  • 1. Data: 2008-07-08 12:33:50
    Temat: Problemy z odstąpieniem od umowy Net24.
    Od: OMSON <o...@o...pl>

    Z końcem czerwca tego roku skończył mi się roczny okres promocyjny na
    usługę Net24 1Mb/s i zgodnie z umową poinformowałem firmę Netia o
    rezygnacji z usługi na 15 dni przed wygaśnięciem promocji (wg umowy min
    10 dni). Wysłałem rezygnacje faksem oraz asekuracyjnie zadzwoniłem do
    ich siedziby zapytać sie czy faks otrzymali - konsultant sprawdził, że
    doszedł ale musi być z podpisem mojej mamy ponieważ ona jest
    właścicielem usługi (net stał na moja mame ponieważ to ona jest
    abonentem TPSA i na linii TPSA usługa Net24 była świadczona). Wysłałem
    tego samego dnia następny faks z podpisem mamy i jak poprzednio
    upewniłem się, że doszedł. Wszystko ok - ale nie otrzymałem żadnego
    potwierdzenia e-mail czy zwykłą pocztą (pomimo prośby w faksie), że
    rezygnacja została uznana pomimo zapewnień konsultanta. W tym momencie
    mam już drugą fakturę za usługę z tym, że poza promocją a więc 2x
    droższą. Do tej pory przeprowadziłem już kilka rozmów z konsultantami,
    moja mama potwierdzała u nich swoja identyfikacje w rozmowie tel - miała
    być wysłana korekta do faktury (jeszcze za czasów tej pierwszej jaka
    przyszła) oraz przeprosiny. Dwa dni potem zadzwonił konsultant do mojej
    mamy i do nowa zaczął wałkować problem podpisu na faksie (jakby celowo
    wybierali zawsze ten pierwszy, który wysłałem z własnym podpisem i po
    zwróceniu uwagi w cudowny sposób odnalazł ten drugi) - mama poirytowana
    powiedziała, ze chce abym ja rozmawiał w tej sprawie. Tylko, że mnie
    zaczyna brakować już cierpliwości do walki z taką biurokracja...
    Co powinienem zrobić obecnie - przychodzi mi do głowy tylko rozmowa z
    wyższą kadrą - nie chce mi się słuchać słodkiego pierdzenia następnej
    konsultantki/konsultanta.
    Jakie konsekwencje prawne mogą mnie spotkać (a w zasadzie moją mamę)
    jeśli oleje faktury od Netii i cała sprawę?

    Proszę o rady jak z nimi postępować (na pewno nie ja pierwszy mam
    podobne problemy).

    Pzdr, OMSON

    P.S. Wszystkie należności zawsze skrupulatnie regulowałem ze swojego konta.
    --
    Pesymista widzi ciemny tunel.
    Optymista widzi światełko w tunelu.

  • 2. Data: 2008-07-08 13:41:54
    Temat: Re: Problemy z odstąpieniem od umowy Net24.
    Od: "K.K." <z...@h...oraz.pl>

    > Co powinienem zrobić
    > obecnie - przychodzi mi do głowy tylko rozmowa z wyższą kadrą - nie
    > chce mi się słuchać słodkiego pierdzenia następnej
    > konsultantki/konsultanta.

    Po głowie chodzi ci wszystko, z wyjątkiem tego co trzeba.
    Ty nic nie powinieneś robić. To nie twoja sprawa. Twoja mama powinna
    wypowiedzieć umowę w sposób w umowie tej określony, czyli pisemnie i z jej
    takim samym podpisem. Wątpię by w umowie uwzględniono faks, pocztę
    butelkową czy inne wynalazki.

    > Jakie konsekwencje prawne mogą mnie spotkać
    > (a w zasadzie moją mamę) jeśli oleje faktury od Netii i cała sprawę?

    Mają swoje metody na ściągnięcie. Po ich stronie jest także prawo, gdyż
    twoja mama nie zrobiła nic by skutecznie wypowiedzieć umowę.

    > Proszę o rady jak z nimi postępować (na pewno nie ja pierwszy mam
    > podobne problemy).

    Kto czyta umowy? Jest takich sporo i dlatego ciągle mają takie same
    problemy.

    > Pzdr, OMSON
    > P.S. Wszystkie należności zawsze skrupulatnie regulowałem ze swojego
    > konta.
    To nie ma żadnego znaczenia.

  • 3. Data: 2008-07-08 20:48:08
    Od: OMSON <o...@a...pl>

    K.K. pisze:

    > jej takim samym podpisem. Wątpię by w umowie uwzględniono faks, pocztę
    > butelkową czy inne wynalazki.
    Konsultant Netii polecił mi taką metodę (czyli pisemne wypowiedzenie
    dostarczone faksem, za potwierdzeniem odbioru).
    Tyle, że metoda ustna na potwierdzenie otrzymania faksu to za mało jak
    widać.

    > Mają swoje metody na ściągnięcie. Po ich stronie jest także prawo, gdyż
    > twoja mama nie zrobiła nic by skutecznie wypowiedzieć umowę.
    To ja byłem użytkownikiem usługi Net24- mama stała się jedynie
    figurantem na umowie (ze względu na umowę z TPSA).

    > Kto czyta umowy? Jest takich sporo i dlatego ciągle mają takie same
    > problemy.
    Raczej kto je pamięta przez okrągły rok - ja nie mam głowy na taki
    śmietnik...

    Pzdr, OMSON

    P.S. Po raz kolejny sprawa wydawało by się załatwiona - odnaleźli w
    trudzie i znoju odpowiedni faks i kolejny raz miła pani konsultant
    obiecała skierować sprawę do działu zajmującego się umowami - podobnie
    było kilka tygodni temu... Jedni nie potrafili odnaleźć właściwego faksu
    - innym się udawało, kiedy interesant okazywał się wystarczająco
    zdesperowany aby nalegać na poszukiwania...
    NETIA NO MORE!!

  • 4. Data: 2008-07-08 22:44:21
    Od: Smok Eustachy <s...@s...prv.pl>

    K.K. pisze:

> [...]
    > wypowiedzieć umowę w sposób w umowie tej określony, czyli pisemnie i z
    > jej takim samym podpisem. Wątpię by w umowie uwzględniono faks, pocztę

    Netia to nie TP. Nie ma takiej sieci sprzedażowej, żeby rezygnację
    osobiście przedkładac.

  • 5. Data: 2008-07-09 07:20:31
    Od: "K.K." <z...@h...oraz.pl>

    > Netia to nie TP. Nie ma takiej sieci sprzedażowej, żeby rezygnację
    > osobiście przedkładac.
    Czy ja gdzieś wspomniałem o osobistym stawiennictwie?

  • 6. Data: 2008-07-09 07:35:15
    Od: "K.K." <z...@h...oraz.pl>

    > Konsultant Netii polecił mi taką metodę (czyli pisemne wypowiedzenie
    > dostarczone faksem, za potwierdzeniem odbioru).

    Czy masz na to niepodważalny dowód?

    > Tyle, że metoda ustna na potwierdzenie otrzymania faksu to za mało jak
    > widać.

    Odkrywcze, trochę późno.

    > To ja byłem użytkownikiem usługi Net24- mama stała się jedynie
    > figurantem na umowie (ze względu na umowę z TPSA).

    Wobec prawa to twoja mama jest stroną umowy, a ty i inne osoby
    korzystające już nie. Nie masz prawa wypowiedzieć umowy mamy jak i umowy
    najmu lokalu zawartej przez sąsiada, choćbyś w tym lokalu przebywał
    częściej niż sąsiad. To są ogólne zasady i...........

    > Raczej kto je pamięta przez okrągły rok - ja nie mam głowy na taki
    > śmietnik...

    i te zasady powinny być oczywiste nawet bez czytania umów.

> [...]
    > faksu - innym się udawało, kiedy interesant okazywał się wystarczająco
    > zdesperowany aby nalegać na poszukiwania...

    Wszędzie jest tak samo. Także Netia musi mieć podkładkę by przyjąć
    dyspozycję klienta. Musi mieć szansę obrony na wypadek gdyby klientowi coś
    odbiło i dlatego faks jest tyle warty co każdy inny śmieć, o ile umowa nie
    stanowi inaczej.

  • 7. Data: 2008-07-09 08:03:17
    Od: OMSON <o...@o...pl>

    K.K. pisze:

> [...]
    > dyspozycję klienta. Musi mieć szansę obrony na wypadek gdyby klientowi
    > coś odbiło i dlatego faks jest tyle warty co każdy inny śmieć, o ile

    Wczoraj załatwiłem sprawę z konsultantką, a dzisiaj zadzwoniłem
    dodatkowo do osoby zarządzającej obsługa klienta w Netii - przeprosiła
    mnie i zapewniła, że już wszystko sprawdziła i rezygnacja (ta z dobrym
    podpisem) jest na odpowiedniej drodze do działu rozwiązywania umów...
    Do 30 dni powinienem dostać korekty do faktur jakie mi wysłali oraz
    pisemne przeprosiny. Zobaczymy - spisałem imiona i nazwizka tych osób
    aby się powoływać w razie kolejnych problemów ze strony Netii.

    Pzdr, OMSON

  • 8. Data: 2008-07-09 09:30:16
    Od: "Michał Trych" <gg:2200099@mail.pl>

> [...]
    > pisemne przeprosiny. Zobaczymy - spisałem imiona i nazwizka tych osób aby
    > się powoływać w razie kolejnych problemów ze strony Netii.

    U mnie bylo dokladnie tak samo, kobitka zadzwonila na dwa dni przed koncem,
    bo tak sie z nia umowilem tydzien wczesniej.
    Z umowy jednak zrezygnowalem - tez faxem, tez dzwonilem, zapisalem kiedy i z
    kim rozmawialem.
    Tez dostalem f-re na normalna kwote, po jednym telefonie, za tydzien
    dostalem korekte i po sprawie.
    Sadze ze nie chca ludzi naciagac, tylko maja za duzo na glowie i lekki
    burdel:) tepsa im dala w kosc na poczatku, pewnie teraz jest podobnie z
    dzierzawa linii.
    Pozdrawiam
    Michał

  • 9. Data: 2008-07-09 09:50:35
    Od: OMSON <o...@o...pl>

    Michał Trych pisze:

    > Sadze ze nie chca ludzi naciagac, tylko maja za duzo na glowie i lekki
    > burdel:) tepsa im dala w kosc na poczatku, pewnie teraz jest podobnie z
    > dzierzawa linii.

    Ja się mogę zgodzić, ale tak to wygląda, kiedy raz ktoś zapewnia, że już
    jest wszystko wyjaśnione, po zym przychodzi kolejna faktura i okazuje
    sie , że gówno ta osoba załatwiła. Potem kolejni pracownicy "nie
    potrafią" odnaleźć faksu (w maszynie faksującej!) pomimo, że już
    wcześniej kilu ich kolegów potwierdziło, że jest drugi poprawny faks z
    rezygnacja. nagle sie okazuje, ze w końcu ktoś odnalazł nieobecny nagle
    faks - no żesz k*** - 6o co to ma być? Ile trzeba normalnemu człowiekowi
    żeby coś załatwić od a do z? Ja rozumiem że mamy do czynienia
    czynnikiem ludzkim ale tutaj przecież ewidentnie widać olewczy
    stosunek/działanie na szkodę klienta. Co powiesz na starszą osobie, nie
    tak zdeterminowaną i powiedzmy prostą - jak ona dała by sobie radę?
    Może tego nie wiesz ale dla takich osób kontakt z konsultantem, wybranie
    właściwych opcji w automacie etc to sprawy nie do przeskoczenia. A jak
    ktoś wspomniał - prawo jest po stronie Netii w takich sprawach - zatem
    nie obyło by sie bez wizyty komornika w domu takiej osoby.
    Pieprzyć taką firme! Ja już mam jej odpowiedni obraz i nigdy więcej...

    Pzdr, OMSON

  • 10. Data: 2008-07-09 10:03:38
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    Użytkownik "OMSON" <o...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > obyło by sie bez wizyty komornika w domu takiej osoby.
    > Pieprzyć taką firme! Ja już mam jej odpowiedni obraz i nigdy więcej...

    Święte słowa. Tylko, że teraz prawie wszędzie masz podobnie. A to, że musisz
    udowadniać na każdym kroku, że nie jesteś wielbłądem może się zmieni. Jest
    już podobno projekt ustawy, gdzie piszą, że słowo klienta jest święte dopóki
    mu nie udowodni się, że kłamie.
    --
    Maluch