  • 21. Data: 2012-01-09 22:55:56
    Temat: Re: Prosze o sprawdzenie pozwu do e-sadu.
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    W dniu 2012-01-09 23:45, Liwiusz pisze:

    > Czyli że - generalnie - szybciej. Ale za to ryzykujemy zarzut
    > niewłaściwości i niepotrzebne przedłużenie sprawy o długie miesiące

    Po pierwsze zarzuty niewłaściwości są rzadkie.
    Po drugie nawet z zarzutem jest szybciej niż przebrnięcie przez
    cywilizowanie sprawy ;)

    > Ponadto zdarza się, że sąd sam z siebie uzna się niewłaściwym. Cóż z
    > tego, że niesłusznie?

    Zażalenie się składa. Choć to już się chyba nie zdarza. Art. 202 kpc już
    się powoli przyjmuje.

    > Dla mnie marmurkowy sąd wydający nakaz w miesiąc to nie jest sąd bez
    > zaległości :)

    Miesiąc to był przykład. Wszystko zależy od naszego wyboru.

    > Zasadniczo po sprzeciwie zawsze jest dłużej. Potem jeszcze jest apelacja
    > itd.

    Ale postępowanie po sprzeciwie zwykłym będzie 3 razy szybsze niż po
    sprzeciwie elektrycznym, gdyż tam nie ma niektórych czynności, w
    szczególności tego nieszczęsnego art. 537 [37] kpc (czyli cywilizowania
    sprawy)

    > Wiedząc o sprzeciwie, można z góry założyć, że jesteśmy 6-24 miesiące w
    > plecy, a czy e-sąd proceduje po sprzeciwie o miesiąc dłużej, to nie jest
    > to wielka wada.

    Jak różnica w czasie nie jest wadą to zapewne jest zaletą ;) Mamy więcej
    czasy by się zastanawiać gdzie dłużnik ukryje swój majątek (o ile będzie
    miał odrobinę rozumu i chęci)

    --
    @2011 Johnson
    http://db.tt/JzsPUMU

  • 22. Data: 2012-01-10 06:37:14
    Od: spp <s...@g...pl>

    W dniu 2012-01-09 21:58, mvoicem pisze:

    > Pomijając internet i mini-helpy, to czy papierowo nie można tak samo?

    A pomijając silnik w samochodzie czy nie można tak samo z niego
    korzystać jak z wozu konnego?

    --
    spp

  • 23. Data: 2012-01-10 07:25:47
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    W dniu 2012-01-10 07:37, spp pisze:

    > A pomijając silnik w samochodzie czy nie można tak samo z niego
    > korzystać jak z wozu konnego?

    Tylko że w tym wypadku tym wolniejszym czyli wozem konnym - jest sąd
    elektryczny ;)

  • 24. Data: 2012-01-10 07:28:29
    Od: spp <s...@g...pl>

    W dniu 2012-01-10 08:25, Johnson pisze:

    > Tylko że w tym wypadku tym wolniejszym czyli wozem konnym - jest sąd
    > elektryczny ;)

    Urban legend.

    --
    spp

  • 25. Data: 2012-01-10 07:29:19
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (10.01.2012 08:25), Johnson wrote:

    > Tylko że w tym wypadku tym wolniejszym czyli wozem konnym - jest sąd
    > elektryczny ;)

    Wszystko zależy od tego, gdzie akurat jesteś.

    Jeżeli wracasz z pola wozem konnym, to szybciej i wygodniej Ci od razu
    tymże wozem podskoczyć do urzędu, niż "zaparkować" konia do stajni i
    przesiąść się w samochód.

    Nawet jak "konnych" obsługują nieco wolniej.

    p. m.

  • 26. Data: 2012-01-10 08:06:41
    Od: "_ąćęłńóśźż." <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Jesli jesteś pewien swojej sprawy, to weź radcę prawnego lub adwokata (byle
    za kwotę brutto bez VAT) - sąd zasądzi koszta Twojego zastępstwa procesowego
    stronie przegranej, więc skoro jesteś pewien swojej sprawy...
    A zaleta taka, że jeżeli pozwany złoży sprzeciw, to już będziesz miał
    pełnomocnika za ustalone wynagrodzenie i nie będziesz go musiał szybko (14
    dni) szukać.

  • 27. Data: 2012-01-10 08:13:44
    Od: "_ąćęłńóśźż." <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    A to zależy.

    Mam dwa wydziały w tym samym sądzie (zależnie od literki pozwanego).

    W jednym wydziale sprawy ślimaczą się miesiącami niemal latami, badacze pisma
    świętego, zawsze im czegoś brakuje, a jak napiszą wezwanie o uzupełnienie
    rzekomych braków, to w kilka osób nie rozumiemy, o co chodzi i skąd sąd
    zrobił "copy-paste".

    Na głupią klauzulę czekamy tam od sierpnia, "akta leżą na biurku u sędzi", od
    sierpnia.

    W drugim wydziale tego samego sądu nakaz jest wydawany na drugi dzień (na
    drugi dzień!) - jedynie z doręczeniami po nakazie bardzo ale to bardzo się
    ociągają.

    -----
    > Jakież to zatem widzisz przewagi sądu marmurkowego nad elektrycznym dla
    prostych spraw o zapłatę w postępowaniu upominawczym?

  • 28. Data: 2012-01-10 08:15:05
    Od: "_ąćęłńóśźż." <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    A kosztuje papier, czy czcionki?

    -----

  • 29. Data: 2012-01-10 08:43:10
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-01-10 09:13, _ąćęłńóśźż. pisze:
    > Na głupią klauzulę czekamy tam od sierpnia, "akta leżą na biurku u sędzi", od
    > sierpnia.

    O, to parę tysięcy za przewlekłość należne jak nic ;)

    --
    Liwiusz

  • 30. Data: 2012-01-10 12:30:10
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2012-01-10, Johnson <j...@n...pl> wrote:

    > Tylko że w tym wypadku tym wolniejszym czyli wozem konnym - jest sąd
    > elektryczny ;)

    Za to chyba w ogole nie sprawdzaja zasadnosc pozwu i bezmyslnie
    przyklepuja.

    --
    Artur