  • 1. Data: 2003-02-12 11:53:06
    Temat: Prokurator... numery silnika... POMOCY!
    Od: n...@p...onet.pl

    Witam.

    Prosze o rade.
    Sprawa wyglada nastepujaco:
    Kupilem auto w Niemczech. Zarejestrowane zostalo bez najmniejszych problemow.
    Pojawily sie one podczas kolejnego badania technicznego. Od pierwszego minelo 2
    lata.
    Diagnosta z miasta X zakwestionowal prawdziwosc numerow silnika - mowil ze sa
    przebite. Otrzymalem opinie rzeczoznawcy (ktory mieszka w miescie Y i jest
    bieglym sadowym przy prokuraturze wojewodzkiej), ze silnik nie mial
    przebijanych numerow silnika. Udalem sie z ta opinia do diagnosty, ktory
    powiedzial, ze ten papier to ja sobie moge wsadzic, ale on mi nie powie
    gdzie... I ze on dzwoni po policje. Zadzwonil, policja przyjechala. Pan z
    policji powiedzial, ze skoro mam opinie rzeczoznawcy, to kolo diagnosta nie
    mogl sie przyczepiac do tej opinii. Jednakze to, jak sie sprawa zakonczy
    okresli prokurator. I teraz okazuje sie, ze prokurator nakazal ponowne
    ogledziny numerow silnika, ale u rzeczoznawcy z miasta X - miasta w ktorym
    dzieje sie sprawa.

    Moje pytania:
    Czy opinie rzeczoznawcy sa wazne tylko na terenia miasta w ktorym dany
    rzeczoznawca urzeduje?
    Na jakiej podstawie prokurator moze zadac ponownego badania nr silnika?
    Na jakiej podstawie moge zadac od prokuratora odstapienia od tej decyzji?
    (jesli w ogole mozliwe jest zadac czegokolwiek od prokuratora :).

    pozdrawiam
    TZ

  • 2. Data: 2003-02-12 12:35:00
    Temat: Re: Prokurator... numery silnika... POMOCY!
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    <n...@p...onet.pl> wrote in message
    > Witam.
    >
    > Moje pytania:
    > Czy opinie rzeczoznawcy sa wazne tylko na terenia miasta w ktorym dany
    > rzeczoznawca urzeduje?

    Oczywiście nie - jest 'ważna' wszędzie.

    > Na jakiej podstawie prokurator moze zadac ponownego badania nr silnika?

    Na podst. art. 297 kpk ( i innych ) - musi ustalić okoliczności sprawy -
    przede wszystkim to, czy zostało popełnione przestępstwo.

    > Na jakiej podstawie moge zadac od prokuratora odstapienia od tej decyzji?
    > (jesli w ogole mozliwe jest zadac czegokolwiek od prokuratora :).

    Można, ale akurat w tym wypadku nie. Ma pełne prawo, co więcej - prawny
    obowiązek szczegółowo wyjaśnić sprawę. Jeśli rzeczoznawca i diagnostyk mówią
    sprzeczne rzeczy, to naturalne jest powołanie jeszcze jednej osoby, co by
    sie upewnić w te lub wewte ( mówiąc kolokwialnie )

    Depi.