  • 51. Data: 2005-07-01 14:16:35
    Temat: Re: Program komputerowy
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > bez, lub z nakazem bez wymaganych podstaw, oraz w towarzystwie prywatnych
    > osob z BSA.

    POczyatj KpK, moga wziac osoby do towarzystwa (specjalistoiw) jezlei jest to
    wymagane.
    (Ja zakladam ze maja uzasadnione podejrzeie,przybyli z nakazem )

    > michnik prawda. Zatrzymac mozna tylko kiedy nalot jest legalny sam w sobie
    > a nastepnie istnieja podstawy podejrzenia przestepstwa. Posiadania kopii
    > Windows na CD nie jest dowodem niczego.

    oczywiscie ze nie jest, ja mam kilkia windowsow, korzystam z programu
    MSDNaa, ale
    jezlei nie potrafilbys wytlumaczyc skad je nabyles to juz byloby uzasandione
    podejrzenie, nie sadzisz?
    (mam tu na mysli pasertwo nieumyslne- jakos tak to nazwali)

    > jw. Nalezy miec uzasadnione podejrzenie. Fakt ze na biurku stoi komputer
    > nie daje ZADNEJ podstawy podejrzewania ze jest na nim piracki Windows.
    > Przeciwnie, zabranie takiego komputera bo kraweznikowi tak sie wydaje,
    > daje podstawe do roszczenia cywilnego wobec niego i jego sponsorow.

    alez ja wcale inaczej nie twierdze,

    > Prawo jest, tylko cwokitego nie wykorzystuja. Zasypanie kraweznika ORAZ M$
    > pozwami szybko odwrocilo by sytuacje. Mysliwy stal by sie zwierzyna lawna.

    trzeba zaostrzyc kary (wiezienie) dla urzednikow naginajacych oraz lamiacych
    prawo, a tego
    na dzien dzisiejszy nie ma. (nie w takiej postaci jak byc powinno)

    > Przede wszytskim dowod zdobyty w sposob nielegalny nie jest dopuszczony w
    > sprawie. I po ptokach.

    dokladnie.

    > To zalezy. Samo posiadanie jeszcze o niczym nie swiadcy.

    swiadczy o tym iz posiadasz takie narzedzia a to zgodnie z prawem jest
    karalne.
    A takze, proukcjai rozpowszechnianie. Dlatego moim zdaniem tworcy softu
    robia blad
    tworzac zabepieczenia w postaci hasel a nie wlasnie pliku tak jak to jest w
    przypadku np
    C++ builder X

    P.

    --
    Anonim: "Jaki srodek antykoncepcyjny jest najlepszy?"
    Expert: "Spotkalem sie z opinia, ze nalepszy jest srodek d..y"

  • 52. Data: 2005-07-01 15:22:27
    Od: for <g...@h...com>

    Przemek R... wrote:

    > POczyatj KpK, moga wziac osoby do towarzystwa (specjalistoiw) jezlei jest to
    > wymagane.
    > (Ja zakladam ze maja uzasadnione podejrzeie,przybyli z nakazem )

    Nie moga, bo sa to osoby calkowicie PRYWATNE i naruszaja mir domowy.

> [...]
    > podejrzenie, nie sadzisz?
    > (mam tu na mysli pasertwo nieumyslne- jakos tak to nazwali)

    Nie, bo zeby zobaczyc czy to w ogole jest Windows na CD czy HD to musisz
    go otowrzyc. A zeby otworzyc to musisz miec NAJPIERW podejrzenie ze jest
    tam NIELEGALNA kopia Windows, a nie sama kopia Windows.
    A nawet jezeli nielegalana, to co to ma do UZYWANIA?

> [...]
    >

    > dokladnie.

    > swiadczy o tym iz posiadasz takie narzedzia a to zgodnie z prawem jest

    A kto mowi ze JA POSIADAM? MOwimy o komputerze w moim domu. Coezar
    dowodowy spoczywa na oskarzeniu. wiec czekam na dowod ze uzywam komputer
    ORAZ powiedzmy pirackie Windows, tylko na podstawie tego ze jest na nim
    cos trefnego.

  • 53. Data: 2005-07-01 17:04:06
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Przemek R..."
    .pl> napisał w
    wiadomości news:da333u$jj4$2@inews.gazeta.pl...

    Właśnie z tych powodów ściga się to na wniosek - zakładam że
    przedstawiciel M$ zna te zasady.

  • 54. Data: 2005-07-01 17:05:07
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "for" <g...@h...com> napisał w wiadomości

    > W dalszym ciagu: kto komu udowadnia?

    W postępowaniu cywilnym zgodnie z art. 6 kc ten, kto ma interes.

  • 55. Data: 2005-07-01 17:06:09
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Ale dalej nie wiadomo KTO to robil. A odpowiedzialnosc zbiorowej nie
    ma.

    To się da czasem obejść w stosunkowo prosty sposób. Z reguły ktoś jest
    właścicielem komputera.

  • 56. Data: 2005-07-01 17:11:50
    Od: telimena <h...@w...pl>

    Robert Tomasik wrote:
    > Użytkownik "for" <g...@h...com> napisał w wiadomości

    > ma.
    >
    > To się da czasem obejść w stosunkowo prosty sposób. Z reguły ktoś jest
    > właścicielem komputera.

    Wlasnosc nie jest dowodem na UZYWANIE konkrentego programu w konkretnym
    miejscu i czasie przez konkretna osoba.

    Wlasicielem moze tez byc cala rodzina.

    I dalej nie zmienia to faktu ze ciiezar dowodowy spoczywa na oskarzeniu.

  • 57. Data: 2005-07-01 17:14:14
    Od: telimena <h...@w...pl>

    Robert Tomasik wrote:
    > Użytkownik "Przemek R..."
    .pl> napisał w
    > wiadomości news:da333u$jj4$2@inews.gazeta.pl...
    >
    > Właśnie z tych powodów ściga się to na wniosek - zakładam że
    > przedstawiciel M$ zna te zasady.

    Tylko ze wniosek musi zawierac konkretne zarzuty, a nie na chybil
    trafil. A tak dokonuje sie nielegalnych przeszukan i co by nie bylo
    nielegalnego zaboru prywatnego mienia.

    To az sie prosi o cudowny proces przciwko cwaniakom policyjno
    majkrosoftowym.

    http://fuckmicrosoft.com/

  • 58. Data: 2005-07-01 18:22:38
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "telimena" <h...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Wlasnosc nie jest dowodem na UZYWANIE konkrentego programu w
    konkretnym
    > miejscu i czasie przez konkretna osoba.

    Ależ oczywięcie, ze nie ejst. Ale bez wątpienia jest dowodem na
    posiadanei nielegalnej kopii tego oprogramowania na dysku. A to też
    podlega ściganiu akurat.

    > Wlasicielem moze tez byc cala rodzina.

    A słyszałaś coś o działaniu wspólnie i w porozumieniu?

    > I dalej nie zmienia to faktu ze ciiezar dowodowy spoczywa na
    oskarzeniu.

    Nie zmienia.

  • 59. Data: 2005-07-01 18:23:57
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Tylko ze wniosek musi zawierac konkretne zarzuty, a nie na chybil
    > trafil. A tak dokonuje sie nielegalnych przeszukan i co by nie bylo
    > nielegalnego zaboru prywatnego mienia.

    Ależ oczywiście, ze musi. Znasz z pierwszej ręki przykład przyjścia do
    kogoś na przeszukanie w celu znalezienia oprogramowania na
    chybił-trafił?

    > To az sie prosi o cudowny proces przciwko cwaniakom policyjno
    > majkrosoftowym.

    Jakby tak robiono, to pewnie tak.

  • 60. Data: 2005-07-01 18:28:51
    Od: telimena <h...@w...pl>

    Robert Tomasik wrote:

> [...]
    >

    > Ależ oczywięcie, ze nie ejst. Ale bez wątpienia jest dowodem na
    > posiadanei nielegalnej kopii tego oprogramowania na dysku. A to też

    Tylko ze te podejrzenia trzeba miec PRZED. A jak wiedziec co jest na
    komuterze nie majc do niego dostepu? A najlepiej wylaczonego.

    > A słyszałaś coś o działaniu wspólnie i w porozumieniu?

    ROTFL

    Wspolna wlasnosc komutera dowodem dzialania wspolnie i w porozumieniu!