  • 1. Data: 2007-10-23 16:41:42
    Temat: [Programowanie C#] Podobienstwo programu a legalnosc
    Od: "Verkomp" <v...@v...pl>

    Witam. Nie wiem gdzie zapytac ... wiec zapytam tutaj :)

    Czy napisanie wlasnego programu komputerowego, ktory wyglada podobnie (nie
    identycznie) do innego oprogramowania jest dozwolone prawem ?

    Chodzi mi o np. kolejnosc ustawienia pol tekstowych na formatkach, ksztalt
    formatek, kolejnosc wprowadzania danych (imie, nazwisko, pesel, nip, etc)

    Interesuje mnie czy autor tego programu na ktorym sie wzoruje moze roscic
    jakies prawa etc.

    Pozdrawiam

    Arek

  • 2. Data: 2007-10-23 17:52:24
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    "Verkomp" <v...@v...pl> writes:

> [...]
    > pesel, nip, etc)
    >
    > Interesuje mnie czy autor tego programu na ktorym sie wzoruje moze

    Współczesna praktyka w takich przypadkach to OpenOffice i MS Office,
    MacOS i MS Windows, Motif i Lesstif, Wine oraz ReactOS i Windows 95,
    GNU i Unix. Czasami jest to akceptowane, a czasami wiąże się z --
    w większości jałowymi -- sporami sądowymi, a nawet powstawaniem całych
    ruchów społeczno-politycznych :)

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 3. Data: 2007-10-23 20:08:22
    Od: "jk" <j...@o...pl>

    Rozumiem, że planujesz uzyskać identyczny (prawie) efekt wizualny za pomocą
    innych narzedzi inforamtycznych i przy pomocy innych algorytmów.
    Jeśli tak - to jest to dozwolone, jesli zaś korzystasz cudzych algorytmów
    wyliczania "czegoś tam" to masz problem prawny.
    Pozdrawiam
    Jarek

  • 4. Data: 2007-10-23 20:20:07
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    Piotr Dembiński napisał(a):

> [...]
    > GNU i Unix. Czasami jest to akceptowane, a czasami wiąże się z --
    > w większości jałowymi -- sporami sądowymi, a nawet powstawaniem całych

    pierd wspolczesnoc, jak ktos zerznie obraz i zacznie sprzdawac jako swoj
    pomysl to nie widze przeszkod by go sciagac z prawa autorskiego.

    P.

    --
    http://wynagrodzenie.info - forum pracownikow i pracodawcow ...
    http://Profesor.NiesfornaZyta.pl - doradza w sprawach technicznych ...

  • 5. Data: 2007-10-23 20:22:01
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    jk napisał(a):
> [...]
    > Jeśli tak - to jest to dozwolone, jesli zaś korzystasz cudzych algorytmów
    > wyliczania "czegoś tam" to masz problem prawny.

    nie zgodze sie. Spojrz nadefinicje utwru, jezlei progrm wyraznie
    odriozia sie od innych wygaldaem to zerzniecie wszystkiego z niego
    bedzie zlamaniem prawa

  • 6. Data: 2007-10-23 20:23:04
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    Sowiecki Agent napisał(a):

    > nie zgodze sie. Spojrz nadefinicje utwru, jezlei progrm wyraznie
    > odriozia sie od innych wygaldaem to zerzniecie wszystkiego z niego
    > bedzie zlamaniem prawa

    wstawiony jestem sorry za literowki

  • 7. Data: 2007-10-23 20:30:35
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 23 Oct 2007, Verkomp wrote:

    > Witam. Nie wiem gdzie zapytac ... wiec zapytam tutaj :)
    >
    > Czy napisanie wlasnego programu komputerowego, ktory wyglada podobnie (nie
    > identycznie) do innego oprogramowania jest dozwolone prawem ?

    Dość dawno temu analizowałem popularny wtedy Phoenix BIOS, porównując
    go z oryginalnym IBM BIOS.
    Szło to tak, że w jak w jednym było przesłanie z AX do BX, to w drugim
    była mocno różna instrukcja w postaci przesłania z AX do DX :P

    > Interesuje mnie czy autor tego programu na ktorym sie wzoruje moze roscic
    > jakies prawa etc.

    W zakresie tej części 'wyglądu', którą można uznać za utwór plastyczny,
    to pewnie tak.
    W zakresie funkcjonalnym nie bardzo.

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2007-10-23 20:31:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 23 Oct 2007, jk wrote:

    > Rozumiem, że planujesz uzyskać identyczny (prawie) efekt wizualny za pomocą
    > innych narzedzi inforamtycznych i przy pomocy innych algorytmów.
    > Jeśli tak - to jest to dozwolone,

    ...no to się zgadzamy...

    > jesli zaś korzystasz cudzych algorytmów
    > wyliczania "czegoś tam" to masz problem prawny.

    hm... czy chcesz powiedzieć, że *algorytmy* zaczęły być w .pl
    chronione???
    Od kiedy? (znowu coś przespałem :()

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2007-10-23 20:34:35
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    "jk" <j...@o...pl> writes:

> [...]
    > algorytmów. Jeśli tak - to jest to dozwolone, jesli zaś korzystasz
    > cudzych algorytmów wyliczania "czegoś tam" to masz problem prawny.

    Dokładnie na odwrót.

  • 10. Data: 2007-10-23 20:36:34
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Sowiecki Agent
    .pl> writes:

    [...]

    > pierd wspolczesnoc,

    Fakt, takie spory często wzbudzają wiele negatywnych emocji.