  • 11. Data: 2004-08-11 14:21:01
    Temat: Re: Prosba o wyjsnienie
    Od: VLaD <v...@n...poczta.onet.pl>

    Nie posiadam wyksztalcenia z informatyki, a jedynie umiejetnosci
    tworzenia stron, ktore sam zdobylem (samouk). Zatrudniony jestem w
    jednostce zgodnie z moim wyksztalceniem (ochrona srodowiska). Na umowie
    mam napisane, ze zostaly mi powierzone obowiazki specjalisty, nie jest
    opisany zakres obowiazkow. Moje umiejetnosci sa wykorzystywane "przy
    okazji", ze wzgledu na maly budzet.

  • 12. Data: 2004-08-11 15:31:07
    Od: "wirtualna" <w...@w...pl.com>

    Użytkownik "Basia" <a...@t...pl> napisał w wiadomości
    > Niestety wszystko zalezy od tego jak wyglada Twoja umowa o prace - jezli
    jest
    > tam wzmianka, ze wszystko co stworzysz staje sie wlasnoscia firmy (prawa
    > autorskie) to bez zgodzy pracodawcy nie mozesz podpisac sie pod dzialem :(

    Basiu, odroznij prawa majatkowe (zbywalne) od osobistych (niezbywalnych)
    Na pracodawce przechodza MAJATKOWE (jedynie), w chwili "ODBIORU DZIELA".

    p.
    W,

  • 13. Data: 2004-08-11 16:39:04
    Od: adhan diWhizZ <a...@...sygnaturze.net>

    VLaD napisał(a):

> [...]
    > mam napisane, ze zostaly mi powierzone obowiazki specjalisty, nie jest
    > opisany zakres obowiazkow. Moje umiejetnosci sa wykorzystywane "przy

    Widzisz, IMHO caly problem tego typu zagdnien polega na niezbyt dobrym
    "zgraniu" kodeksu pracy z prawem autorskim (...).
    W KP istnieje taki zapis ze pracownikiem zostaje sie na podstawie umowy
    o prace ale takze na podstawie "powołania, wyboru, mianowania lub
    spółdzielczej umowy o pracę" ... moze zostales mianowany lub powolany na
    grafika i jakos tylko ksiegowa Cie o tym nie poinformowala przy wyplacie. ;>
    IMO nie jestes tworca stron internetowych z zawodu ani tez z umowy o
    prace. Tylko Tobie przysluguja prawa autorskie do projektu i mozesz
    spokojnie zaopatrzyc w napis *(c) Copyright Iksinski 2004* - poszukaj w
    sieci informacji na temat skladni znaku Copyright. To kto ma prawa
    majatkowe do projektu to sprawa odrebna natomiast przy odrobinie checi
    moglbys sie uprzec i nikt po za Toba niemialby prawa do jego modyfikacji
    pod grozba zlamania Twoich praw do niego, co pociaga odpowiedzilanosc z
    Ustawy o PAiPP. Ale tu tylko sad Cie ratuje ... Musisz wytlumaczyc
    pracodawcy jak bardzo sie myli.
    Przyjmijmy ze jestes dozorca w budynku biurowym a w miedzy czasie
    piszesz na koputerze na portierni V czesci Wladcy pierscieni to czy Twoj
    pracodawca ma prawa autorskie do ksiazki? Moze Cie tylko posadzic o
    zaniedbanie obowiazkow albo wykorzystanie sprzetu niezgodnie z
    przeznaczeniem.

    --
    .. :: kreatyw.studio : grafika i fotografia w metalu :: ..
    :: /||\|_| /||\| :: stabilizacja motylka to szpilka ...

  • 14. Data: 2004-08-11 21:32:49
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "VLaD" <v...@n...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    Moim zdaniem zawsze masz prawo do umieszczenia znaczku " C " i nazwiska. Co
    do "webmajster", to tylko, o ile nim jesteś. Nie wiem akurat co by tu miał
    rodzaj umowy do rzeczy, ale to już sprawa przełożonej.

  • 15. Data: 2004-08-12 08:15:25
    Od: adhan diWhizZ <a...@...sygnaturze.net>

    Robert Tomasik napisał(a):

    > Moim zdaniem zawsze masz prawo do umieszczenia znaczku " C " i nazwiska. Co
    > do "webmajster", to tylko, o ile nim jesteś. Nie wiem akurat co by tu miał
    > rodzaj umowy do rzeczy, ale to już sprawa przełożonej.

    Dobrze rzecze, wg. konwencji bernenskiej, autor danego dziela (w tym
    strony www) nie ma obowiazku spelniac zadnych kwestii formalnych azeby
    poslugiwac sie znakiem (c) Copyright Imie_Nazwizsko, Rok_publ.
    Uzycie takiej formuly ma zapobiec tlumaczeniu sie kogos kto zlamal prawa
    autora, ze nie wiedzial do kogo one naleza. Kwestia umowy jest tu sprawa
    drugorzedna. Dopuszcza sie forme np. (c) Copr. Firma, 2004 lecz nie
    jestem pewien czy istnieje mozliwosc zastosowania formy "polubownej" ;)
    np.: (c) Copr. Imie_nazwisko, Firma, 2004.
    Warto tez zaznaczyc ze w momencie jezeli strona zawiera skrypty i
    grafiki innych autorow, wypadalo by umiescic to gdzies w dodatkowej nocie.

    pozdr./ag

  • 16. Data: 2004-08-12 11:45:05
    Od: VLaD <v...@n...poczta.onet.pl>

    Dziekuje za dotychczasowa pomoc. Ciekawa dyskusja nawet z tego:)
    Chcialbym dodac, ze jesli chodzi o strone, to od strony graficznej nie
    przedstawia sie ona imponujaco. Nie jest to super stronka robiaca
    wrazenie od strony graficznej ( nie liczac obroki kilku jpg'ów czy
    gif'ów). Jednak jesli chodzi o zaprojektowanie stylu, tworzenie kodu
    html, to moja robota, od samego poczatku. nymi slowy, to jak strona
    wyglada, powstalo w mojej glowie. Daleko od profesjonalizmu, ale nie
    jest tez amatorszczyzna. Jednak wspominalem - jestem samoukiem.

    Pozdrawiam

  • 17. Data: 2004-08-12 17:26:30
    Od: adhan diWhizZ <a...@...sygnaturze.net>

    Basia napisał(a):

> [...]
    > autorskie) to bez zgodzy pracodawcy nie mozesz podpisac sie pod dzialem :(

    oj... oj chyba zle to ujelas. Wszystko co stworzysz to bardzo szerokie
    pojecie, do wierszy i piosenek tez? ;> Jakos niewyobrazam sobie takiej
    umowy.