  • 21. Data: 2007-05-31 10:04:37
    Temat: Re: Problem z rejestracja pojazdow
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek, 31 maja 2007 00:35
    (autor mvoicem
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <p...@g...com>):

    > Nie wiem co wtedy, ale jeżeli ktoś informuje urząd że mieszka w mieście
    > A, to nie może mieć pretensji że urząd nie chce przyjąć miasta B za
    > miejsce zamieszkania.

    No cóż, jeśli system ma wady to co na to poradzić? System jest dla chłopów
    pańszczyźnianych projektowany. Nie wolno się ruszać ze wsi. A to chyba
    niezgodne z konstytucją

    --
    Wrak Tristana
    * Forum WO: http://forum.alrauna.org/

    napisz tu: s...@s...net.pl, d...@s...net.pl
    h...@l...pl, z...@w...pl, t...@l...pl

  • 22. Data: 2007-06-01 09:09:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 30 May 2007, Piotr Kubiak wrote:

    > Przecież w ustawie wyraźnie jest, że *trzeba* być zameldowany tam gdzie
    > się mieszka.

    Nie pamiętam czy w ustawie czy rozporządzeniu, ale zdecydowanie jest
    to INNY przepis i służy INNEMU celowi.

    > Urzędnik ma zatem prawo domniemywać, że mieszkasz tam gdzie
    > jesteś zameldowany.

    Nie ma prawa. Usiłujesz naruszyć zasadę ratio legis - skoro w jednym
    miejcu ustawodawca pisze "miejsce zamieszkania" a w innym "miejsce
    zameldowania" to ma w tym jakiś CEL.
    I domniemanie nie daje podstaw do naruszania CELU który miał ustawodawca
    ROZRÓŻNIAJĄC te dwa pojęcia.

    > Jak chce Ci się udowadniać, że mieszkasz gdzie
    > indziej, to jeszcze urzędnikowi sprawę ułatwiasz. A niektórzy to mają
    > nawet *obowiązek* powiadomić o naruszeniu prawa.

    I to jest jedne co ów urzędnik może - powiadomić właściwy organ
    o podejrzeniu naruszenia prawa.
    Jak chce, niech robi - ale nie daje mu to w żadnym razie uprawnień
    do "domniemywania". To się nazywało "prawo okólnikowe" i podobno już
    nie obowiązuje :|

    pzdr, Gotfryd

  • 23. Data: 2007-06-01 09:12:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 30 May 2007, mvoicem wrote:

    > Tak na dobrą sprawę, to zameldowanie jest poinformowaniem urzędu gdzie
    > mieszkasz.

    ...ale w innym celu.

    > Więc najpierw ich informujesz że mieszkasz w Gdańsku (tam się
    > zameldowałeś), a potem wymagasz żeby ci zarejestrowali samochód
    > w Warszawie, bo tam mieszkasz. Dziwne troche, nie?

    Dziwne. Mogą mieć pretensje że pierwsze powiadomienie jest
    nieaktualne, nawet mandat na to przysługuje. Tego MOGĄ się
    czepiać.
    Jednak z przepisu wynika wyraźnie że liczy się miejsce zamieszkania
    i tyle. Tego NIE MOGĄ się czepiać.

    pzdr, Gotfryd

  • 24. Data: 2007-06-01 11:20:25
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek, 1 czerwca 2007 11:12
    (autor Gotfryd Smolik news
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <Pine.WNT.4.64.0706011110180.3188@athlon64>):

    > Jednak z przepisu wynika wyraźnie że liczy się miejsce zamieszkania
    > i tyle. Tego NIE MOGĄ się czepiać.

    A czym jest miejsce zamieszkania i czemu w Polsce nie wolno go zmieniać? Czy
    konstytucja zezwala na traktowanie obywatela jako chłopa pańszczyźnianego?

    To ze zamiast dzięsięciny płacimy dwudzieścinę albo trzydzieścinę albo
    czterdzieścinę + harcze dla zusów i innych to wiem.... Ale żeby
    przywiązywać do roli?

  • 25. Data: 2007-06-01 19:36:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 1 Jun 2007, Wrak Tristana wrote:

    > A czym jest miejsce zamieszkania i czemu w Polsce nie wolno go zmieniać?

    Hm... a z mojego postu jakoś wynika że wolno lub nie wolno?
    Znaczy sugeruję iż komentarz jest ortogonalny do cytatu ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 26. Data: 2007-06-02 11:27:14
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > zameldowania" to ma w tym jakiś CEL.
    > I domniemanie nie daje podstaw do naruszania CELU który miał ustawodawca

    Może to rozróżnienie jest dla tych, których nie dotyczy obowiązek
    meldunkowy? Bo są od niego wyjątki.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 27. Data: 2007-06-02 14:12:31
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek, 1 czerwca 2007 21:36
    (autor Gotfryd Smolik news
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <Pine.WNT.4.64.0706012135510.3416@athlon64>):

    > Hm... a z mojego postu jakoś wynika że wolno lub nie wolno?

    Pytam czym jest, jaka jest definicja....
    A że nie wolno to też po części wynika... Bo nawet jak mu zarejestrują auto
    w Stolycy, to co jak się przeniesie do Łodzi na miesiąc? A potem do
    Włabrzycha? A potem do Pcimia?

    Wg mnie przepisy są do dupy i nie powinno być miejsc zameldowania czy
    zamieszkania.... Jak mi wygodnie załatwiać coś w urzędzie X to powinno to
    być dozwolone.

    > Znaczy sugeruję iż komentarz jest ortogonalny do cytatu ;)

    Nie rozumiem jak komentarz może być prostopadły oraz co ma wspólnego z
    matematyką.

  • 28. Data: 2007-06-02 16:23:41
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Wrak Tristana wrote:
> [...]
    > publikowane na pl.soc.prawo,
    > wasz znak: <Pine.WNT.4.64.0706012135510.3416@athlon64>):

    > Pytam czym jest, jaka jest definicja....

    Art. 25 KC.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak