  • 21. Data: 2010-06-26 15:25:11
    Temat: Re: Problemy ze spadkiem :(
    Od: Jan <j...@w...pl>

    witek pisze:

    > Nie. Jednocześnie. Nigdy później.
    Bez śmierci nie ma otwarcia. Z chwilą, znaczy w następstwie śmierci. W
    tym sensie, najpierw śmierć. Chwila otwarcia spadku ma znaczenie, więc
    określenie musi być w miarę precyzyjne.
    Pomijam nawet :) na końcu, który miał świadczyć o charakterze wypowiedzi.

  • 22. Data: 2010-06-26 15:59:45
    Od: Jan <j...@w...pl>

    witek pisze:>
    > Nie. Jednocześnie. Nigdy później.
    Odećmiło mnie; nie wziąłeś pod uwagę uznania za zmarłego.

  • 23. Data: 2010-06-26 18:51:08
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Jan wrote:

    > Sorry, że nie doprecyzowałem - orzeczenia dzielą się na wyroki (także
    > nakazy zapłaty), postanowienia i uchwały. W tym wypadku chodzi o
    > postanowienie o nabyciu spadku

    o co to ma do oświadczenia spadkobiercy o przyjeciu lub odrzuceniu spadku.

  • 24. Data: 2010-06-26 21:03:08
    Od: Jan <j...@w...pl>

    witek pisze:

    > o co to ma do oświadczenia spadkobiercy o przyjeciu lub odrzuceniu spadku.

    A kiedy i gdzie możesz przyjąć lub odrzucić spadek?

  • 25. Data: 2010-06-27 00:09:25
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Jan wrote:

    > A kiedy i gdzie możesz przyjąć lub odrzucić spadek?

    I jest to orzeczenie sądu?

  • 26. Data: 2010-06-27 07:50:40
    Od: Jan <j...@w...pl>

    witek pisze:

    > I jest to orzeczenie sądu?
    Może się coś zmieniło, ale ostatnio sądy w sprawie nabycia spadku
    wydawały orzeczenia w formie postanowienia o nabyciu spadku. Poza tym
    można przed notariuszem sporządzić akt poświadczenia dziedziczenia, ale
    o tym nie mówiliśmy, choć i przed sądem i przed notariuszem możesz
    spadek przyjąć (na dwa sposoby), albo odrzucić.

  • 27. Data: 2010-06-27 13:59:07
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Jan wrote:

> [...]
    > o tym nie mówiliśmy, choć i przed sądem i przed notariuszem możesz
    > spadek przyjąć (na dwa sposoby), albo odrzucić.

    sady nadal wydaja orzeczenia w formie postanowienia.
    z tym, ze to ma sie nijak do oswiadczenia skladanego przez spadkobierce
    o przyjeciu badz nie jest spadku.
    to jest oswiadczenie, a nie postanowienie/orzeczenie/cokolwiekinnego sądu.
    to nie są postanawia czy dany delikwent spadek przyjmuje czy nie, tylko
    dany delikwent takie oświadczenie składa. Rownie dorze jak pamietam moze
    to zrobic przed notariuszem i wowczas sadowi nic do tego. tak samo jak
    sadowie moze byc nic do tego, bo calosc sprawy mozna zalatwic u notariusza.

  • 28. Data: 2010-06-27 14:52:08
    Od: Jan <j...@w...pl>

    witek pisze:

> [...]
    > sadowie moze byc nic do tego, bo calosc sprawy mozna zalatwic u notariusza.

    To spróbuj z tym, jak mówisz, notarialnym oświadczeniem o przyjęciu
    spadku pójść do banku i pobrać wszystkie środki należące do osoby
    nieżyjącej, bo o tym chyba mówimy. Ale może się mylę?

  • 29. Data: 2010-06-27 15:33:54
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Jan wrote:

    > To spróbuj z tym, jak mówisz, notarialnym oświadczeniem o przyjęciu
    > spadku pójść do banku i pobrać wszystkie środki należące do osoby
    > nieżyjącej, bo o tym chyba mówimy. Ale może się mylę?

    wez przeczytaj przepisy po mylisz pojęcia

    u notariusza załatwisz także nazwijmy to "postanowienie o nabyciu
    spadku" i niekoniecznie musisz biegać do jakiegokolwiek sądu.
    i z tym w banku załatwisz wszystko
    i dalej ma się to nijak do notarialnego oświadczenia o przyjęciu lub
    odruzceniu spadku, który jest podstawą do wydania postanowanie o nabyciu
    spadku a nie jest żadnym orzeczeniem, postanowienim wyorkime nakazem itp
    itd. jest jednostronnym oświadczeniem woli.

  • 30. Data: 2010-06-27 17:47:10
    Od: Jan <j...@w...pl>

    witek pisze:

> [...]
    > spadku a nie jest żadnym orzeczeniem, postanowienim wyorkime nakazem itp
    > itd. jest jednostronnym oświadczeniem woli.

    Podstawą do wypłaty spadkobiercom z konta osoby zmarłej niezbędne jest
    postanowienie o stwierdzeniu nabycia spadku wydane przez sąd lub
    poświadczenie dziedziczenia wydane przez notariusza.
    Amen.