  • 1. Data: 2006-07-05 16:32:27
    Temat: Prośba o poradę - kupno auta nie od właściciela
    Od: "Inez" <m...@g...pl>

    Witam Grupowiczów

    Jutro wybieram sie obejrzeć auto które sprzedaje nie właściciel ale osoba
    przez niego upoważniona.
    Kupował ktoś może z Was auto w ten sposób? Właściciel podobno jest w USA,
    auto sprzedaje
    jego dziewczyna. Jak powinno wygladać takie upoważnienie? Według mnie na
    pewno powinno być
    notarialne, ale na co jeszcze zwrócić uwagę? Czy wogóle na podstawie
    upoważnienia można sprzedać
    kogoś auto?
    I druga sprawa, gdzie sprawdzić czy auto nie jest zastawem jakiegoś kredytu
    i ile to kosztuje?

    Pozdrawiam i z góry dziekuję za pomoc.

    --
    Inez

  • 2. Data: 2006-07-05 17:49:13
    Temat: Re: Prośba o poradę - kupno auta nie od właściciela
    Od: stern <s...@0...pl>

    Inez napisał(a):
> [...]
    > auto sprzedaje
    > jego dziewczyna. Jak powinno wygladać takie upoważnienie?

    Upoważniam panią X do sprzedaży samochodu Y nr rej. bla bla bla

    data podpis.

    > Według mnie na
    > pewno powinno być
    > notarialne, ale na co jeszcze zwrócić uwagę?

    formalnie to wystarczy zwykłe pisemne.
    - zwróć uwagę na cenę (jeśli za niska, to coś jest nie tak)
    - jakość (kilka wątków wyżej kolega pisał, jak sam został oszukany)
    - zgodnosć numerów z dokumentami
    - zachowanie sprzedawczyni
    itd itd

    > Czy wogóle na podstawie
    > upoważnienia można sprzedać
    > kogoś auto?

    na podstawie upoważnienia to się u nas nawet ożenić można :)

    > I druga sprawa, gdzie sprawdzić czy auto nie jest zastawem jakiegoś kredytu
    > i ile to kosztuje?

    w rejestrze zastawów (wydział sądu rejonowego), może być współwłaściciel
    w dowodzie.
    a kosztów nie pamiętam.

    http://bdp.e-wro.com GG: 4494911

  • 3. Data: 2006-07-05 20:18:32
    Od: "Slawek" <s...@i...pl>

    No i chyba przetłumaczone przez przysięgłego ?

    Pozdro Sławek

  • 4. Data: 2006-07-06 04:30:08
    Od: stern <s...@0...pl>

    Slawek napisał(a):
    > No i chyba przetłumaczone przez przysięgłego ?

    auto?
    a po co?

    --
    http://bdp.e-wro.com GG: 4494911