  • 1. Data: 2005-03-18 00:25:48
    Temat: Prośba o pomoc - zarzut przedawnienia, ochrona danych osobowych
    Od: "KG" <S...@M...NIE>

    Witam Szanownych Grupowiczów !

    oto mój problem
    - w dniu 16 grudnia 1997 zawarłem umowę kredytową - zakup na raty
    magnetowidu
    umowa zawarta na 12 miesięcy - 12 rat, ostatnia płatna do 16 grudnia 1998r.
    - z przyczyn ode mnie nie zależnych spłaciłem tylko 1/4 zobowiązania
    - w dniu 17 lutego 2003 bank sprzedał moje zadłuzenie firmie windykacyjnej
    na podstawie zawartej z nią umowy sprzedaży wierzytelności
    (nadmienię iż w uimowie kredytu nie znalazłem słowa na temat możliwości
    odsprzedaży zobowiązania innej firmie)
    kwota sprzedanego zobowiązania to 1032.08 zł (kapitał) 1364.97 (odsetki)
    - dnia 18 lutego 2003r zostało do mnie wystosowane pismo o przelewie
    wierzytelności na firmę XXX
    - dnia 7 kwietnia 2003r. firma windykacyjna XXX wystosowała do mnie pismo
    "wezwanie do zapłaty"
    - dnia 1 lipca 2003r. firma windykacyjna XXX wystosowała do mnie pismo
    "wezwanie do zapłaty przedprocesowe"
    - dnia 19 kwietnia 2004 firma windykacyjna XXX złożyła pozew o wydanie
    nakazu zapłaty w postępowaniu upominawczym
    - dnia 2 grudnia 2004 został wydany nakaz zapłaty w postępowaniu
    upominawczym
    - dnia 11 marca 2005 odebrałem pismo zawierające nakza zapłaty

    moje pytanie jest następujące:
    - czy moge wnieśc sprzeciw i podnieśc zarzut przedawnienia ??
    jeśli tak to na jakim druku i na co się powołać

    i druga sprawa
    razem z nakazem zapłaty otrzymałem kopię umowy kredytowej, kopię pism do
    mnie wysłanych itp
    ale też kopię umowy sprzedaży wierzytelnosci
    w załączniku umowy sprzedaży wierzytelności znajduje się lista zawierająca
    listę wszystkich dłużników objętych tą umową (90 pozycji)
    podane są tam:
    imię, nazwisko, adres (ulica, nr domu, miasto, kod pocztowy), kwota
    zaległości (kapitał i odsetki) oraz numer umowy kredytowej KAŻDEGO DŁUŻNIKA

    pytanie
    Czy nie zostały tu naruszone przepisy o ochronie danych osobowych ?
    (domniemuję że taką sama listę otrzymał każdy przeciwko komu zostal
    wniesiony pozew o wydanie nakazu zapłaty)
    Jeśli takie przepisy zostały naruszone to kto je naruszył - powód (bo
    przekazał taka liste w formie załącznika) czy sąd (bo przekazał taką listę
    dalej do osób wobec których zapadł wyrok) ?

    przepraszam za tak długiego posta i bardzo prosze o pomoc - własnie
    "podnoszę" się po interesach z "zaufanym" wspólnikiem i każdy kolejny nakaz
    zapłaty jest dla mnie duzym ciosem finansowym

    pozdrawiam Szanownych Grupowiczów i znawców tematu

    KPG z Częstochowy

  • 2. Data: 2005-03-18 06:43:27
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    KG napisał(a):
    > moje pytanie jest następujące:
    > - czy moge wnieśc sprzeciw i podnieśc zarzut przedawnienia ??

    jeśli nie nastąpiło żadne zdarzenie, które spowodowało przerwanie biegu
    przedawnienia (np.uznanie roszczenia) - tak, przedawnienie nastąpiło po
    3 latach

    > jeśli tak to na jakim druku i na co się powołać

    druk sprzeciwu jest jeden, dostępny choćby www.ms.gov.pl

    KG

  • 3. Data: 2005-03-18 10:38:02
    Od: "KG" <S...@M...NIE>

    Użytkownik "kam"

    > jeśli nie nastąpiło żadne zdarzenie, które spowodowało przerwanie biegu
    > przedawnienia (np.uznanie roszczenia) - tak, przedawnienie nastąpiło po 3
    > latach

    rozumiem że czas liczy się od dnia następnego po dniu kończącym umowę
    kredytową ??
    (czyli od 17 grudnia 1998r)

    pozdrawiam
    KPG

  • 4. Data: 2005-03-18 18:56:53
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    Do wojska Cię wzięli ??
    JaC

  • 5. Data: 2005-03-18 20:27:01
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    KG napisał(a):
    > rozumiem że czas liczy się od dnia następnego po dniu kończącym umowę
    > kredytową ??
    > (czyli od 17 grudnia 1998r)

    raczej dla każdej raty oddzielnie albo od chwili wypowiedzenia umowy
    ale nawet jeśli przyjmie się 17 grudnia 1998, to zapewne nic to nie zmieni

    KG

  • 6. Data: 2005-03-18 21:12:16
    Od: "Pawcio" <1...@w...spamowcow>

> [...]
    > kwota sprzedanego zobowiązania to 1032.08 zł (kapitał) 1364.97 (odsetki)
    > - dnia 18 lutego 2003r zostało do mnie wystosowane pismo o przelewie

    Hm z tego co wiem nie musiałes miec w umowie zapisanej takiej możliwości (przelewu
    wierzytelności na osobę trzecią) i
    o fakcie takiego przelewu wierzytelności musiałeś zostać tylko poinformowany (co też
    się stało)
    a napewno nie musiałeś wyrażać na to zgody
    Jeśli się mylę to jak to mówią stare górole mea maxima culpa
    Pamiętaj umów należy dotrzymywać, co to ma znaczyć ze z przyczyn od Ciebie
    niezależnych nie spłaciłeś
    zobowiązania?

  • 7. Data: 2005-03-19 00:59:47
    Od: "KG" <S...@M...NIE>

    Użytkownik "Pawcio"

    Pamiętaj umów należy dotrzymywać, co to ma znaczyć ze z przyczyn od Ciebie
    niezależnych nie spłaciłeś
    zobowiązania?

    prowadziłem w między czasie działalnośc gospodarczą w formie spółki cywilnej
    z moim zaufanym kolegą z liceum
    mój kolega okazał się strasznym krętaczem o czym dowiedziałem sie po jakimś
    czasie
    za swoje wybryki został ukarany ale ja też
    od 2000 roku pracuję w bardzo poważnej instytucji publicznej (udało mi się
    znaleźc pracę bo byłem bez grosza po intersach z kolegą) i od tamtego czasu
    mam zajęte wynagrodzenie za pracę ponieważ cały czas egzekwowane są długi
    których nasza firma narobiła
    w sumie byhło to ok 25 tysięcy złotych bez kosztów komorniczych, sądowych
    itd.
    dlatego napisałem że każdy kolejny nakaz zapłąty i jego egzekucja to dla
    mnie ogromny cios finansowy
    biorąc pod uwage że w interesy z naprawdę zaufanym kolegą (można powiedzieć
    przyjacielem- w tamtych czasach) zainwestowałem wszystkie swoje oszczędności
    gromadzone przez lata w funduszu Pionier
    ni epochodzę z tzw "dobrego domu" do wszystkiego musiałem dochodzić sam bez
    niczyjej pomocy i teraz podnoszę się na nogi dlatego też jeśli jest jakaś
    "furtka" to chciałbym ją wykorzystać ....
    mojemu koledze rodzice pospłacali dlugi i sobie teraz gdzieś spokojnie żyje

    ciężko mi o tym pisać

    dziękuję za pomoc wszystkim którzy zainteresowali się tym wątkiem
    myślę że bez wizyty u radcy prawnego/adwokata się nie obejdzie