potencjalnego
    oskarżonego jest karalne. To wynika jeszcze z prawa rzymskiego. "cusare nemo
    se debet"- nikt nie ma obowiązku oskarżać sam siebie.

    Art. 233§1 nie jest martwym przepisem, ale w opisanej przez Ciebie sprawie
    zastosować się nie da.