-
11. Data: 2006-01-25 19:53:24
Temat: Re: Problemy z platforma pre-paid w Plusie
Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>
Użytkownik "Arek O" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
news:dr8id1$o0a$1@opal.futuro.pl...
> To moze rzuce troche swiatla na ta sprawe. W przypadku Samych swoich i
Simplusa
> faktycznie moga sie pojawic problemy jednak kupujac MIXa podpisuje sie
> tradycyjna umowe z danymi osobowymi i wszystkimi innymi potrzebnymi
> informacjami.
> W moim przypadku jest to MIX, co oznacza, ze podpisalem umowe na
swiadzczenie
> "jakichstam" uslug i teraz Polkomtel powienien - przynajmniej z
zalozenia -
> wywiazywac sie z tej umowy.
> A co w takim razie poradzic niezarejestrowanym uzytkownikom pre-paida...?
Heh, az wgryzlem sie w Ustawe i Rozporzadzenie o reklamacjach. Zasadniczo
rozrozniane sa pojecia _abonent_ oraz _uzytkownik_ (Art. 2. pkt 1 i 32
Ustawy).
Rozporzadzenie mowi o danych uzytkownika, nie abonenta - i to w tej sytuacji
dobrze. Ale jest jest jeszcze Art. 36.3. Ustawy, ktory zobowiazuje operatora
do "udostepniania szczegolowego wykazu wykonanych uslug telekomunikacyjnych"
tylko _abonentom_. Czyli prepaidowiec nie ma szans na uzyskanie informacji
uzasadniajacych reklamacje.
Przeprowadzenia analizy Rozdzialu 6. Ustawy sie nie podejme :-)
Prosba: nie dywagujmy o dochodzeniu przed sadem i egzekwowania roszczen
rzedu kilkudziesieciu zlotych.
sz.
-
12. Data: 2006-01-25 20:01:19
Temat: Re: Problemy z platforma pre-paid w Plusie
Od: Arek O<a...@g...pl>
> Prosba: nie dywagujmy o dochodzeniu przed sadem i egzekwowania roszczen
> rzedu kilkudziesieciu zlotych.
Czasami nawet mniej niz kilkudziesieciu... czasami doslownie kilku zloty.. Bardziej
chodzi o to, ze te klilka zloty w skali globalnej (pomnozone przez ilosc osob ktorym
zostaly zabrane) daje spora sumke co mnie strasznie denerwuje. Mam nadzieje ze
nie bedzie nikt musial interweniowac w sadzie w tej sprawie (co byloby faktycznie
bezsensem). Mam nadzieje, ze otrzymane tu informacje pomoga innym
uzytkownikom plusa skutecznie wyegzekwowac swoje naleznosci.
--
Wysłano z serwisu Usenet na stronach PomocPrawna.INFO
-> http://usenet.pomocprawna.info
-
13. Data: 2006-01-25 20:19:02
Temat: Re: Problemy z platforma pre-paid w Plusie
Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>
Użytkownik "Arek O" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
news:dr8id1$o0a$1@opal.futuro.pl...
> To moze rzuce troche swiatla na ta sprawe. W przypadku Samych swoich i
Simplusa
> faktycznie moga sie pojawic problemy jednak kupujac MIXa podpisuje sie
> tradycyjna umowe z danymi osobowymi i wszystkimi innymi potrzebnymi
> informacjami.
> W moim przypadku jest to MIX, co oznacza, ze podpisalem umowe na
swiadzczenie
> "jakichstam" uslug i teraz Polkomtel powienien - przynajmniej z
zalozenia -
> wywiazywac sie z tej umowy.
> A co w takim razie poradzic niezarejestrowanym uzytkownikom pre-paida...?
Wroc. Patrzylem w stara ustawe. W nowej przy reklamacjach mowia juz o
uzytkowniku a nie abonencie. Co nie zmienia jednak faktu, iz prawo do
otrzymania szczegolowego wykazu wykonanych uslug telekomunikacyjnych
(uzasadniajacych reklamacje) przysluguje jeno abonentom.
Te pre-paidy to jedna wielka czarna dziura - caly ten biznes dziala na
podstawie Art.56.5. Ustawy z pominieciem "w szczegolnosci". Wiec dalej
twierdze ze podpisywanie umow na pre-paidy bylo by dla ich uzytkownikow
korzystniejsze :-)
sz.
-
14. Data: 2006-01-26 00:52:58
Temat: Re: Problemy z platforma pre-paid w Plusie
Od: Arek <a...@e...net>
Użytkownik szomiz napisał:
> Wroc. Patrzylem w stara ustawe. W nowej przy reklamacjach mowia juz o
> uzytkowniku a nie abonencie. Co nie zmienia jednak faktu, iz prawo do
> otrzymania szczegolowego wykazu wykonanych uslug telekomunikacyjnych
> (uzasadniajacych reklamacje) przysluguje jeno abonentom.
Tu trochę zamieszałeś. Abonent ma prawo do DARMOWEGO szczegółowego
rachunku nawet jeżeli okaże się, że abonent nie miał racji.
> Te pre-paidy to jedna wielka czarna dziura - caly ten biznes dziala na
> podstawie Art.56.5. Ustawy z pominieciem "w szczegolnosci". Wiec dalej
> twierdze ze podpisywanie umow na pre-paidy bylo by dla ich uzytkownikow
> korzystniejsze :-)
Nie widzę tu żadnej czarnej dziury. Ktoś wziął pieniądze na poczet
wykonania jakichś usług i ich nie wykonał a pieniądze sobie przywłaszczył.
W normalnym kraju Polkomtel byłbym już bankrutem, zarząd siedział w
więzieniu albo co najmniej pod dworcem prosząc o datek na suchą bułkę,
a majątek operatora przejmowałaby konkurencja, która uznałaby wszelkie
reklamacje dawnych klientów.
Niestety żyjemy w Polsce i bardzo jestem ciekawy jak to się skończy.
pozdrawiam
Arek
--
www.eteria.net
-
15. Data: 2006-01-26 06:49:12
Temat: Re: Problemy z platforma pre-paid w Plusie
Od: l...@w...pl (Łukasz Kuźma)
> W ciagu ostatnich kilku dni firma Plus ma dos spore klopoty z
> opanowaniem usterki
> platformy pre-paid (Simplus, PlusMIX i Sami Swoi). Problem polega na
> niezasadnym
> obciazaniu konta. Ja osobiscie w ciagu 2 dni stracilem 23 zl nie
> wykonujac przy tym
> zadnych polaczen, wysylajac kilka SMSow. Wszyscy(sic!) moi znajomi
> korzystajacy
> z tej platformy maja dokladnie ten sam klopot. Konta "wyczyszczone" do
> zera (lub
> nawet ponizej zera), brak mozliwosci wykonywania polaczen, w przypadku
> doladowania konta znowu srodki sa "wysysane"... Co robic w takim
> wypadku? Sam
> Polkomtel tlumaczy sie ze to nie ich wina tylko firmy obslugujacej ta
> platforme i ze
> oni sami nie ponosza zadnej odpowiedzialnosci. Co w takim razie zwykly
> szary
> zjadacz chleba moze zrobic? Bardzo prosze o (powazne) sugestie.
no, gula mi sie podnosi jak cos takiego czytam. Cholera jasna, wydaje mi sie ze jest
kilka urzedow ktore sie tym powinno zajac, a ku... nie zajmuja. Gula mi sie nie
podnosi na ciebie, tylko na polkomtel.
Zadzwon i zapytaj sie na czyje konto ida pieniadze z zaplacenia prepaida. Zreszta, to
polkomtel swiadczy usluge i oni sa odpowiedzialni, a jeszcze jak pieniadze splywaja
na ich konto to nie ma o czym gadac.
ale mi sie cisnienie podnioslo, takie kur... glupoty wciskac ludziom. Chamstwo w zywe
oczy.
pozdrawiam
Łukasz Kuźma
---------------------
ważne są tylko te dni, których jeszcze nie znamy.
----------------------------------------------------
III Międzynarodowy Zlot Morsów Mielno - Pogodoodporni 2006!
Już 29 stycznia w Mielnie - Kibicuj śmiałkom i zostań pogodoodporny!
Konkursy z cennymi nagrodami i dobrą zabawę zapewnia Actimel:
http://klik.wp.pl/?adr=www.pogodoodporni.pl&sid=643
--
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.soc.prawo
-
16. Data: 2006-01-26 07:08:31
Temat: Re: Problemy z platforma pre-paid w Plusie
Od: l...@w...pl (Łukasz Kuźma)
> > Prosba: nie dywagujmy o dochodzeniu przed sadem i egzekwowania roszczen
> > rzedu kilkudziesieciu zlotych.
>
> Czasami nawet mniej niz kilkudziesieciu... czasami doslownie kilku
> zloty.. Bardziej
> chodzi o to, ze te klilka zloty w skali globalnej (pomnozone przez ilosc
> osob ktorym
> zostaly zabrane) daje spora sumke co mnie strasznie denerwuje. Mam
> nadzieje ze
> nie bedzie nikt musial interweniowac w sadzie w tej sprawie (co byloby
> faktycznie
> bezsensem). Mam nadzieje, ze otrzymane tu informacje pomoga innym
> uzytkownikom plusa skutecznie wyegzekwowac swoje naleznosci.
ja tez jestem zdania ze trzeba ich scigac, nachodzic, meczyc itd itp. Bo wlasnie,
TYLKO 5 zl razy 100 tys x 12 miesiecy.. ;)
no i dlaczego nie zajmuja sie tym instytucje ktore sa do tego powolane.
Łukasz Kuźma
---------------------
ważne są tylko te dni, których jeszcze nie znamy.
----------------------------------------------------
Cameron Diaz i Toni Collette w filmie SIOSTRY
W kinach od 27 stycznia 2005 r.
http://klik.wp.pl/?adr=http%3A%2F%2Fadv.reklama.wp.p
l%2Fas%2Fsiostry.html&sid=641
--
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.soc.prawo
-
17. Data: 2006-01-26 10:11:03
Temat: Re: Problemy z platforma pre-paid w Plusie
Od: Arek O<a...@g...pl>
Zastanawia mnie jeszcze jedno. Przeczytalem sobie regulamin swiadczenia uslug w
Polkomtel. (dostepny pod http://sklep.plusgsm.pl/sklep/aktywacje/
mixplus_regulamin_from_link.jsp).
Ciekawi mnie jak interpretowac § 5. p.6 -" POLKOMTEL świadczy usługi w zakresie
istniejących możliwości technicznych." - niezle sie zabezpieczyli przed takimi
wpadkami jakie teraz maja no nie?
--
Wysłano z serwisu Usenet na stronach PomocPrawna.INFO
-> http://usenet.pomocprawna.info
-
18. Data: 2006-01-26 10:25:49
Temat: Re: Problemy z platforma pre-paid w Plusie
Od: l...@w...pl (Łukasz Kuźma)
> Ciekawi mnie jak interpretowac § 5. p.6 -" POLKOMTEL świadczy usługi w
> zakresie
> istniejących możliwości technicznych." - niezle sie zabezpieczyli przed
> takimi
> wpadkami jakie teraz maja no nie?
eeee.. nieeee...
Istniejace mozliwosci techniczne nie moga byc przyczyna zawyzania rachunkow czy
"kradzenia" ich z prepaidow. To kresla tylko jaki standard jest uzywany do
transmisji, a to znowuz definiuje mozliwosci i niemozliwosci danej sieci. Sposob
naliczania o tyle jest zwiazany ze standardem, ze pokazuje jakie sa sposoby
naliczania, ale wybor i ksiegowanie ich zalezy od operatora i nie mozna sie
powolywac na to ze standard pozwala"krasc" ;)).
Łukasz Kuźma
---------------------
ważne są tylko te dni, których jeszcze nie znamy.
----------------------------------------------------
Anja Garbarek, córka Jana Garbarka. Briefly Shaking, 4
album artystki jest najbardziej pomysłowym i śmiałym
jej projektem. Pełna kontrastów płyta już w sklepach!
http://klik.wp.pl/?adr=http%3A%2F%2Fadv.reklama.wp.p
l%2Fas%2Fgarbarek.html&sid=638
--
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.soc.prawo
-
19. Data: 2006-01-26 10:55:42
Temat: Re: Problemy z platforma pre-paid w Plusie
Od: Marcin Żyła <m...@m...com>
Arek wrote:
> Użytkownik szomiz napisał:
>
>> Wroc. Patrzylem w stara ustawe. W nowej przy reklamacjach mowia juz o
>> uzytkowniku a nie abonencie. Co nie zmienia jednak faktu, iz prawo do
>> otrzymania szczegolowego wykazu wykonanych uslug telekomunikacyjnych
>> (uzasadniajacych reklamacje) przysluguje jeno abonentom.
>
>
> Tu trochę zamieszałeś. Abonent ma prawo do DARMOWEGO szczegółowego
> rachunku nawet jeżeli okaże się, że abonent nie miał racji.
>
>> Te pre-paidy to jedna wielka czarna dziura - caly ten biznes dziala na
>> podstawie Art.56.5. Ustawy z pominieciem "w szczegolnosci". Wiec dalej
>> twierdze ze podpisywanie umow na pre-paidy bylo by dla ich uzytkownikow
>> korzystniejsze :-)
>
>
> Nie widzę tu żadnej czarnej dziury. Ktoś wziął pieniądze na poczet
> wykonania jakichś usług i ich nie wykonał a pieniądze sobie przywłaszczył.
> W normalnym kraju Polkomtel byłbym już bankrutem, zarząd siedział w
> więzieniu albo co najmniej pod dworcem prosząc o datek na suchą bułkę,
> a majątek operatora przejmowałaby konkurencja, która uznałaby wszelkie
> reklamacje dawnych klientów.
>
> Niestety żyjemy w Polsce i bardzo jestem ciekawy jak to się skończy.
>
Czyli czkamy do pierwszego padu eterii? Moge twoje ego dostac jako majatek?
Masz jakieś wsparcie do "majątek operatora przejmowałaby konkurencja,
która uznałaby wszelkie
> reklamacje dawnych klientów."
zdr MZ
-
20. Data: 2006-01-26 14:19:50
Temat: Re: Problemy z platforma pre-paid w Plusie
Od: Arek <a...@e...net>
Użytkownik Marcin Żyła napisał:
> Czyli czkamy do pierwszego padu eterii? Moge twoje ego dostac jako majatek?
> Masz jakieś wsparcie do "majątek operatora przejmowałaby konkurencja,
> która uznałaby wszelkie reklamacje dawnych klientów."
System nie raz nam już padł. Mamy jednak jeszcze dwa w zapasie i możemy
na nie przełączyc.
Dlatego też jestem w histerycznym - ze smiechu - szoku, że tak majętna i
tak niemiłosiernie skubiąca klientów firma jak Polkomtel nie miała
zapasowej platformy.
Po prostu smiech na sali.
A tak serio to nie jest to smieszne. W chwili obecnej Polkomtel okradł
tylko nas na kilkadziesiąt tysięcy złotych. Na kartach było po 840 zł a
jest zero (słownie: 0). Niby twierdzą, że to zwrócą, ale
1. Nie wiedzą kiedy dokładnie
2. Kto mi zwróci za to, że muszę kolejne kilkadziesiąt tysięcy wkładac w
interes i kupowac nowe karty i doladowania?
Dlatego uważam, że dla przykładu firma ta powinna zostac pozbawiona
koncesji i rozparcelowana.
pozdrawiam
Arek
--
www.eteria.net