-
1. Data: 2004-06-20 10:03:39
Temat: Prosba o porade - wadliwa seria
Od: Rojbert <u...@p...onet.pl>
Witam Szanowne Grono,
Czy byby kotos tak uprzejmy i poradzil jak 'ugryzc' moj problem?
Dnia 01.06.2004 zakupilem myszke optyczna Logitech MX510, jest to
produkt bardzo drogi i kierowany do uzytkownikow wymagajacych produktow
na najwyzszym poziomie. Niestety jak sie okazuje, myszka (a dokladnie
jej uklad optyczny) emituje staly, bardzo dokuczliwy dzwiek o wysokiej
czestotliwosci i sporym natezeniu, ktory zdaje sie nasilac. Z opinii
uzytkownikow usenetu wynika, iz wszystkie myszki z tej serii maja
wspomniana wade. Chcialbym prosic sprzedawce o wymiane obecnego modelu
na wyzszy (oczywiscie ze stosowna doplata) pozbawiony wspomnianej wady,
ale podejrzewam ze zostanie potraktowane to jako moje 'widzimisie' i
sprzedawca nie pojdzie mi na reke.
I teraz mam pytanie. Czy istnieja jakies warunki prawne pomocne w
podobnych sytuacjach?
Niestety, brak czasu pozwala mnie posiedziec przy komputerze w porach
pozno-wieczornych, a wspomniana dolegliwosc staje sie wtedy bardzo
dokuczajaca.
--
pozrdawiam,
rojbert
-
2. Data: 2004-06-20 11:12:26
Temat: Odp: Prosba o porade - wadliwa seria
Od: "Mateusz Dr" <n...@w...pl>
Użytkownik Rojbert <u...@p...onet.pl> w wiadomooci do
grup dyskusyjnych napisał:cb3ndm$443$...@o...futuro.pl...
> Witam Szanowne Grono,
> Czy byby kotos tak uprzejmy i poradzil jak 'ugryzc' moj problem?
> Dnia 01.06.2004 zakupilem myszke optyczna Logitech MX510, jest to
> produkt bardzo drogi i kierowany do uzytkownikow wymagajacych produktow
> na najwyzszym poziomie. Niestety jak sie okazuje, myszka (a dokladnie
> jej uklad optyczny) emituje staly, bardzo dokuczliwy dzwiek o wysokiej
> czestotliwosci i sporym natezeniu, ktory zdaje sie nasilac. Z opinii
> uzytkownikow usenetu wynika, iz wszystkie myszki z tej serii maja
> wspomniana wade. Chcialbym prosic sprzedawce o wymiane obecnego modelu
> na wyzszy (oczywiscie ze stosowna doplata) pozbawiony wspomnianej wady,
> ale podejrzewam ze zostanie potraktowane to jako moje 'widzimisie' i
> sprzedawca nie pojdzie mi na reke.
>
> I teraz mam pytanie. Czy istnieja jakies warunki prawne pomocne w
> podobnych sytuacjach?
>
> Niestety, brak czasu pozwala mnie posiedziec przy komputerze w porach
> pozno-wieczornych, a wspomniana dolegliwosc staje sie wtedy bardzo
> dokuczajaca.
>
ustawa o szczegolnych warunkach sprzedazy konsumenckiej
Art. 4. 1. Sprzedawca odpowiada wobec kupujacego, jezeli towar konsumpcyjny
w chwili jego wydania jest niezgodny z umowa; w przypadku stwierdzenia
niezgodnosci przed uplywem szesciu miesiecy od wydania towaru domniemywa
sie, ze istniala ona w chwili wydania.
2. W przypadku indywidualnego uzgadniania wlasciwosci towaru konsumpcyjnego
domniemywa sie, ze jest on zgodny z umowa, jezeli odpowiada podanemu przez
sprzedawce opisowi lub ma cechy okazanej kupujacemu próbki albo wzoru, a
takze gdy nadaje sie do celu okreslonego przez kupujacego przy zawarciu
umowy, chyba ze sprzedawca zglosil zastrzezenia co do takiego przeznaczenia
towaru.
3. W przypadkach nieobjetych ust. 2 domniemywa sie, ze towar konsumpcyjny
jest zgodny z umowa, jezeli nadaje sie do celu, do jakiego tego rodzaju
towar jest zwykle uzywany, oraz gdy jego wlasciwosci odpowiadaja
wlasciwosciom cechujacym towar tego rodzaju. Takie samo domniemanie
przyjmuje sie, gdy towar odpowiada oczekiwaniom dotyczacym towaru tego
rodzaju, opartym na skladanych publicznie zapewnieniach sprzedawcy,
producenta lub jego przedstawiciela; w szczególnosci uwzglednia sie
zapewnienia, wyrazone w oznakowaniu towaru lub reklamie, odnoszace sie do
wlasciwosci towaru, w tym takze terminu, w jakim towar ma je zachowac.
Mozesz probowac z pkt 3, ze wlasciwosci myszy sa na tyle uciazliwe, ze nie
opowiada zwyklym oczekiwaniom co to towaru tego rodzaju.
Ale pod warunkiem, ze nie wiedziales o tej wlasciwosci myszy (sprzedawca Cie
tez nie uprzedzil) - Art. 7. Sprzedawca nie odpowiada za niezgodnosc towaru
konsumpcyjnego z umowa, gdy kupujacy o tej niezgodnosci wiedzial lub,
oceniajac rozsadnie, powinien byl wiedziec.-
Mozna rzadac naprawy (nic nie zmieni) albo wymiany na nowa (tez nic nie
zmieni) ? - bo taki model myszy, tak?
Art, 8.pkt 4. Jezeli kupujacy, z przyczyn okreslonych w ust. 1, nie moze
zadac naprawy ani wymiany albo jezeli sprzedawca nie zdola uczynic zadosc
takiemu zadaniu w odpowiednim czasie lub gdy naprawa albo wymiana narazalaby
kupujacego na znaczne niedogodnosci, ma on prawo domagac sie stosownego
obnizenia ceny albo odstapic od umowy; od umowy nie moze odstapic, gdy
niezgodnosc towaru konsumpcyjnego z umowa jest nieistotna. Przy okreslaniu
odpowiedniego czasu naprawy lub wymiany uwzglednia sie rodzaj towaru i cel
jego nabycia.
Ale moze byc ciezko. Jesli reklamacja by sie udala, oznaczaloby to wlasciwie
ze kazda mysz z tej partii ma po prostu wade
i wszystkie powinny trafic do kosza.
Popytaj u swojego powiatowego (miejskiego) rzecznika praw konsumentow.
pozdrawiam
mdr
-
3. Data: 2004-06-20 11:14:11
Temat: Odp: Prosba o porade - wadliwa seria
Od: "Mateusz Dr" <n...@w...pl>
Użytkownik Rojbert <u...@p...onet.pl> w wiadomooci do
grup dyskusyjnych napisał:cb3ndm$443$...@o...futuro.pl...
> Witam Szanowne Grono,
> Czy byby kotos tak uprzejmy i poradzil jak 'ugryzc' moj problem?
> Dnia 01.06.2004 zakupilem myszke optyczna Logitech MX510, jest to
> produkt bardzo drogi i kierowany do uzytkownikow wymagajacych produktow
> na najwyzszym poziomie. Niestety jak sie okazuje, myszka (a dokladnie
> jej uklad optyczny) emituje staly, bardzo dokuczliwy dzwiek o wysokiej
> czestotliwosci i sporym natezeniu, ktory zdaje sie nasilac.
Jesli mozna to zakwalifikowac za niezbezpieczna dla zdrowia konsumenta to
otwieraja sie nowe mozliwosci...
Mozesz tez zglosic problem w www.uokik.gov.pl ,
odpisywali do ok. 2 tygodni
mdr
-
4. Data: 2004-06-20 11:18:51
Temat: Re: Odp: Prosba o porade - wadliwa seria
Od: viki <a...@s...tego.maila.pl>
nie sadze by przy tak renomowanym produkcie zastosowanie zwyklej gwarancji
nie rozwiazalo problemu
mi piszczal monitor nec lcd
pojechal na gwarancje wymienili caly uklad zasilajacy i juz jest cisza
wysylke poprzedzilem bardzo mila korespondencja z serwisantem (css-beskidy)
z ktorej jasno wynikalo ze uciazliwy dzwiek jest powodem uznania gwarancji
i naprawy. To sie potwierdzilo. Wiec moze zamiast bic sie od razu
ze sprzedawca nalezy wykorzystac przyslugujace prawa
pozdrawiam
--
JFK
-
5. Data: 2004-06-21 19:26:58
Temat: Re: Prosba o porade - wadliwa seria
Od: Rojbert <u...@p...onet.pl>
Dziekuje za informacje.
--
pozrdawiam,
rojbert