-
1. Data: 2009-04-27 08:34:21
Temat: Problem z reklamacją
Od: f...@g...com
Witam,
mam problem ze złożeniem reklamacji sprzętu komputerowego. Sklep, w
którym został on zakupiony przestał istnieć, a dokładniej, w tym samym
miejscu jest sklep z całkiem innym asortymentem. Co ciekawe jest to
nadal ten sam właściciel, który zmienił tylko nazwę firmy oraz branżę.
Wg mnie nadal mam prawo reklamować ten sprzęt w tej firmie, a
sprzedawca nie chce przyjąć reklamacji twierdząc, że sklep już nie
istnieje.
Kto ma racje? Jakie są podstawy prawne?
Pozdrawiam
-
2. Data: 2009-04-27 08:41:51
Temat: Re: Problem z reklamacją
Od: Olgierd <n...@n...problem>
Dnia Mon, 27 Apr 2009 01:34:21 -0700, fuzzy80 napisał(a):
> Co ciekawe jest to
> nadal ten sam właściciel, który zmienił tylko nazwę firmy oraz branżę.
> Wg mnie nadal mam prawo reklamować ten sprzęt w tej firmie, a sprzedawca
> nie chce przyjąć reklamacji twierdząc, że sklep już nie istnieje.
Tamten sklep prowadzony był przez osobę prowadzącą jednoosobową DG? Jeśli
tak, to racja jest po Twojej stronie.
--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd
Lege Artis http://olgierd.bblog.pl
-
3. Data: 2009-04-27 09:16:39
Temat: Re: Problem z reklamacją
Od: f...@g...com
On 27 Kwi, 10:41, Olgierd <n...@n...problem> wrote:
> Dnia Mon, 27 Apr 2009 01:34:21 -0700, fuzzy80 napisał(a):
> > Co ciekawe jest to
> > nadal ten sam właściciel, który zmienił tylko nazwę firmy oraz branżę.
> > Wg mnie nadal mam prawo reklamować ten sprzęt w tej firmie, a sprzedawca
> > nie chce przyjąć reklamacji twierdząc, że sklep już nie istnieje.
>
> Tamten sklep prowadzony był przez osobę prowadzącą jednoosobową DG? Jeśli
> tak, to racja jest po Twojej stronie.
Dziękuję za szybką odpowiedź.
A jak to sprawdzić? Była to spółka cywilna.
Pozdrawiam
-
4. Data: 2009-04-27 09:18:25
Temat: Re: Problem z reklamacją
Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
f...@g...com pisze:
> On 27 Kwi, 10:41, Olgierd <n...@n...problem> wrote:
>> Dnia Mon, 27 Apr 2009 01:34:21 -0700, fuzzy80 napisał(a):
>>> Co ciekawe jest to
>>> nadal ten sam właściciel, który zmienił tylko nazwę firmy oraz branżę.
>>> Wg mnie nadal mam prawo reklamować ten sprzęt w tej firmie, a sprzedawca
>>> nie chce przyjąć reklamacji twierdząc, że sklep już nie istnieje.
>> Tamten sklep prowadzony był przez osobę prowadzącą jednoosobową DG? Jeśli
>> tak, to racja jest po Twojej stronie.
>
> Dziękuję za szybką odpowiedź.
> A jak to sprawdzić? Była to spółka cywilna.
Na paragonie, fakturze masz dane sprzedawcy. I musisz po prostu
skierować swoje żądania właśnie do niego - do konkretnej osoby (DG) lub
osób (spółka).
To, czy osoba/osoby te prowadzą teraz inny sklep, albo pracują na
etacie, albo są bezrobotne, nie ma już znaczenia.
--
Liwiusz
-
5. Data: 2009-04-27 09:35:37
Temat: Re: Problem z reklamacją
Od: spp <s...@o...pl>
f...@g...com pisze:
>> Tamten sklep prowadzony był przez osobę prowadzącą jednoosobową DG? Jeśli
^^^^^^^^^^^^^^^
>> tak, to racja jest po Twojej stronie.
> Dziękuję za szybką odpowiedź.
> A jak to sprawdzić? Była to spółka cywilna.
^^^^^^^^^^^^^^^
To jest odpowiedź. :)
--
spp
-
6. Data: 2009-04-27 10:02:52
Temat: Re: Problem z reklamacją
Od: f...@g...com
On 27 Kwi, 11:35, spp <s...@o...pl> wrote:
> f...@g...com pisze:
>
> >> Tamten sklep prowadzony był przez osobę prowadzącą jednoosobową DG? Jeśli
>
> ^^^^^^^^^^^^^^^
>
> >> tak, to racja jest po Twojej stronie.
> > Dziękuję za szybką odpowiedź.
> > A jak to sprawdzić? Była to spółka cywilna.
>
> ^^^^^^^^^^^^^^^
>
> To jest odpowiedź. :)
>
> --
> spp
Przepraszam, kompletnie się w tym gubię ;-)
Czyli rozumiem, że mogę reklamować ten produkt? Jaką podstawę prawną
mam podać w piśmie reklamacyjnym?
Pozdrawiam
-
7. Data: 2009-04-27 10:04:20
Temat: Re: Problem z reklamacją
Od: Olgierd <n...@n...problem>
Dnia Mon, 27 Apr 2009 03:02:52 -0700, fuzzy80 napisał(a):
> Przepraszam, kompletnie się w tym gubię ;-) Czyli rozumiem, że mogę
> reklamować ten produkt? Jaką podstawę prawną mam podać w piśmie
> reklamacyjnym?
Nie wiemy czy możesz reklamować. Wiemy, że jeśli możesz, to facet nie
może się zasłaniać tym, że ma inny sklep.
--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd
Lege Artis http://olgierd.bblog.pl
-
8. Data: 2009-04-27 10:37:14
Temat: Re: Problem z reklamacją
Od: f...@g...com
On 27 Kwi, 12:04, Olgierd <n...@n...problem> wrote:
> Dnia Mon, 27 Apr 2009 03:02:52 -0700, fuzzy80 napisał(a):
>
> > Przepraszam, kompletnie się w tym gubię ;-) Czyli rozumiem, że mogę
> > reklamować ten produkt? Jaką podstawę prawną mam podać w piśmie
> > reklamacyjnym?
>
> Nie wiemy czy możesz reklamować. Wiemy, że jeśli możesz, to facet nie
> może się zasłaniać tym, że ma inny sklep.
Czyli wracamy do punktu wyjścia. Rozumiem, że muszę sprawdzić
właściciela/właścicieli i do nich kierować pismo reklamacyjne?
Przypomnę, że ta spółka cywilna zmieniła nazwę i branżę. NIP, siedziba
itp są nadal takie same, czyli raczej nie możemy mówić o zaprzestaniu
działalności? Przestał jedynie działać sklep komputerowy.
Pozdrawiam
-
9. Data: 2009-04-27 10:39:28
Temat: Re: Problem z reklamacją
Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
f...@g...com pisze:
> On 27 Kwi, 12:04, Olgierd <n...@n...problem> wrote:
>> Dnia Mon, 27 Apr 2009 03:02:52 -0700, fuzzy80 napisał(a):
>>
>>> Przepraszam, kompletnie się w tym gubię ;-) Czyli rozumiem, że mogę
>>> reklamować ten produkt? Jaką podstawę prawną mam podać w piśmie
>>> reklamacyjnym?
>> Nie wiemy czy możesz reklamować. Wiemy, że jeśli możesz, to facet nie
>> może się zasłaniać tym, że ma inny sklep.
>
> Czyli wracamy do punktu wyjścia. Rozumiem, że muszę sprawdzić
> właściciela/właścicieli i do nich kierować pismo reklamacyjne?
> Przypomnę, że ta spółka cywilna zmieniła nazwę i branżę. NIP, siedziba
> itp są nadal takie same, czyli raczej nie możemy mówić o zaprzestaniu
> działalności? Przestał jedynie działać sklep komputerowy.
Spółka cywilna to przede wszystkim ludzie, którzy ją tworzą. To oni
odpowiadają za zobowiązania spółki swoim majątkiem prywatnym. Musisz
skierować reklamację właśnie do tych ludzi.
--
Liwiusz
-
10. Data: 2009-04-27 11:30:42
Temat: Re: Problem z reklamacją
Od: Olgierd <n...@n...problem>
Dnia Mon, 27 Apr 2009 03:37:14 -0700, fuzzy80 napisał(a):
>> Nie wiemy czy możesz reklamować. Wiemy, że jeśli możesz, to facet nie
>> może się zasłaniać tym, że ma inny sklep.
>
> Czyli wracamy do punktu wyjścia. Rozumiem, że muszę sprawdzić
> właściciela/właścicieli i do nich kierować pismo reklamacyjne?
Mi chodziło o coś innego. Czy możesz reklamować komputer zależy od tego
co się stało, w związku z czym go kupiłeś, ile czasu minęło itd.
Adresatem reklamacji na pewno będzie ten facet, niezależnie od tego czy
dziś prowadzi sprzedaż śpioszków czy koparek.
--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd
Lege Artis http://olgierd.bblog.pl