  • 1. Data: 2007-05-21 13:27:16
    Temat: Problem z umowa - czas wykonania dziela (montaz kominka)
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    Witam

    Mam problem z wykonawca kominka - z tygodnia na tydzien przedluza on
    termin rozpoczecia wykonania prac.
    Na poczatku mial on rozpoczac wykonanie prac z koncem kwietnia.
    Pozniej poinformowal mnie ze zacznie montowac kominek 21 maja
    (dzisiaj). I wlasnie tego dnia okolo poludnia zadzwonil, ze jednak
    zacznie za tydzien (28maja) :/

    Chyba nie musze mowic jak mi to pokrzyzowalo plany :/ Mialem juz
    umowiona firme ktora polozy panele, zamowiony montaz kuchni, szaf - a
    bez kominka nie moge nic zaczac robic :/

    Dodam ze na to opoznienie nie wplywaja problemy z materialem - wklad
    kominkowy byl zamowiony i oplacony jeszcze w 2006 roku, wiem od
    kamieniarza u ktorego wybieralem kamien na obudowe tego kominka, ze
    kamien juz jest gotowy, pociety na wymiar zgodnie z projektem i do
    dostarczony do wykonawcy kominka.

    Jak to sie bedzie tak nadal przeciagac (czyli za tydzien znowu powie
    ze zacznie pozniej itd) chcialbym rozwiazac umowe.
    I tutaj prosba do Was bo jeden z jej zapisow jest dla mnie nie jasny :
    (

    W par 2 tej umowy czytamy:

    1. Rozpoczecie wykonania dziela nastapi w terminie do 30-04-2007 r.,
    zas dostarczenie i montaz w miejscu wskazanym przez Zamawiajacego do
    05-05-2007 r.
    2. Ze wzgledu na indywidualny charakter dziela oraz zwiazana z tym
    koniecznosc skompletowania wymaganych materialow rowniez w drodze
    importu z zagranicy, strony umowy dopuszczaja przesuniecie terminow
    okreslonych w ust 1o 14 dni kalendarzowych.

    I teraz kwestia rozwiazania umowy:

    par 5 ust 4
    Zamawiajacemu przysluguje prawo do odstapienia od wykonania umowy,
    tylko w przypadku zwloki w wykonaniu przedmiotu umowy, przekraczajacej
    30 dni termin okreslony w par 2.

    I tutaj pytanie do Was:
    O ktory termin z paragrafu 2 chodzi w paragrafie 4? 30-04-2007,
    05-05-2007, czy moze 30-04-2007 + 14dni, czy 05-05-2007 + 14 dni?

    Jak by byl potrzebny pelny tekst umowy to skan jest do znalezienia pod
    adresami:
    strona 1: http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=ff2b097026
    a1c777
    strona 2: http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=0414b6c39c
    b95c2f

    Z gory dziekuje za odpowiedzi.

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 2. Data: 2007-05-21 14:09:29
    Od: stern <s...@0...pl>

    Rafal M napisał(a):

> [...]
    > Zamawiajacemu przysluguje prawo do odstapienia od wykonania umowy,
    > tylko w przypadku zwloki w wykonaniu przedmiotu umowy, przekraczajacej

    Rafale
    w okolicach art. 353 kc jest przepis "strony mogą ułozyć treść stosunku
    prawnego wedle swego uznania",
    więc to Ty powinieneś wiedzieć, jak się umówiłeś z wykonawcą.

    --
    http://bdp.e-wro.com GG: 4494911

  • 3. Data: 2007-05-21 16:07:59
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    On 21 Maj, 16:09, stern <s...@0...pl> wrote:

    > więc to Ty powinieneś wiedzieć, jak się umówiłeś z wykonawcą.

    To jest zapisane w umowie, wczesniej na to nie zwracalem uwagi - od
    ktorej daty liczyc te 30 dni?

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 4. Data: 2007-05-21 16:35:21
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Rafal M pisze:

    [ciach ...]

    Kto podpisuje taką niekorzystna umowę ..., której na dodtake jeszcze nie
    rozumie.

    Możesz odstąpić od umowy 5 maja 2007 + 14 dni + 30 dni.
    Możesz odejmować po 1,49 zł (ha, ha - "olbrzymia" kara umowna) za każdy
    dzień zwłoki, czyli po 5 maja 2007 + 14 dni ...

    Należy się 5 zł + VAT :)

    --
    @2007 Johnson
    j...@p...com

  • 5. Data: 2007-05-21 17:20:40
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    On 21 Maj, 18:35, Johnson <j...@n...pl> wrote:

    > Możesz odstąpić od umowy 5 maja 2007 + 14 dni + 30 dni.

    Ehhhh :( Zobaczymy czy zacznie monotwac za tydzien :/

    > Możesz odejmować po 1,49 zł (ha, ha - "olbrzymia" kara umowna) za każdy
    > dzień zwłoki, czyli po 5 maja 2007 + 14 dni ...

    Mi wyszlo 14,90 dziennie ;)

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 6. Data: 2007-05-21 17:55:44
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Rafal M pisze:

    > Mi wyszlo 14,90 dziennie ;)

    Rzeczywiście. W takim razie to kara umowna jest jednak sensowna.

    --
    @2007 Johnson
    j...@p...com