  • 101. Data: 2010-04-11 17:00:57
    Temat: Re: "Procedury"...
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    napisał w wiadomości news:hpsl4q$6nj$3@inews.gazeta.pl...

    > "Robert Tomasik" hpskgj$4in$...@i...gazeta.pl

    > Nie krążył (ZTC wiem) ale właśnie rozpoczął manewr, którego
    > zwieńczeniem mogło być ponowne podejście do lądowania.
    > Mogło -- równie dobrze mogło być zrezygnowanie z tego lotniska.
    > Do rozbicia doszło tuż przed początkiem pasa, 150 metrów od osi
    > pasa -- samolot chyba leciał w dobrym kierunku, ale za szybko
    > schodził do lądowania i leciał obok pasa.
    >
    > I już wiadomo, że spece mącą o rozmytej winie i złożeniu się wieli
    > niekorzystnych czynników. :)

    Wg tego, co mówili okrążył lotnisko 4 razy. Różnice są jedynie w ocenie
    tego ile było podejść do lądowania.

  • 102. Data: 2010-04-11 17:18:50
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    > "Przemysław Adam Śmiejek" hpruqc$84q$...@n...onet.pl

    > Na kogo?

    Najlepiej zapewne na wroga, ale już sam fakt oddalenia od siebie winy
    jest znaczący.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 103. Data: 2010-04-11 18:00:53
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "tg" d3986$4bc1ef17$59641911$7...@n...upc.ie

    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Katastrofa_lotu_Air_Fra
    nce_296

    Dzięki. Teraz już mi lepiej pasuje. 3 osoby to tak.
    Dziękuję obu panom za informacje o tamtym locie.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 104. Data: 2010-04-11 18:02:20
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "===Tomy===" 1ebjbvp6814ay$....@4...net

    > Ty chyba nie masz pojęcia co piszesz a tym samym nie znasz pojęcia "Kapitan
    > samolotu". Raz jeszcze ... To od kapitana lotu, pierwszego pilota
    > zajmującego w lotnictwie cywilnym miejsce 0A zależy kiedy i gdzie wylądować
    > jeśli coś niedobrego zaczyna się dziać.

    On utrzymuje, że rządowy == wojskowy.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 105. Data: 2010-04-11 18:07:52
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Robert Tomasik" hpsv8u$eee$...@i...gazeta.pl

    > Wg tego, co mówili okrążył lotnisko 4 razy. Różnice są jedynie w ocenie tego ile
    było podejść do lądowania.

    Trudno mi coś powiedzieć na ten temat -- docierają do mnie różne informacje.
    Niech inni zadecydują, czy na pilotów naciskano, czy nie.

    Mgłę można przewidzieć, brak ILS był oczywisty, więc do lotu wybrano stosownych
    pilotów lądujących także w takich warunkach, a jednak samolot nie trafił na pas
    a z wypowiedzi wynika, że lądując leciał równolegle do tego pasa.

    Spece zaczynają też mówić o tym, że nie było jednego winnego, ale był
    to nieszczęśliwy zbieg różnych okoliczności, które samodzielnie nie
    były katasrofogenne, lecz w połączeniu dały to, co dały.

    Ponoć samolot próbował lądować zbyt wcześnie, przed początkiem pasa
    i tuż obok tego pasa.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 106. Data: 2010-04-11 18:09:49
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Przemysław Adam Śmiejek" hpt09r$8au$...@n...onet.pl

    > Najlepiej zapewne na wroga, ale już sam fakt oddalenia
    > od siebie winy jest znaczący.

    Po oddaniu Afganistanu Amerykanom i zaprzestaniu
    wojowania w Gruzji Ruscy nie mają wrogów. ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 107. Data: 2010-04-11 22:15:11
    Od: "onet" <m...@o...pl>

    napisał w wiadomości news:hpshau$mq5$1@inews.gazeta.pl...

    > "onet" hpsf3r$mmv$...@n...onet.pl

    > Przełożony ma prawo do wydania rozkazu typu ,,proszę strzelić sobie w
    > głowę''?
    >
    > Ty nawet kwestionujesz artykuł 134 konstytucji. :)

    A jak myślisz, czy przełożony ma prawo wydac rozkaz plutonowi "do ataku",
    wiedząc, że ten pluton ma zaatakować stanowiska batalionu ? To też rodzaj
    rozkazu typu ,,proszę strzelić sobie w głowę'' - i co, dowódca plutonu ma
    powiedzieć - panie majorze, odwal się pan, tam jest niebezpiecznie i ktoś z
    moich żołnierzy może zginąć ? Jesli trzeba (a okresla to przełożony), to ten
    pluton ma zginąć w całości - może nawet po to, żeby ratować jakiegoś cywila,
    który uważa, że rozkaz nikogo do niczego nie zobowiązuje.

  • 108. Data: 2010-04-11 22:19:19
    Od: "onet" <m...@o...pl>

    napisał w wiadomości news:hpt3k6$258$2@inews.gazeta.pl...

    > "===Tomy===" 1ebjbvp6814ay$....@4...net

    > On utrzymuje, że rządowy == wojskowy.

    Nie on, tylko prawo (ustawa). Przeczytajcie art. 1,2, 115 które wcześniej
    przytoczyłem. Pomyślcie. Ludzie, nauczcie się czytać ze zrozumieniem, to nie
    boli. Wam sie tylko wydaje, że wiecie :-(

  • 109. Data: 2010-04-11 22:33:12
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 10 Kwi, 13:26, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:

    >   Bo procedury nie przewidują aby w takim przypadku mogli lecieć
    > samolotem (brawo dla procedur, jak najbardziej poważnie).

    ale samolotem bezpieczniej, wiec dlaczego samochodem ma byc
    lepiej? ;)

    http://www.przekroj.pl/cywilizacja_przekroj_nauki_ar
    tykul,2936.html

    WS

  • 110. Data: 2010-04-11 22:47:59
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    "WS" <L...@c...pl> wrote in message
    u.googlegroups.com...

    >ale samolotem bezpieczniej, wiec dlaczego samochodem ma byc
    >lepiej? ;)

    bo drugi samolot taki sam, piloci szkoleni tak samo, wiec sytuacja
    moglaby sie powtorzyc...
    do momentu calkowitego wykluczenia przyczyn technicznych, czy
    zwrocenia reszcie pilotow na ewentualny blad pilota ktory zginal
    byloby raczej niewskazane uzywac takiego samego samolotu do przewozu
    politykow na najwazniejszych stanowiskach, bo moga nam sie zbyt szybko
    skonczyc