eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › "Procedury"...
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 119

  • 71. Data: 2010-04-11 09:44:09
    Temat: Re: "Procedury"...
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>


    "januszek" s...@g...mierzwiak.com

    >> Czyż mógł spodziewać się drzewa rosnącego na lotnisku?
    >> (skoro leciał nad terytorium Ruskich -- to raczej tak!!!)

    > Głupoty wypisujesz. Masz tu obraz satelitarny tego lotniska, poszukaj
    > na nim drzew:
    > http://maps.google.com/?ie=UTF8&ll=54.82042,32.02437
    4&spn=0.036,0.077162&t=h&z=14

    > Możesz sobie porównać z innymi lotniskami (szczególne wojskowymi) w
    > Europie pod kontem odległości pasów od lasów...

    To konto bankowe? :) Dolarowe czy rublowe? :)
    W Białymstoku PiS budowała lotnisko miejskie niemal na moim podwórku. :)
    (na dodatek tuż obok budynków sądu) Głupota ludzka nie zna granic.

    ZTCW samolot rozbił się tuż przed pasem, będąc 150 metrów obok osi pasa.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'
    `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
    o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....


  • 72. Data: 2010-04-11 09:50:45
    Temat: Re: "Procedury"...
    Od: to <t...@a...xyz>

    lublex wrote:

    >> Nie pije do Wałęsy, tylko do cytowania go w kwestiach związanych z
    >> lotnictwem.
    >
    > Wypowiedź Wałęsy nie dotyczyła oceny stanu technicznego samolotu.
    > Zacytował jedynie rozmowę z Tuskiem z przed kilku dni, że samolot jest
    > dopiero co po remoncie. Remont kosztował 70 mln. Dodał jeszcze, że nie
    > pamięta czy złotych czy euro. Tyle.

    Jaki związek ma Twoja wypowiedź z moim stwierdzeniem?

    --
    cokolwiek


  • 73. Data: 2010-04-11 10:04:00
    Temat: Re: "Procedury"...
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>


    "lublex" hps3d2$9jc$...@n...news.atman.pl

    > Wypowiedź Wałęsy nie dotyczyła oceny stanu technicznego samolotu.
    > Zacytował jedynie rozmowę z Tuskiem z przed kilku dni, że
    > samolot jest dopiero co po

    Hm... A to nie była aby rozmowa sprzed kilku dni? :)
    Coś mi tak kołacze po mojej głowie, że jednak sprzed kilku. ;)

    > remoncie. Remont kosztował 70 mln.

    Euro, dolarów, złotych czy rubli? :)
    Tupolew 154 to chyba ruski samolot.

    > Dodał jeszcze, że nie pamięta czy złotych czy euro. Tyle.

    :)

    > Ty masz jak zwykle coś do powiedzenia w każdej kwestii ale to
    > coś jak zwykle pachnie tym, czego właściciele psów nie sprzątają.

    Niech zgadnę -- psią karmą? :)

    > EOT jakbyś jeszcze nie miał wsdydu milczeć.

    Słowo 'milczeć' to czasownik zaś 'wstyd' jest rzeczownikiem,
    więc pierwsze nie może zawierać się w tym drugim. :)

    A może on ma przemilczeć wstyd, jak się przemilcza prawdę? :)

    -=-

    Jak na prawników -- tutejsi grupowicze są analfabetami.
    Taka pisownia przystoi obcokrajowcom, nie Polakom kształconym wysoko.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'
    `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
    o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....


  • 74. Data: 2010-04-11 10:15:02
    Temat: Re: "Procedury"...
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    lublex napisal:
    > remoncie. Remont kosztował 70 mln. Dodał jeszcze, że nie pamięta czy złotych
    > czy euro. Tyle.

    Złotych. Bo za taką kwotę w euro to kupujesz Boeinga 737. Nowego.
    W wersji full-wypas:

    http://www.boeing.com/commercial/prices/

    Inna sprawa to pytanie o sens ekonomiczny takiego remontu,
    w którym w dwudziestoletni przestarzały i zawodny samolot
    wkłada się 30% ceny NOWEGO znacznie lepszego samolotu.

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek


  • 75. Data: 2010-04-11 10:19:31
    Temat: Re: "Procedury"...
    Od: "lublex" <l...@o...pl>

    Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    napisał w wiadomości news:hps755$e86$1@inews.gazeta.pl...
    > "lublex" hps3d2$9jc$...@n...news.atman.pl
    >> Wypowiedź Wałęsy nie dotyczyła oceny stanu technicznego samolotu.
    >> Zacytował jedynie rozmowę z Tuskiem z przed kilku dni, że
    >> samolot jest dopiero co po
    > Hm... A to nie była aby rozmowa sprzed kilku dni? :)

    Masz rację rozmowa była sprzed kilku dni. Cytował zaś ją wczoraj, po
    katastrofie, w pierwszej rozmowie telefonicznej z dziennikarzem.

    pozdr
    lublex


  • 76. Data: 2010-04-11 10:25:00
    Temat: Re: "Procedury"...
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>


    "Eneuel Leszek Ciszewski" hps6c3$bia$...@i...gazeta.pl

    >>> Czyż mógł spodziewać się drzewa rosnącego na lotnisku?
    >>> (skoro leciał nad terytorium Ruskich -- to raczej tak!!!)

    >> Głupoty wypisujesz. Masz tu obraz satelitarny tego lotniska, poszukaj
    >> na nim drzew:
    >> http://maps.google.com/?ie=UTF8&ll=54.82042,32.02437
    4&spn=0.036,0.077162&t=h&z=14

    >> Możesz sobie porównać z innymi lotniskami (szczególne wojskowymi) w
    >> Europie pod kontem odległości pasów od lasów...

    > To konto bankowe? :) Dolarowe czy rublowe? :)
    > W Białymstoku PiS budowała lotnisko miejskie niemal na moim podwórku. :)
    > (na dodatek tuż obok budynków sądu) Głupota ludzka nie zna granic.

    > ZTCW samolot rozbił się tuż przed pasem, będąc 150 metrów obok osi pasa.

    Najpierw kosił drzewa z powodzeniem, później trafił na zbyt dużego
    przeciwnika, który (na zbyt duże drzewo) urwał mu lewe skrzydło.
    Pierwsze drzewa zaczął kosić będąc ponoć na wysokości 4 metrów
    i nabierając wysokości do kolejnego podejścia -- aby było jasne,
    mnie tam nie było. :)

    Ale może to wszystko bujdy. Może w ogóle nie było tej katastrofy,
    może delegacja polska popija teraz z Ruskimi i sprawdza, kto się
    cieszy a kto płacze w Polsce? Toż zdjęcie nie wykazuje obecności drzewa!!!

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'
    `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
    o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....


  • 77. Data: 2010-04-11 11:05:12
    Temat: Re: "Procedury"...
    Od: ===Tomy=== <nic@z_tego.com>

    Dnia Sat, 10 Apr 2010 20:46:31 +0200, Mithos napisał(a):

    > Formalnie to pilot decyduje ale gdyby odmówił lądowania i wylądował w
    > innym miejscu to miałby po karierze.

    Za dużo amerykańskich filmów się naoglądałeś. Pilot oficer wojska polskiego
    ma nad sobą dowódcę a nad nim zwierzchnika. Każdy rozkaz wydany przez
    przełożonego, który rażąco może zagrozić zdrowiu lub życiu załogi, osób
    postronnych może zostać zignorowany bez najmniejszych konswekwencji.
    Pilot ma swobodę w podejmowaniu decyzji, samodzielnej. Może również
    konsultować decyzję na bieżąco z dowódcą a w tej sytuacji Prezydent oraz
    bezpośredni DSP Gen. Błasik oraz inni oficjele, którzy znajdowali się na
    pokładzie mogli przyczynić się do asertywności pilotów i załogi. Presja
    czasu, presja osób do tego straszne warunki pogodowe i tragedia gotowa.

    Sam Wałęsa w wypowiedzi dla radia przyznał, że za jego prezydentury
    zdarzały się chwile kiedy pilot Tu-154 konsultował decyzję o locie.
    kilku wyjątkach podjęto decyzję wspólną a w większości o wszystkim
    decydował pilot.

    > Oczywiście gdyby wiedział co się stanie to pewnie zrezygnowałby z kariery...

    Pamiętasz lot do Tibilisi w Gruzji? Pilot odmówił lądowania ze względu na
    bezpieczeństwo pasażerów w tym Prezydenta RP.

    "W myśl ustawy to kapitan samolotu, biorąc pod uwagę różne czynniki
    decyduje o tym, czy lecieć, czy nie lecieć i w jakim kierunku. Pilot
    przedstawił mi później przynajmniej 9 powodów, dla których nie zdecydował
    się na przelot do Tbilisi. Jednym z zasadniczych powodów było to, że jego
    misja była zaplanowana inaczej" - powiedział Klich."

    Była afera, w mediach aż huczało. Zastraszano pilota o wyciągnięciu
    najwyższych konsekwencji. Skończyło się na odmowie prokuratury odnośnie
    wniosku posła Karskiego o wszczęście postępowania karnego i wręczono
    odnzaczenie pilotowi za przestrzeganie procedur i poczucie
    odpowiedzialności za bezpieczeństwo czterech prezydentów na pokładzie.

    Jeśli w dniu wczorajszym oba czynniki presji mogły w sposób znaczący
    przyczynić się do katastrofy to ogarnia mnie głęboki żal gdyż cała wina
    spadnie na pilota. W tej całej katastrofie mówi się tylko o Prezydencie,
    politykach, generałach WP a zapomina się o tragedii rodzin tragicznie
    zmarłych członków załogi. Jak zwykle zresztą ...


    --
    ===Tomy===

    Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
    Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym
    następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany
    poglądów, bez podawania przyczyny.


  • 78. Data: 2010-04-11 11:26:08
    Temat: Re: "Procedury"...
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>


    Użytkownik "Jacek_P" <L...@c...edu.pl> napisał w wiadomości
    news:hps7f6$7o9$4@srv.cyf-kr.edu.pl...
    > lublex napisal:
    >> remoncie. Remont kosztował 70 mln. Dodał jeszcze, że nie pamięta czy
    >> złotych
    >> czy euro. Tyle.
    >
    > Złotych. Bo za taką kwotę w euro to kupujesz Boeinga 737. Nowego.
    > W wersji full-wypas:
    >
    > http://www.boeing.com/commercial/prices/
    >
    > Inna sprawa to pytanie o sens ekonomiczny takiego remontu,
    > w którym w dwudziestoletni przestarzały i zawodny samolot
    > wkłada się 30% ceny NOWEGO znacznie lepszego samolotu.

    Pewnie nie mieli tych pozostałych 70% po prostu. To dość oczywiste.


  • 79. Data: 2010-04-11 11:45:11
    Temat: Re: "Procedury"...
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>


    "Jacek_P" hps7f6$7o9$...@s...cyf-kr.edu.pl

    > Inna sprawa to pytanie o sens ekonomiczny takiego remontu,
    > w którym w dwudziestoletni przestarzały i zawodny samolot
    > wkłada się 30% ceny NOWEGO znacznie lepszego samolotu.

    Który ma silniki w częściach nośnych, zwanych skrzydłami i jest mniej paliwożerny. :)
    Tusk już dawno zauważył, że nie chce latać takim złomem. :)
    (wybrał się wtedy zwykłym, liniowym samolotem, siadając pośród gawiedzi)
    Inna sprawa, że Tusk tym zaskakiwał Kaczyńskich -- swoim wałęsaniem się
    pomiędzy zwykłymi Polakami, swoją wiedzą dotycząca cen pietruszki czy
    schabu na miejskich targowiskach...

    Premier ludu rodem z liberałów... :)
    (czyli kapitalistów -- ewenement)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'
    `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
    o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....


  • 80. Data: 2010-04-11 12:01:15
    Temat: Re: "Procedury"...
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>


    "Robert Tomasik" hpsbl3$1c5$...@i...gazeta.pl

    >> Inna sprawa to pytanie o sens ekonomiczny takiego remontu,
    >> w którym w dwudziestoletni przestarzały i zawodny samolot
    >> wkłada się 30% ceny NOWEGO znacznie lepszego samolotu.

    > Pewnie nie mieli tych pozostałych 70% po prostu. To dość oczywiste.

    Chyba żartujesz. Przewiezienie ciał poległych ;) więcej kosztuje niż nowy
    samolot. Za sprowadzenie ciała umarłego w Egipcie Polaka żądają od wdowy
    bodajże 18 tysięcy euro. A tu trzeba odkopać, posortować, zidentyfikować,
    zapakować i słać z honorami!!!

    Na dodatek nowy by chyba latał dłużej niż remontowany.
    I bezpieczniej, choć to akurat nie była wina samolotu,
    lecz złośliwość Ruskich, którzy świadomie wprowadzali pilotów w błąd!!!!

    Jeśli pomarańczowe skrzynki kryją w sobie rozmowy pilotów z kontrolerami,
    zapewne wszystko stanie się wkrótce jasne. :) A może już jest jasne to,
    że kontrolerzy pojmowali błąd pilotów i próbowali do samego końca
    zapobiec katastrofie, do której przyczynili się Rosjanie swoim
    wcześniejszym postępowaniem!

    Nie bez powodu zaproponowano ogromne lotnisko zagraniczne zamiast pobliskich
    lotnisk. :) Lotnisko w Mińsku (choć na terytorium innego państwa) miało
    aparaturę prowadzącą lądujące samoloty, a i pobliskie ruskie, i inne
    ruskie czy białoruski lotniska były podobnie okaleczone -- podobnie
    zwodziły pilotów latających bez rozpoznania, we mgle.

    IMO zderzyły się dwa światy -- nadcudownej precyzji rodem z Zachodu
    i ruskiego zacofania. Piloci zapatrzeni w swoje (jak się okazało -- iluzoryczne)
    doświadczeni i swoją aparaturę podchodzili do lądowania, nie wiedząc o tym, że
    lotnisko jest nie tam, gdzie oni myślą,że ono jest. Różnice są nieduże -- akurat
    takie, jakie wynikają z miejsca ,,lądowania'' i katastrofy. Ale może to tylko
    moje schizofreniczne ;) wydumki.


    Tak czy siak piloci dostali szereg dyspozycji od kontrolerów, których nie wykonali.
    A kontrolerzy widzieli samolot dokładnie! Piloci zaś nie widzieli lotniska!!!

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'
    `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
    o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....

strony : 1 ... 7 . [ 8 ] . 9 ... 12


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1