  • 11. Data: 2009-02-28 08:03:05
    Temat: Re: Problem z użyczeniem mieszkania
    Od: XWindowsMen <x...@g...com>

    On 28 Lut, 01:20, "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote:

    > Możesz. Problemem będzie późniejsza możliwość udowodnienia, że wezwnie jej
    > doręczyłeś. Oczywiście może Ci potwierdzić po prostu na kopii pisma, ale
    > podejrzewam, że nie będzie chciala. Stad taniej, prościej i wygodniej
    > wysłać to pocztą.

    Domyślam się, że nie będzie chciał machnąć parawki na dokumencie... no
    to trudno. Polecony za potwierdzeniem odbioru i tyle...

  • 12. Data: 2009-02-28 09:06:47
    Od: "Marcin" <j...@W...gazeta.pl>

    XWindowsMen <x...@g...com> napisał(a):

    > Dla nas jest to oczywi=B6cie wszystko logiczne. Dla starszej pani
    > pazernej na pieni=B1dze ju=BF pewnie nie do ko=F1ca.

    Taaaaa... A już najbardziej logiczne jest to, że połowa okresu grzewczego
    trwającego od października do kwietnia zdaniem jaśnie oświeconych przypada w
    marcu. Ech ludzie ludzie... Ruszcie wy trochę sercem jak już głową nie
    potraficie. Kobiecina wie, że będzie dopłata do ogrzewania za kończący się
    właśnie sezon - każdy kto nie jest idiotą o tym wie, bo ceny opału wzrosły.
    Kobiecina nie widzi powodu, żeby ze swojej emeryturki sponsorować pyskatego
    pana studenta. Tak trudno to zrozumieć? A pewno ma swoje powody by wątpić że
    uczciwość nakaże panu studentowi zgłosić się dobrowolnie do zapłaty za rok
    jak przyjdzie rozliczenie (czytając co pisze pan student wierzę, że jej
    obawy są w pełni uzasadnione;))I to własnie TO jest logiczne. Comprende?

  • 13. Data: 2009-02-28 09:46:54
    Od: XWindowsMen <x...@g...com>

    On 28 Lut, 10:06, "Marcin" <j...@W...gazeta.pl> wrote:

> [...]
    > jak przyjdzie rozliczenie (czytając co pisze pan student wierzę, że jej
    > obawy są w pełni uzasadnione;))I to własnie TO jest logiczne. Comprende?

    Normalnie płaciłem za mieszkanie 305 PLN. W lutym w wyniku rozliczenia
    ciepła za poprzedni sezon grzewczy zapłaciłem kobiecie... 150 PLN.
    Czyli jak z tego wynika potrafię być oszczędny. Nie pisałbym tych
    moich wszystkich smutków i żalów, gdyby o w/w fakcie (zwrocie
    kaucji... z 12 m-ęcznym opóźnieniem!) wiedział przy podpisywaniu umowy
    albo chociaż (sic!) gdy zawiadomiłem ją, że się wyprowadzam z
    lokalu... z 1,5 m-ęcznym wyprzedzeniem. Nie lubię jak ktoś mnie w tak
    ważnych jak dla mnie sprawach informuje tyłem do mnie odwrócony w
    progu mieszkania... Ale oczywiście to ta cała dzisiejsza młodzież to
    nic w nich kultury i przyzwoitości nie ma... Całe szczęście, że cała
    reszta społeczeństwa nią dysponuje.

  • 14. Data: 2009-02-28 09:54:18
    Od: "Andy" <p...@p...de>

    "Marcin" <j...@W...gazeta.pl> schrieb im Newsbeitrag
> [...]
    > wzrosły.
    > Kobiecina nie widzi powodu, żeby ze swojej emeryturki sponsorować

    Ty zas rusz glowa, bo serca tu nie potrzeba. I przeczytaj dokladnie watek.
    Ta biedna "kobiecina" wynajmuje 5-ciu osobom swoje mieszkanie, nie placac
    podatku. Wiec robi to na czarno i wcale nie ejst taka "biedna", tylkco cwana
    naciagaczka.

    Andy

  • 15. Data: 2009-02-28 10:46:41
    Od: "Marcin D" <j...@W...gazeta.pl>

    XWindowsMen <x...@g...com> napisał(a):

    > Normalnie p=B3aci=B3em za mieszkanie 305 PLN. W lutym w wyniku rozliczenia
    > ciep=B3a za poprzedni sezon grzewczy zap=B3aci=B3em kobiecie... 150 PLN.
    > Czyli jak z tego wynika potrafi=EA by=E6 oszcz=EAdny.

    Tylko że tutaj nie o oszczędność chodzi lecz o coś prostego jak instrukcja
    obsługi cepa czyli o wzrost kosztów opału w OBECNYM sezonie grzewczym. Podaj
    mi jeden dobry powód na to, że kobieta ma z własnej kieszeni płacić koszty
    twojego ogrzewania. JEDEN...

    Nie pisa=B3bym tych
    > moich wszystkich smutk=F3w i =BFal=F3w, gdyby o w/w fakcie (zwrocie
    > kaucji... z 12 m-=EAcznym op=F3=BCnieniem!) wiedzia=B3 przy podpisywaniu
    um=
    > owy
    > albo chocia=BF (sic!) gdy zawiadomi=B3em j=B1, =BFe si=EA wyprowadzam z
    > lokalu... z 1,5 m-=EAcznym wyprzedzeniem. Nie lubi=EA jak kto=B6 mnie w tak
    > wa=BFnych jak dla mnie sprawach informuje ty=B3em do mnie odwr=F3cony w
    > progu mieszkania...

    Pewno uważała cie za na tyle bystrego i uczciwego, że sam zrozumiesz
    sytuację na którą nb ona sama nie miała żadnego wpływu. Pomyliła sie
    najwyraźniej.

    Ale oczywi=B6cie to ta ca=B3a dzisiejsza m=B3odzie=BF t=
    > nic w nich kultury i przyzwoito=B6ci nie ma... Ca=B3e szcz=EA=B6cie, =BFe
    c=
    > a=B3a
    > reszta spo=B3ecze=F1stwa ni=B1 dysponuje.

    Reszta społeczeństwa czyli ci którzy sie czepiają? Znaczy sie ja? No cóż,
    jako społeczeństwo powiem tak: nie byłoby problemu gdybyś sam sie
    zainteresował jak rozwiązać problem i np zaproponował, że po przyjsciu
    rozliczenia natychmiast uregulujesz nadpłatę oraz przekonał właścicielkę, że
    jesteś osoba wiarygodną i uczciwą więc się na nią i jej prośby nie wypniesz.
    Zrobiłes cos w tej sprawie, okazałes coś na kształt dobrej woli i checi
    współdziałania...?

  • 16. Data: 2009-02-28 10:49:04
    Od: "Marcin D" <j...@W...gazeta.pl>

    Andy <p...@p...de> napisał(a):

> [...]
    > Ta biedna "kobiecina" wynajmuje 5-ciu osobom swoje mieszkanie, nie placac
    > podatku. Wiec robi to na czarno i wcale nie ejst taka "biedna", tylkco

    A ty jesteś cwany naciągacz bo żądasz by ci wypłacano pensję. Choc przeciez
    mógłbys ją poddarować swojemu szefowi. Biedny przecież nie jesteś, komputer
    masz. Może nawet masz mieszkanie? ;)

  • 17. Data: 2009-02-28 11:01:14
    Od: XWindowsMen <x...@g...com>

    On 28 Lut, 11:46, "Marcin D" <j...@W...gazeta.pl> wrote:
> [...]
    > Zrobiłes cos w tej sprawie, okazałes coś na kształt dobrej woli i checi

    Mam umowę w świetle której w całości się wywiązałem. Druga strona
    zmieniła zasady już po de'facto wypowiedzeniu umowy. Też lubię sporty
    ekstremalne ale nie ścierpię faktu, że ktoś zmienia mi warunki gry w
    tracie jej grania i to w tak chamski i prostacki sposób!

    Jak już schodzimy z części merytorycznej na chwytanie za serce... mamy
    28 luty... ja mam 5 PLN w portfelu za co muszę coś przez ponad tydzień
    włożyć do garnka, kupić bilety komunikacji miejskiej itd... bo wypłatę
    mam 9 marca - miło!? Ale oczywiście czego nie potrafi student :)

    Na chamstwo odpowiadam chamstwem więc nakaz zapłaty (+ ewe. późniejsza
    ingernecja sądu), donos do Urzędu Skarbowego oraz prezesa spółdzielni
    mieszkaniowej uważam za zasadny.

  • 18. Data: 2009-02-28 11:26:52
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Marcin D napisał(a):
    Podaj mi jeden dobry powód na to, że kobieta ma z własnej
    > kieszeni płacić koszty twojego ogrzewania. JEDEN...

    Nie zawarła odpowiedniej klauzuli w umowie najmu. Nauka bywa kosztowna.
    A kaucja nie służy do pokrywania kosztów ogrzewania, tylko ewentualnych zniszczeń.

    --
    pozdrawiam
    Justyna

  • 19. Data: 2009-02-28 11:31:16
    Od: XWindowsMen <x...@g...com>

    On 28 Lut, 12:26, krys <k...@p...onet.pl> wrote:

    > Nie zawarła odpowiedniej klauzuli w umowie najmu. Nauka bywa kosztowna.
    > A kaucja nie służy do pokrywania kosztów ogrzewania, tylko ewentualnych zniszczeń.

    Można oczywiście przerzucić swoje błędy na studenta... i z niego
    ściągnąć koszty. W tym kraju to normalne, że jak coś się stanie
    winowajca miga się i zawsze nie ma winnego.

  • 20. Data: 2009-02-28 12:03:08
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 27 Feb 2009, przypadek wrote:

    > A generalnie - użyczająca żyje w błędnym przekonaniu, że od użyczenia
    > nie musi odprowadzać podatku.

    Spóźniłeś się :)

    > Ustawodawca przewidział jednak ten
    > chytry wybieg i każe płacić użyczającemu (poza użyczającym najbliższej
    > rodzinie) podatek od teoretycznego czynszu jaki byłby pobierany.

    Tak było.
    I w zakresie opisanej sprawy tak mogło być, o ile mowa
    o rozliczeniu do 31.XII.2009

    > Możesz jej to uświadomić. (Ustawa o pod. doch. od osób fiz.).

    Polecam. Mocno! Ale *aktualną*! (obowiązującą od 1.I.2009)

    I teraz hint: jedyną osobą która nie zapłaciła podatku jest
    w aktualnym stanie prawnym *korzystajacy*.
    Jak opodatkował "bezpłatnego świadczenia" to ma problem.

    Za okres do 31.XII.2008 (kiedy to OBIE strony były zobowiązane
    do opłacenia podatku) również!

    pzdr, Gotfryd