  • 11. Data: 2011-09-17 16:46:51
    Temat: Re: Problem z polityką szkoły co do wysokiej zdawalności maturalnej...!
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-09-17 13:26:31 +0000, "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl> said:

    > Użytkownik "Bydlę" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    > news:j524pl$899$1@inews.gazeta.pl...
    >
    >> Mierny? Bierny? Wierny?
    >
    > mierny -> dopuszczający

    Dziękuję za wyjaśnienie - wolę system cyfrowy (6-5-4-3-2-1), bo nie
    stwarza problemów ani z nazewnictwem, ani z jednoznaczym
    umiejscowieniem.

    --
    Bydlę

  • 12. Data: 2011-09-17 17:02:19
    Od: "emeryt" <e...@o...pl>

    > Dziękuję za wyjaśnienie

    Ty chyba żartujesz? Rozumiem, że podziekowanie sarkazmem ocieka?
    przecie nazewnictwo mierny funkcjonowało od początku
    wprowadzenia 6 stopniowej skali. Do dzis funkconuje...
    Nie jestem pewien ale chyba nawet na świadectwie cos takiego
    było wpisywane - nie dopuszczający a mierny.

  • 13. Data: 2011-09-17 17:14:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 17 Sep 2011, Marcin Wasilewski wrote:

    > Zresztą około rok temu "leciał" w telewizji reportaż nt. uzdolnionego
    > muzycznie niewidomego chłopaka, któremu obowiązkowa matura z matematyki
    > odcięła możliwość dostania się do wyższej szkoły muzycznej i dalszego
    > rozwijania talentu. Tak więc nie wiem jak to rozwiązać.

    Może zwyczajnie - pozwolić ustanowić kryterium kwalifikujące
    "tematycznie".
    Tak, taka wersja dopuszcza magistra (specjalizowanego) bez matury.

    > Na Giertycha wszyscy
    > psioczyli ale być może powinna być furtka w postaci zdania matury w przypadku
    > niezaliczenia jednego przedmiotu obowiązkowego, natomiast osiągnięcia
    > wysokiej średniej z pozostałych.

    Hm... zakładając że matura to "minimum ogólne", taka wersja stoi
    w poprzek. Natomiast nie widzę powodu dla którego ktoś *bez*
    matury nie miałby być specjalistą w jakiejś dziedzinie.

    > pojedyńcze

    Od czytania pręgierza słownik Ci się popsuł ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 14. Data: 2011-09-17 17:30:27
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "Jawi" <t...@p...pl> napisał w wiadomości
    > mylisz się, chcąc być instruktorem nauki jazdy trzeba chyba mieć maturę.

    Maturę czy średnie wykształcenie, bo to jest odrobinę co innego?

  • 15. Data: 2011-09-17 17:35:17
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "Jawi" <t...@p...pl> napisał w wiadomości
    > mylisz się, chcąc być instruktorem nauki jazdy trzeba chyba mieć maturę.

    Maturę, czy średnie wykształcenie? Bo to jednak odrobinę co innego.

    Pofatygowałem się i sprawdziłem:

    <http://prawojazdy.topkrak.pl/index.php?osk=instrukt
    or_nauki_jazdy>

    Nawet kandydat na policjanta nie musi mieć matury:

    http://www.zgora.lubuska.policja.gov.pl/layout/set/p
    rint/serwis_informacyjny/aktualnosci/rekrutacja_do_p
    olicji

  • 16. Data: 2011-09-17 19:13:39
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2011-09-17 19:35, Marcin Wasilewski pisze:
    > Nawet kandydat na policjanta nie musi mieć matury:
    >
    > http://www.zgora.lubuska.policja.gov.pl/layout/set/p
    rint/serwis_informacyjny/aktualnosci/rekrutacja_do_p
    olicji

    Widocznie tam potrzebują chłopców od bicia.

    --
    animka

    Pamiętajmy, że zwierzęta są bezbronne wobec człowieka, cierpią tak jak
    ludzie. "Człowiek jest królem zwierząt, gdyż przewyższa je w
    okrucieństwie, ale przyjdzie czas, kiedy będzie traktował mordowanie
    zwierząt w ten sam sposób, w jaki obecnie traktuje zabijanie ludzi. Ten,
    kto nie szanuje i nie ceni życia, nie zasługuje na to, aby żyć".
    Leonardo da Vinci

  • 17. Data: 2011-09-17 20:13:13
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 9/17/2011 12:02 PM, emeryt wrote:

> [...]
    > Nie jestem pewien ale chyba nawet na świadectwie cos takiego
    > było wpisywane - nie dopuszczający a mierny.

    ale zmieniono i to baaaaardzo dawno temu.

  • 18. Data: 2011-09-17 20:48:18
    Od: "emeryt" <e...@o...pl>

    > ale zmieniono i to baaaaardzo dawno temu.

    a nicka widział....?

  • 19. Data: 2011-09-17 21:43:26
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "Animka" <a...@t...nie.ja.wp.pl> napisał w wiadomości
    rint/serwis_informacy
    > Widocznie tam potrzebują chłopców od bicia.

    Nie. Zdobycie średniego wykształcenia potwierdza świadectwo ukończenia
    szkoły, natomiast świadectwo dojrzałości jest dokumentem uprawniającym do
    ubiegania się o przyjęcie na studia w szkołach wyższych. Obecnie przy
    przyjmowaniu na studia nawet świadectwa szkolnego nie trzeba okazywać,
    interesuje ich tylko świadectwo maturalne. Natomiast tam gdzie ustawowo
    wymagane jest wykształcenie średnie kwestia zdania matury nie powinna nikogo
    interesować.

  • 20. Data: 2011-09-17 21:51:41
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    > Od czytania pręgierza słownik Ci się popsuł ;)

    A tu mnie zagiąłeś. :)
    Sprawdziłem i faktycznie, winno być bez " ' ".