  • 1. Data: 2003-01-08 21:24:15
    Temat: Projekt budowlany - prawa autorskie
    Od: "DaiDai" <m...@w...pl>

    Chcialem spytac, kiedy projekt budowlany jest chroniony prawami autorskimi?
    Tzn., jak mozna tego dowiesc w razie komplikacji?

    Przydazyla mi sie kijowa historyjka. Jestem tuz po studiach (nie mam wiec
    uprawnien) i mialem zrobic pewna czesc konstrukcyjna projektu dobudowy do
    domku jednorodzinnego, ktory nastepnie mial byc sprawdzony przez osobe z
    uprawnieniami. Niestety osoba, ktora miala sprawdzis i podpisac, wycofala
    sie w ostatniej chwili.
    Jako, ze przez pewien czas, nie mialem obliczen i rysunkow w domu, mniemam,
    iz mogl zostac skserowany.
    Jak moglbym, gdybym musial, udowodnic, ze wersja, ktora ja dysponuje zostala
    zrobiona wczesniej? Wystarczy sprawdzenie przez innego konstruktora z
    uprawnieniami i podpisanie sie przez niego, wraz z data?

    --
    DaiDai

  • 2. Data: 2003-01-09 11:53:41
    Temat: Re: Projekt budowlany - prawa autorskie
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

    DaiDai wrote:
    > Chcialem spytac, kiedy projekt budowlany jest chroniony
    > prawami autorskimi?

    Już w momencie kiedy powstaje.

    > Tzn., jak mozna tego dowiesc w razie komplikacji?

    Klasyczny, trudno rozwiązywalny problem.
    Podbić jego część, elementy u notariusza?
    Znaczy bierzesz projekt idziesz do notariusza i podpisujesz
    przy nim, a on potwierdza podpis.

    [..]
    > zrobiona wczesniej? Wystarczy sprawdzenie przez innego konstruktora z
    > uprawnieniami i podpisanie sie przez niego, wraz z data?

    Na pewno będzie to świadectwo i świadek na Twoją korzyść.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700_XXX.htm