  • 1. Data: 2007-12-28 16:26:04
    Temat: Prośba o pomoc - problem z nieruchomością
    Od: " " <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam,

    mam następujący problem.

    Po wojnie moi dziadkowie otrzymali gospodarstwo rolne, później jego
    właścicielami byli moi rodzice, teraz należy ono do mnie.

    Okazało się jednak, że działka, na której położony był i jest nadal jeden z
    budynków gospodarczych, należała kiedyś do kogoś innego. Chciałam wyjaśnić
    kwestię tej działki - bo w końcu w samym środku mojego gospodarstwa jest niby
    "ziemia niczyja"...

    Okazało się, że gdy dawny właściciel przeszedł na rentę, zdał ziemię na rzecz
    Skarbu Państwa. Po dłuższym czasie po wizycie w urzędzie okazało się, że - co
    mnie bardzo zdziwiło - został w efekcie na tę nieruchomość ogłoszony przetarg!
    Działka w ogłoszeniu została opisana jako nieruchomość rolna klasy III b (a
    przypominam, że przecież na tej działce stoi budynek...). Dodatkowo cena
    wywoławcza za 0.09 ha wynosi ponad 6 tysięcy!
    (Tak na marginesie. List z zawiadomieniem o przetargu zostal wysłany 27.12,
    dostałam go 28.12.2007. W piśmie jest natomiast data 30.11, poza tym jest też
    informacja, że "wykaz podany do publicznej wiadomości w sposób zwyczajowo
    przyjęty w dniu 08.10.2007 pismem z dnia 25.09.2007.")

    Pytanie: czy wygranie przetargu to jedyna droga do nabycia prawa własności tej
    nieruchomości? Co z np. zasiedzeniem? Jeśli jest taka możliwość, jak odwołać
    się od decyzji wystawienia tej działki na sprzedaż? Skąd taka stawka za tak
    niewielki obszar?

    Proszę o odpowiedź.

    Pozdrawiam,
    Ewa

  • 2. Data: 2007-12-28 16:29:48
    Temat: Re: Prośba o pomoc - problem z nieruchomością
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    s...@g...SKASUJ-TO.pl wrote:
> [...]
    > się od decyzji wystawienia tej działki na sprzedaż? Skąd taka stawka za tak

    idź do prawnika i to dobrego.

  • 3. Data: 2007-12-28 21:34:06
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

    > Działka w ogłoszeniu została opisana jako nieruchomość rolna klasy III b
    > (a
    > przypominam, że przecież na tej działce stoi budynek...). Dodatkowo cena

    Budynek mógł nigdy nie zostać ujawniony w KW / wrysowany w plany. Budynek
    gospodarczy na terenie gospodarstwa rolnego mógł nawet powstać bez
    pozwolenia na budowę.

    > wywoławcza za 0.09 ha wynosi ponad 6 tysięcy!

    900m2 po 6,6zł/m2 to przeciętna cena na ziemię rolniczą.

> [...]
    > odwołać
    > się od decyzji wystawienia tej działki na sprzedaż? Skąd taka stawka za

    IMHO powinienieś:
    1) Złożyć sprzeciw wobec przetargu z uwagi na wadę prawną (budynek)
    nieruchomości względem opisu przetargu
    2) Wnieść sprawę o zasiedzenie. Nie jest ci do tego potrzebny żaden adwokat
    tylko dzień wolnego i parę odpisów.
    3) Złożyć sprzeciw wobec przetargu z uwagi na toczącą się sprawę o
    zasiedzenie.

    Kiedy nastąpiło przekazanie ziemi na rzecz SP ?