  • 1. Data: 2008-05-16 09:01:00
    Temat: Program komputerowy umowa o dzieło
    Od: grzesFox <g...@w...pl>

    witam

    Przyjąłem zlecenie napisania programu komputerowego. Zleceniodawca nie
    chce korzystać z tego programu a tylko go odsprzedać w ilości 20 szt.
    Zaproponował umowę o dzieło. W umowie będzie zawarte wynagrodzenie za
    20 szt oprogramowania. Jako autor nie chciałbym pozbywać się praw
    autorskich do tego programu. Zatem chciałbym mieć pełne prawa do tego
    programu i w zależności od potrzeby mieć możliwość sprzedaży takiego
    programu na własną rękę. Mam w związku z tym kilka pytań:

    1. Czy muszę sporządzać kolejną umowę o dzieło w razie gdy
    zleceniodawca znajdzie nabywcę na kolejne licencje?
    2. Czy w w pierwszej umowie o dzieło muszę zaznaczyć, że udzielam
    zgody zleceniodawcy na sprzedaż 20 licencji?
    3. Jakie koszty uzyskania przychodu powinien policzyć zleceniodawca w
    tej umowie o dzieło 50% czy 20%?
    4. Czy w przypadku korzystania 50% kosztów uzyskania przychodu prawa
    autorskie są przeniesione na zleceniodawcę?

    Może ktoś z Państwa ma wzór takiej umowy to proszę o kontakt.
    g...@w...pl

    Z góry dziękuję za odpowiedzi.

    Pozdrawiam Grzegorz Podgórski

  • 2. Data: 2008-05-16 12:16:10
    Temat: Re: Program komputerowy umowa o dzieło
    Od: "Troll" <w...@d...mnie>

    1. Czy muszę sporządzać kolejną umowę o dzieło w razie gdy
    zleceniodawca znajdzie nabywcę na kolejne licencje?

    powyzej 20 , tak

    2. Czy w w pierwszej umowie o dzieło muszę zaznaczyć, że udzielam
    zgody zleceniodawcy na sprzedaż 20 licencji?

    tak, koniecznie i zaznaczyc ze nie przenosisz autorskich praw majatkowych

[...]

    nie to w przypadku przeneisienia praw masz 50% kosztow.

  • 3. Data: 2008-05-16 19:38:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 16 May 2008, Troll wrote:

    > 3. Jakie koszty uzyskania przychodu powinien policzyć zleceniodawca
    > w tej umowie o dzieło 50% czy 20%?
    >
    > 20%

    Dwa błędy mamy, logiczny i rachunkowy.
    Primo, zleceniodawca nie jest w stanie rozliczać umowy o dzieło,
    to dla porządku :)
    A secundo, to oczywiście 50% - przedmiotem umowy nie jest usługa, lecz
    "przychód z praw majątkowych", co uprawnia do podwyższonych kosztów.
    WSZELKIE korzystanie z praw majątkowych uprawnia...

    > 4. Czy w przypadku korzystania 50% kosztów uzyskania przychodu prawa
    > autorskie są przeniesione na zleceniodawcę?
    >
    > nie to w przypadku przeneisienia praw masz 50% kosztow.

    A weź i kiedyś ustawę przeczytaj ;)
    Tu proszę, podsunę pod nos:
    ochodowym-od-osob-fizycznych-1_2_31.html

    pzdr, Gotfryd
    (KPiR, VAT)

  • 4. Data: 2008-05-17 06:04:35
    Od: "Troll" <w...@d...mnie>

    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0805162132180.3392@athlon64...

> [...]
    > "przychód z praw majątkowych", co uprawnia do podwyższonych kosztów.
    > WSZELKIE korzystanie z praw majątkowych uprawnia...

    a jakie prawa majatkowe przekazal? Przeciez mowa o porgramie bez przekazania
    praw majatkowych

    P.

  • 5. Data: 2008-05-19 14:08:01
    Od: Mariusz <m...@w...pl>

    Troll napisał(a):
    > a jakie prawa majatkowe przekazal? Przeciez mowa o porgramie bez
    > przekazania praw majatkowych

    Nie przekazał. Skorzystał. Udzielił licencji.

    M.

  • 6. Data: 2008-05-19 23:48:15
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 17 May 2008, Troll wrote:

    > a jakie prawa majatkowe przekazal?

    Do powielenia! W ilości 20 sztuk.
    Ograniczone, niewyłączne prawo majątkowe.

    > Przeciez mowa o porgramie bez przekazania praw majatkowych

    Nie, mowa o nie przekazywaniu WSZYSTKICH praw.

    Przekazanie części praw lub niektórych praw bądź (łącznie) części
    i niektórych (na przykład niewyłączne prawo, ale TYLKO do
    adaptacji polegającej na przystosowaniu interfejsu do innego
    języka, albo jak w podanym przykładzie) jest również "przekazaniem praw".

    Nawet traktowane jako "najsłabsze" (i wymagające najmniejszych
    formalności) prawo do "tylko" użytkowania, "zwane licencją" (jak
    chce ustawodawca) jest właśnie... PRAWEM.
    Majątkowym. Niczym innym!
    A ustawa wymaga wyłącznie "przychodu z rozporządzania prawami",
    nie wymaga "przekazywania", a w szczególności "całkowitego przekazania".
    Rzuć okiem :) - tu masz:

  • 7. Data: 2008-05-21 08:29:54
    Od: "Troll" <w...@d...mnie>

    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0805200138130.3820@athlon64...

    > Do powielenia! W ilości 20 sztuk.
    > Ograniczone, niewyłączne prawo majątkowe.

    no ok nie zwroilem na to uwagi, myslalem ze chodzi Ci o to ze samo wykonanie
    dla kogos programu bez przeneisienia praw = 50% kosztow.

  • 8. Data: 2008-05-21 21:07:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 21 May 2008, Troll wrote:

    > no ok nie zwroilem na to uwagi, myslalem ze chodzi Ci o to ze samo wykonanie
    > dla kogos programu bez przeneisienia praw = 50% kosztow.

    Sprzeciwiam się słowu "przeniesienia" - prawo może być udzielone
    w bardzo różny sposób, na przykład dzierżawione (byleby był
    "zarobek z praw", a już jest prawo do 50% KUP).
    Może być "udzielenia" (zamiast "przeniesienia")? ;)
    A w praktyce "wykonanie programu bez udzielenia praw" (znaczy
    JAKICHŚ praw) jest bezużyteczne z p. widzenia zamawiającego.
    Skoro z tego programu nie mógłby korzystać...
    Znaczyłoby również, że nie jest to koszt podatkowy.
    Czyli prościej by było podarować równowartość wynagrodzenia,
    wot tak, "za nic" :)

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2008-05-22 07:31:45
    Od: "Troll" <w...@d...mnie>

    > Sprzeciwiam się słowu "przeniesienia" - prawo może być udzielone
    > w bardzo różny sposób, na przykład dzierżawione (byleby był
    > "zarobek z praw", a już jest prawo do 50% KUP).

    nie jestem sam ktory uzywa takiego zwrotu:
    http://www.google.pl/search?client=firefox-a&rls=org
    .mozilla%3Apl%3Aofficial&channel=s&hl=pl&q=przeniesi
    enie+autorskich+praw+maj%C4%85tkowych&lr=&btnG=Szuka
    j+w+Google

    P.