  • 41. Data: 2024-01-25 11:43:26
    Temat: Re: Producent oprogramowania zakazuje korzystania z zakupionych licencji
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 25 Jan 2024 07:58:35 +0100, Mateusz Bogusz wrote:

    > Wg. producenta (tak jak cytowałem) za wybór licencji odpowiedzialny jest
    > kupujący. A że zakup między B2B, to żadnych praw zwrotu (jak rozumiem)
    > ustawodawca nie nakreślił.

    No ale albo kupił, zapłacił i ma prawo i używać (*), albo licencje są
    anulowane przez wystawce.
    Anulowane, to pieniądze do zwrotu.

    (*) - no chyba, ze nie ma prawa używać, z uwagi na zakres licencji.

    > Ale jest pozytyw. Producent zgodził się dać rabat w wysokości tych
    > poprzednich licencji na zakupy "właściwych" :-)

    > Jakbym bym partią polityczną, to bym pewnie przedstawiał to jako sukces,
    > ale jako Kowalski, nie odczuwam tego tak ;-O

    Sukces pewien jest - nie oszukali/naciągnęli Was.

    Ale moze warto się skonsultować z adwokatem,
    bo zwrot za anulowane licencje wam sie nadal należy?
    Rabat rabatem, ale jesli nie ma stosownej umowy, to rabat jest dobrą
    wolą producenta, a zwrot obowiązkiem :-)

    Do tego te dziwne zapisy o możliwości posiadania tylko licencji
    jednego typu, ktore IMHO wymagają rozwiązania umowy, a nie takiego
    jednostronnego "anulowania" :-)

    J.

  • 42. Data: 2024-01-25 11:47:11
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 25 Jan 2024 07:52:27 +0100, Mateusz Bogusz wrote:

    > Dobre pytanie, faktura za zakup jest. Ale też dość teoretyczne, bo
    > trudno mi sobie wyobrazić całkowitą zmianę branży w dowolnej firmie.

    Ale z tego co cytowałes, to wymogi są inne.

    "Licencje Komercyjne lub Enterprise są wymagane dla firm z przychodami
    lub finansowaniem przekraczającymi 1 mln PLN w ciągu ostatnich 12
    miesięcy oraz dla tych, którzy z nimi współpracują."

    Wystarczy spełnienie jednego warunku, i nagle K lub E licencja będzie
    dla was obowiązkowa.

    I co wtedy producent przewiduje?

    J.

  • 43. Data: 2024-01-25 13:20:09
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 25.01.2024 o 11:47, J.F pisze:
> [...]
    > miesięcy oraz dla tych, którzy z nimi współpracują."
    > Wystarczy spełnienie jednego warunku, i nagle K lub E licencja będzie

    Doś to ryzykowne. O ile jestem w stanie przewidzieć, czy moja firma
    przekroczy ten magiczny milion złotych, to w wypadku kontrahenta? Sprawa
    prosta nie jest. Mogę nawet nie wiedzieć, ile on mają obrotu w ciągu
    ostatnich 12tu miesięcy akurat.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 44. Data: 2024-01-25 15:24:30
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 25 Jan 2024 13:20:09 +0100, Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > przekroczy ten magiczny milion złotych, to w wypadku kontrahenta? Sprawa
    > prosta nie jest. Mogę nawet nie wiedzieć, ile on mają obrotu w ciągu

    Ale tu nie chodzi o to, co przewisz, tylko co producent przewiduje na
    taką sytuację :-)

    Wygląda na to, ze sam określił kiepskie warunki ... do sądu go, czy do
    UOKiK ?

    J.

  • 45. Data: 2024-01-25 18:11:53
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 25.01.2024 o 15:24, J.F pisze:
    > Wygląda na to, ze sam określił kiepskie warunki ... do sądu go, czy do
    > UOKiK ?

    Ja bym się za innym oprogramowaniem rozejrzał.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 46. Data: 2024-01-27 16:49:47
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 25.01.2024 11:43, J.F wrote:
    > No ale albo kupił, zapłacił i ma prawo i używać (*), albo licencje są
    > anulowane przez wystawce.
    > Anulowane, to pieniądze do zwrotu.
    >
    > (*) - no chyba, ze nie ma prawa używać, z uwagi na zakres licencji.

    Podawałem już, że wg. producenta - kupujący odpowiada za należyte
    dobranie licencji, a nieprawidłowe licencje...są nieprawidłowe i należy
    zaprzestania korzystania z nich. Przy czym zwrotów nie przyjmujemy.

    > Ale moze warto się skonsultować z adwokatem,
    > bo zwrot za anulowane licencje wam sie nadal należy?
    > Rabat rabatem, ale jesli nie ma stosownej umowy, to rabat jest dobrą
    > wolą producenta, a zwrot obowiązkiem ?

    Na nowej fakturze ten "rabat" nazwany jest "deductible".

    > Do tego te dziwne zapisy o możliwości posiadania tylko licencji
    > jednego typu, ktore IMHO wymagają rozwiązania umowy, a nie takiego
    > jednostronnego "anulowania" ?

    Firma amerykańska, to nie wykluczone że gdyby ktoś się postawił na
    upartego i sprawa trafiła "wyżej" to któryś sąd w UE by stwierdził, że
    "nie wszystko jest tak jak powinno". Ile lat sprzedawali kredyty
    frankowe dopóki ktoś nie stwierdził, że "nie halo"?

    No ale ludzie chcą robić swoje, pracować i żyć, a nie poświęcać to życie
    na dowodzenie że spółka warta ponad 10 mld zielonych robi ich w trąbę.
    Poza tym powodzenia ;-O

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 47. Data: 2024-01-27 16:57:45
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 25.01.2024 11:47, J.F wrote:
    > Wystarczy spełnienie jednego warunku, i nagle K lub E licencja będzie
    > dla was obowiązkowa.
    >
    > I co wtedy producent przewiduje?

    Że zakupisz ponownie licencje, tym razem spełniające ten warunek. A z
    tych licencji które nie spełniają warunku, nie można już korzystać.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 48. Data: 2024-01-27 17:04:55
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 25.01.2024 18:11, Robert Tomasik wrote:

    > Ja bym się za innym oprogramowaniem rozejrzał.

    Na rynku gdzie jest duopol jeżeli chodzi o dostępne topowe rozwiązania
    dla branży o której piszę...Teraz zmieniaj maszyny, przyuczaj
    doświadczonych ludzi do nowego, rekonfiguruj linię...

    Hasła się łatwo wypowiada...

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 49. Data: 2024-01-29 11:47:11
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 27 Jan 2024 16:57:45 +0100, Mateusz Bogusz wrote:

    > Że zakupisz ponownie licencje, tym razem spełniające ten warunek. A z
    > tych licencji które nie spełniają warunku, nie można już korzystać.

    Ale nie wiem czy tak wolno, skoro stare licencje masz, a mieszać nie
    wolno :-)

    Używania mieszać nie wolno, czy zakupów mieszać nie wolno?

    J.

  • 50. Data: 2024-01-29 11:51:37
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 29.01.2024 o 11:47, J.F pisze:
    > Używania mieszać nie wolno, czy zakupów mieszać nie wolno?

    Jeśli rodzaj licencji zależy od jakiś warunków użytkownika, a nie mma
    różnicy w zakresie funkcjonalności, to zapewne nie wolno użytkowanych
    mieszać. Takie udziwnienia zawsze rodzą różne wątpliwości. Co, jeśli
    zajdą zmiany w tych danych w trakcie posiadania licencji? Nie miałem
    zlecenia od dużej firmy, ale dostałem?

    Dlatego uważam, że o ile to możliwe, to należy omijać takie problemy.
    Inny program poszukać, chyba, że ten po prostu jest jedyny słuszny.
    --
    (~) Robert Tomasik