  • 41. Data: 2010-06-28 08:49:13
    Temat: Re: Problemy ze spadkiem :(
    Od: Jan <j...@w...pl>

    witek pisze:

    > a kiedy nie zawsze?
    >
    > pomijajac szczegóły typu uznanie za zmarłego.
    > Ale i wowczas da sie to pod to podciągnąć, bo w orzeczeniu jest data od
    > kiedy uznaje sie za zmarłego.

    domniemana data może się różnić od faktycznej daty zgonu o kilka lat.
    W dodatku jest możliwe, że Trup faktycznie zmarł nieco później, niż data
    jego domniemanej śmierci.
    No i może się jeszcze okazać, że Trup żyje i ma się dobrze, choć
    przecież nie powinien...

  • 42. Data: 2010-06-28 15:23:48
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Jan wrote:

> [...]
    > jego domniemanej śmierci.
    > No i może się jeszcze okazać, że Trup żyje i ma się dobrze, choć

    z punktu widzenia prawa jak sąd orzekł, że to jest trup to jest trup o
    określonej chwili.

    Nie ma sytuacji, że jest trup, a nie ma otwarcia spadku.

  • 43. Data: 2010-06-28 16:29:47
    Od: Jan <j...@w...pl>

    witek pisze:

    > z punktu widzenia prawa jak sąd orzekł, że to jest trup to jest trup o
    > określonej chwili.
    >
    > Nie ma sytuacji, że jest trup, a nie ma otwarcia spadku.
    1.Domniemanie można obalić.
    2.Data otwarcia spadku nie zawsze pokrywa się z datą śmierci, czyli może
    nie być trupa, a otwarcie jest.
    3.Art. 55 KRO - potwierdzenie opisanych przeze mnie sytucji.

  • 44. Data: 2010-06-28 16:49:57
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Jan wrote:
    > 2.Data otwarcia spadku nie zawsze pokrywa się z datą śmierci, czyli może
    > nie być trupa, a otwarcie jest.

    daj wreszcie konkretny przykład, bo krążysz w kółko.

    > 3.Art. 55 KRO - potwierdzenie opisanych przeze mnie sytucji.

    ale co on ma potwierdzac.

  • 45. Data: 2010-06-28 16:54:03
    Od: Jan <j...@w...pl>

    witek pisze:

    > daj wreszcie konkretny przykład, bo krążysz w kółko.

    > ale co on ma potwierdzac.
    otwarcie spadku nie zawsze pokrywa się z chwilą śmierci, nawet domniemaną.
    I dajmy już spokój.

  • 46. Data: 2010-06-28 18:45:58
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Jan wrote:
    > otwarcie spadku nie zawsze pokrywa się z chwilą śmierci, nawet domniemaną.
    > I dajmy już spokój.

    no to podaj wreszcie ten przykład, bo tak twierdzic to sobie mozemy
    rózne rzeczy.

  • 47. Data: 2010-06-28 20:19:22
    Od: Jan <j...@w...pl>

    witek pisze:

    > no to podaj wreszcie ten przykład, bo tak twierdzic to sobie mozemy
    > rózne rzeczy.
    Trup żyje, lub okazało się, że zmarł później, niż uznano go za zmarłego.
    Prawo przewiduje taki przypadek. Powtarzam - daj już temu spokój, bo to
    niewiele wnosi do dyskusji, oprócz oczywiście Twojego ostatniego słowa.

  • 48. Data: 2010-06-28 21:24:01
    Temat: Re: Problemy ze spadkiem :( o
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Jan wrote:

    > Trup żyje, lub okazało się, że zmarł później, niż uznano go za zmarłego.
    > Prawo przewiduje taki przypadek.

    Ale to jest dokładnie ten sam przypadek.
    Uznanie za zmarłego zastępuje stwierdzenie zgonu. I jest mu równoważny
    pod względem prawa.
    Czyli dalej mamy sytuację że otwarcie spadku następuje z chwilą
    (prawnej) śmierci.

    > Powtarzam - daj już temu spokój, bo to
    > niewiele wnosi do dyskusji, oprócz oczywiście Twojego ostatniego słowa.

    To nie chodzi o moje ostatnie zdanie, tylko o to co ty powiedziales.
    Sądziłem, że faktycznie jakies odstepstwo istnieje, wiec sie dopytywalem.

  • 49. Data: 2010-06-28 21:30:55
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Jan pisze:

    > Trup żyje,

    Jeśli uznany za zmarłego trup żyje to spadek się nie otwiera. Sąd tylko
    uchyla postanowienie - art. 542 zd. 1 kpc

    > lub okazało się, że zmarł później, niż uznano go za zmarłego.

    Nadal spadek otwiera się w monecie śmierci - trzeba tylko doprecyzować
    ten moment - art. 542 zd. 2 kpc

    Nie ma możliwości by spadek otworzył się w innym momencie niż śmierć w
    sensie prawnym o czym zresztą mówi art. 942 kc.

    --
    @2009 Johnson

  • 50. Data: 2010-06-28 21:33:53
    Od: Jan <j...@w...pl>

    witek pisze:

    > To nie chodzi o moje ostatnie zdanie, tylko o to co ty powiedziales.
    > Sądziłem, że faktycznie jakies odstepstwo istnieje, wiec sie dopytywalem.
    Jakie znowu odstępstwo? Nie zawsze i koniec.
    Daj już spokój temu trupowi, proszę :)