  • 1. Data: 2004-08-11 10:01:28
    Temat: Prosba o wyjsnienie
    Od: VLaD <v...@n...poczta.onet.pl>

    Witam!

    Nie wiem czy pytam sie na wlasciwej grupie, ale problem dotyczy raczej
    prawa. Jestem zatrudniony na umowe o prace w jednostce pozarządowej. W
    ramach tej pracy stworzylem i opiekuje sie strona internetowa.
    Czy mam prawo do zamieszczenia na tej stronie informacje takiej postaci:

    Webmaster: Imię i nazwisko

    Moja przelozona powiedziala mi, ze takie prawo przysluguje mi tylko,
    wtedy, gdy stworzylbym ta strone w ramach umowy o dzielo. Kto ma racje.
    Prosze o wytlumaczenie tej kwestii. Czy tworzac cos w ramach umowy o
    prace, posiadam prawa autorskie, czy sa one przekazywane zatrudniajacej
    mnie jednostce?

    Pozdrawiam

    VLaD

  • 2. Data: 2004-08-11 10:34:19
    Temat: Re: Prosba o wyjsnienie
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>

    VLaD wrote:

> [...]
    > racje. Prosze o wytlumaczenie tej kwestii. Czy tworzac cos w ramach
    > umowy o prace, posiadam prawa autorskie, czy sa one przekazywane

    Osobiste prawa autorskie nadal ci przysługują i masz prawo oznaczyć
    swoje dzieło nazwiskiem.
    Natomiast niezbyt mogę się zgodzić z użyciem słowa "webmaster". Autor
    (projektant) i webmaster to dwa różne pojęcia

  • 3. Data: 2004-08-11 11:41:55
    Od: Basia<a...@t...pl>

    Niestety wszystko zalezy od tego jak wyglada Twoja umowa o prace - jezli jest
    tam wzmianka, ze wszystko co stworzysz staje sie wlasnoscia firmy (prawa
    autorskie) to bez zgodzy pracodawcy nie mozesz podpisac sie pod dzialem :(
    pozdrawiam Basia

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 4. Data: 2004-08-11 11:42:41
    Od: VLaD <v...@n...poczta.onet.pl>

    Użytkownik jureq napisał:

    > Osobiste prawa autorskie nadal ci przysługują i masz prawo oznaczyć
    > swoje dzieło nazwiskiem.

    Musze napisac, ze polecenie stworzenia strony i redagowanie bylo
    wyrazone ustnie.
    Moze jakies odniesienie do jakis materialow, ustawy?
    A jak ma sie sprawa, gdy przestaje sie pracowac? Czy dana jednostka ma
    obowiązek powiadomnienia mnie o wszelkich zmianach, nawet jesli nie bede
    pracownikiem?

    > Natomiast niezbyt mogę się zgodzić z użyciem słowa "webmaster". Autor
    > (projektant) i webmaster to dwa różne pojęcia

    Jestem calosciowo odpowiedzialny za wspomniana strone internetowa,
    stworzylem ja od strony technicznej, a obecnie redaguje i rozwijam.
    Co rozumiesz pod pojeciem projektant, a pod pojeciem webmaster - na czym
    wg Ciebie polega roznica?

    pozdrawiam

    VLaD

  • 5. Data: 2004-08-11 11:49:38
    Od: VLaD <v...@n...poczta.onet.pl>

    Użytkownik Basia napisał:

> [...]
    > autorskie) to bez zgodzy pracodawcy nie mozesz podpisac sie pod dzialem :(

    Nie ma takiej wzmianki, co najwyzej odwolanie sie do zapisow prawa w
    sprawach nieuregulowanych umowa.

    pozdrawiam]

    VLaD

  • 6. Data: 2004-08-11 12:44:15
    Od: adhan diWhizZ <a...@...sygnaturze.net>

    VLaD napisał(a):

> [...]
    > stworzylem ja od strony technicznej, a obecnie redaguje i rozwijam.
    > Co rozumiesz pod pojeciem projektant, a pod pojeciem webmaster - na czym

    odpusc sobie webmastera

    (C) Copyright VLaD 2004

    jako ciekawostka:

    Orzeczenie Sądu Najwyższego - Izba Cywilna
    z dnia 15 lipca 1957 r.
    I CR 643/56

    Fakt, że instytucja uspołeczniona zleciła swoim pracownikom opracowanie
    dzieła, do którego mają zastosowanie przepisy prawa autorskiego, w
    ramach ich obowiązków służbowych, bez zawarcia z nimi umowy w
    przedmiocie nabycia praw autorskich, ma to znaczenie, iż bez naruszania
    ich praw nie może ona rozporządzać ich dziełem z chwilą gdy jako autorzy
    figurują ci pracownicy. Okoliczność, że pracownicy ci naruszyli w
    związku z wykonaniem dzieła swoje obowiązki służbowe nie ma wpływu na
    ich uprawnienia wynikające z umowy i z przepisów prawa autorskiego.

    pozdr. /ag

    --
    .. :: kreatyw.studio : grafika i fotografia w metalu :: ..
    :: /||\|_| /||\| :: stabilizacja motylka to szpilka ...

  • 7. Data: 2004-08-11 13:08:21
    Od: adhan diWhizZ <a...@...sygnaturze.net>

    VLaD napisał(a):

    daj sobie spokoj z webmasterem, czy Twoja umowa o prace opiewa na
    Tworzenie stron internetowych lub zblizonych rzeczy?

    proponuje np.: (C) Copyright VlaD 2004

    plus jako ciekawostke:

    Orzeczenie S?du Najwyższego - Izba Cywilna
    z dnia 15 lipca 1957 r.
    I CR 643/56

    Fakt, że instytucja uspołeczniona zleciła swoim pracownikom opracowanie
    dzieła, do którego maj? zastosowanie przepisy prawa autorskiego, w
    ramach ich obowi?zków służbowych, bez zawarcia z nimi umowy w
    przedmiocie nabycia praw autorskich, ma to znaczenie, iż bez naruszania
    ich praw nie może ona rozporz?dzać ich dziełem z chwil? gdy jako autorzy
    figuruj? ci pracownicy. Okoliczno?ć, że pracownicy ci naruszyli w
    zwi?zku z wykonaniem dzieła swoje obowi?zki służbowe nie ma wpływu na
    ich uprawnienia wynikaj?ce z umowy i z przepisów prawa autorskiego.

  • 8. Data: 2004-08-11 13:12:56
    Od: adhan diWhizZ <a...@...sygnaturze.net>

    VLaD napisał(a):

    > Webmaster: Imię i nazwisko
    daj sobie spokoj z webmasterem, zastosuj #&169 Copyright VlaD 2004
    jesli Twoja umowa o prace nie przewidywala tworzenia stron internetowych

  • 9. Data: 2004-08-11 13:38:36
    Od: VLaD <v...@n...poczta.onet.pl>

    Czy to znaczy ze w roku 2004 poslugujemy sie orzeczeniem Sadu
    Najwyzszego z 1957r.?

    Pozdrawiam

    VLaD

  • 10. Data: 2004-08-11 13:51:47
    Od: adhan diWhizZ <a...@...sygnaturze.net>

    VLaD napisał(a):

    > Czy to znaczy ze w roku 2004 poslugujemy sie orzeczeniem Sadu
    > Najwyzszego z 1957r.?

    przepraszam, ale podczas wklejania usunolem przypadkiem jedna linijke
    ktora miala miec tresc: " ... jako ciekawostke podaje:"

    to znaczy ze w roku 2004 poslugujemy sie np. art. 12 ustawy o prawie
    autorskim (...) w brzmieniu:

    "Jeżeli ustawa lub umowa o pracę nie stanowią inaczej, pracodawca
    którego pracownik stworzył utwór w wyniku wykonywania obowiązków ze
    stosunku pracy, nabywa z chwilą przyjęcia utworu autorskie prawa
    majątkowe w granicach wynikających z celu umowy o pracę i zgodnego
    zamiaru stron".

    ale mowa tu tylko o prawach majatkowych a nie prawach autorskich.

    Napisz najpierw czy Twoja umowa opiewa na tworzenia stron internetowych,
    czy jestes zatrudniony jako grafik? Bo ma to barzdo duze znaczenie dla
    tego czy mozesz sie podpisac pod ta praca czy tez nie.