  • 21. Data: 2006-11-17 21:46:03
    Temat: Re: Proszę o pomoc prawną dla samotnej matki
    Od: "Jolanta Pers" <j...@N...gazeta.pl>

    witek <w...@g...pl.invalid> napisał(a):

    > to już nie da się komuś pójść na rękę na drodze służbowej?

    Da się - cenionemu, wartościowemu, potrzebnemu w firmie czy wręcz
    niezastąpionemu pracownikowi. Ta pani widocznie nie zaliczała się do powyższych.

    --
    JoP

  • 22. Data: 2006-11-17 22:33:36
    Od: "ewa" <e...@i...pl>

    Użytkownik "Jolanta Pers" <j...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Da się - cenionemu, wartościowemu, potrzebnemu w firmie czy wręcz
    > niezastąpionemu pracownikowi. Ta pani widocznie nie zaliczała się do
    > powyższych.

    TA PANI o której mowa (która doświadczyła niesłusznego zwolnienia) była
    pracownicą do dnia urodzenia dziecka (nie była nawet na urlopie).
    20.07.2006r urodziła dzieciątko a 19.07 jeszcze była w pracy!!!!!
    Miała bardzo ciężki poród (kleszczowy) i do dnia dzisiejszego jest jeszcze
    niezdolna do podjecia pracy. Tym bardziej sama wychowuje dziecko i chciała
    iść na urlop wychowawczy ponieważ musi sprawować opiekę nad dzieckiem.
    Macieżyński skończył się 09.11.2006r. a 06.11.2006r. wystąpiła o udzielenie
    jej urlopu wychowawczego. W zamian za to dnia 15.11.2006r. otrzymała
    dyscyplinarkę. WIĘC GDZIE TUTAJ SPRAWIEDLIWOŚĆ!!!!!!

  • 23. Data: 2006-11-17 23:16:17
    Od: KrzysiekPP <j...@N...ceti.pl>

    > dyscyplinarkę. WIĘC GDZIE TUTAJ SPRAWIEDLIWO?Ć!!!!!!

    http://wiadomosci.wp.pl/kat,,wid,8606078,prasaWiadom
    osc.html

    Jeszcze jakies pytania ????

    --
    Krzysiek, Krakow, http://kszysiek.xt.pl/

  • 24. Data: 2006-11-18 00:11:22
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "scream" <n...@p...pl> wrote in message

    > Nie, ale nie ma obowiązku bycia uprzejmym, póki co.

    Ale można i właśnie tym różnimy się od zwierząt.

    > Da sie, ale czasem nie można, a czasem ktoś nie chce.

    Jak nie można to nie można i nic się z tym nie zrobi.
    A jak ktoś nie chce to można to zrobić w bardziej kulturalny sposób.

    > Bo hieny żywią sie padliną tylko w razie konieczności.

    Własnie.

    > Dzięki, jeszcze coś?

    Acha, powinni cię jeszcze kopnąć w tyłek na do widzenia i powiedzieć, że nie
    jesteś już im potrzebny bo jesteś za stary i tylko same kłopoty z tobą.

  • 25. Data: 2006-11-18 09:58:14
    Od: krys <k...@p...onet.plys>

    ewa napisał(a):

    > TA PANI o której mowa (która doświadczyła niesłusznego zwolnienia)

    Słuszne czy nie słuszne - punkt widzenia zalezy od punktu siedzenia.

    > Miała bardzo ciężki poród (kleszczowy) i do dnia dzisiejszego jest
    > jeszcze niezdolna do podjecia pracy.

    A stosowne zaświadczenie od lekarza przedłożyła?

    > Tym bardziej sama wychowuje
    > dziecko i chciała iść na urlop wychowawczy ponieważ musi sprawować
    > opiekę nad dzieckiem.

    To prywatna sprawa tej pani, z kim wychowuje lub nie swoje dziecko.
    > Macieżyński skończył się 09.11.2006r. a
    > 06.11.2006r. wystąpiła o udzielenie jej urlopu wychowawczego.

    Kodeks Pracy mówi, że należy wystąpić o udzielenie urlopu wychowawczego
    2 tygodnie przed jego planowanym terminem. Nieznajomość prawa szkodzi.

    > W zamian
    > za to dnia 15.11.2006r. otrzymała dyscyplinarkę. WIĘC GDZIE TUTAJ
    > SPRAWIEDLIWOŚĆ!!!!!!

    Z punktu widzenia pracodawcy Pani porzuciła pracę. Trzeba było iśc na te
    niecałe dwa tygodnie do pracy, jak juz spoźniłaś się z pismem, wtedy
    miałabyś podstawy do wystąpienie do sądu pracy. A tak - sorry.

  • 26. Data: 2006-11-18 14:23:58
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "krys" <k...@p...onet.plys> wrote in message

    > Kodeks Pracy mówi, że należy wystąpić o udzielenie urlopu wychowawczego
    > 2 tygodnie przed jego planowanym terminem. Nieznajomość prawa szkodzi.

    Kodeks pracy mówi również, że w przypadku wystąpienia w krótszym terminie
    pracodawca może, ale nie musi w tym terminie tego urlopu udzielić i udziela
    go nie później niż w terminie 2 tygodni.

    > Z punktu widzenia pracodawcy Pani porzuciła pracę. Trzeba było iśc na te
    > niecałe dwa tygodnie do pracy, jak juz spoźniłaś się z pismem, wtedy
    > miałabyś podstawy do wystąpienie do sądu pracy. A tak - sorry.

    Zgadza się.
    Z tym, że postępowanie pracodawcy uważam co najmniej za hamskie.

  • 27. Data: 2006-11-18 14:38:47
    Od: krys <k...@p...onet.plys>

    witek napisał(a):

    > Kodeks pracy mówi również, że w przypadku wystąpienia w krótszym
    > terminie pracodawca może, ale nie musi w tym terminie tego urlopu
    > udzielić i udziela go nie później niż w terminie 2 tygodni.

    No i pracodawca skorzystał z tego, że nie musi. A kobieta, zdając sobie
    sprawę z tego, w jakim świecie żyje, powinna pilnować swoich spraw i
    terminów.

    > Zgadza się.
    > Z tym, że postępowanie pracodawcy uważam co najmniej za hamskie.

    A ja nie. Każdy dba o własne interesy. A z dobrej pracownicy nie
    rezygnuje się tylko dlatego, że urodziła dziecko.

    Justyna

  • 28. Data: 2006-11-18 16:31:05
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    > No i pracodawca skorzystał z tego, że nie musi.

    To też dlatego moja opinia o nim jest jak najgorsza.

    > A kobieta, zdając sobie
    > sprawę z tego, w jakim świecie żyje, powinna pilnować swoich spraw i
    > terminów.

    Nauczka dla niej na przyszłość.

    > A ja nie. Każdy dba o własne interesy. A z dobrej pracownicy nie
    > rezygnuje się tylko dlatego, że urodziła dziecko.

    Jasne.
    Sam nic z tego nie ma, ale dokopać drugiemu zawsze jest przyjemnie.

  • 29. Data: 2006-11-18 16:43:15
    Od: krys <k...@p...onet.plys>

    witek napisał(a):

    > To też dlatego moja opinia o nim jest jak najgorsza.

    Nawet nie znasz całej prawdy. Znasz tylko relację jednej strony.

    > Nauczka dla niej na przyszłość.

    Człowiek uczy się całe życie.

    > Jasne.
    > Sam nic z tego nie ma, ale dokopać drugiemu zawsze jest przyjemnie.

    Jak nie ma? Nie jest związany z pracownikiem na kolejne lata i spokojnie
    może zatrudnić kogoś, kto będzie pracował na zysk firmy, który to zysk
    jest celem DG, nie zaś utrzymywanie martwych etatów.

    Justyna

  • 30. Data: 2006-11-18 17:21:16
    Od: "ewa" <e...@i...pl>

    Użytkownik "krys" <k...@p...onet.plys> napisał w wiadomości

> [...]
    > może zatrudnić kogoś, kto będzie pracował na zysk firmy, który to zysk
    > jest celem DG, nie zaś utrzymywanie martwych etatów.

    Życzę Pani Justyno żeby Pani znalazła sie w takiej sytuacji.
    Jedyne źródło dochodu jakim mogłaby dysponować ta młoda kobietka
    był zasiłek z opieki społecznej wypłacany tylko na urlopie wychowawczym.
    Każdy wie że pozbawił ją tym samym jedynej możliwości egzystencji na granicy
    ubóstwa.
    Pytanie do Pani jako "kobiety": Co Pani zrobiłaby w takeij sytuacji?
    Sznurek? Tabletki? A może oddałaby Pani dziecko do adpocji?????

    Bezduszność też ma swoje granice, a poza tymi granicami nazywa się to
    inaczej......