-
1. Data: 2006-05-22 20:33:57
Temat: Problem z klientem - gwarancja, niezgodnosc
Od: "Tomek" <m...@m...pl>
Sprzedalismy jako firma osobie prywatnej sprzet elektroniczny. Minal juz
okres gwarancji, minelo tez juz ponad 6 miesiecy od zakupu. Kupujacy domaga
sie teraz naprawy towaru, ktory ulegl awarii (typowe uszkodzenie mechaniczne
z winy uzytkownika).
Kupujacy nie przyjmuje do wiadomosci, ze okres gwarancji juz minal, ze
towar byl w chwili wydania "zgodny z umową" i ze takie uszkodzenie moglo
powstac tylko w wyniku nieprawidlowego uzytkowania. - straszy nas sądami.
Jak powinna zachowac sie nasza firma? Czy musimy przyjac towar aby go
sprawdzic? Czy tez mozemy odmowic przyjecia towaru, a kupujacy niech sam
wynajmuje rzeczoznawcow, ktorzy potwierdzą lub nie, ze towar w chwili
wydania byl zgodny z umową?
Pozdrawiam.
-
2. Data: 2006-05-22 21:12:20
Temat: Re: Problem z klientem - gwarancja, niezgodnosc
Od: ...@...c
Dnia Mon, 22 May 2006 22:33:57 +0200, Tomek napisał(a):
> Sprzedalismy jako firma osobie prywatnej sprzet elektroniczny. Minal juz
> okres gwarancji, minelo tez juz ponad 6 miesiecy od zakupu. Kupujacy domaga
> sie teraz naprawy towaru, ktory ulegl awarii (typowe uszkodzenie mechaniczne
> z winy uzytkownika).
klient może się domagać nawet do 2 lat
> Kupujacy nie przyjmuje do wiadomosci, ze okres gwarancji juz minal, ze
> towar byl w chwili wydania "zgodny z umową" i ze takie uszkodzenie moglo
> powstac tylko w wyniku nieprawidlowego uzytkowania. - straszy nas sądami.
> Jak powinna zachowac sie nasza firma? Czy musimy przyjac towar aby go
> sprawdzic?
zaraz, zaraz - na jakiej podstawie wiesz że towar był zgodny z umową skoro
go nawet nie przyjąłeś?
> Czy tez mozemy odmowic przyjecia towaru, a kupujacy niech sam
> wynajmuje rzeczoznawcow, ktorzy potwierdzą lub nie, ze towar w chwili
> wydania byl zgodny z umową?
To że przyjmujesz towar nie oznacza uznania reklamacji a jedynie
uruchomienia terminu rozpoczynającego tę drogę radzę go przyjąć bo w sądzie
obróci się to przeciw tobie.
Po prostu przyjmij, sprawdz i w ciągu 14 dni odpowiedz. Jeżeli klient się z
tym nie zgadza to niech cię pozywa do sądu na swój koszt.
--
pozdrawiam,
-
3. Data: 2006-05-22 21:16:07
Temat: Re: Problem z klientem - gwarancja, niezgodnosc
Od: scream <n...@p...pl>
Dnia Mon, 22 May 2006 22:33:57 +0200, Tomek napisał(a):
> Jak powinna zachowac sie nasza firma?
Olać
> Czy musimy przyjac towar aby go sprawdzic?
Nie. Aczkolwiek dobrowolnie możecie przyjąć, a potem wystawić rachunek za
sprawdzenie sprzętu.
> Czy tez mozemy odmowic przyjecia towaru, a kupujacy niech sam
> wynajmuje rzeczoznawcow, ktorzy potwierdzą lub nie, ze towar w chwili
> wydania byl zgodny z umową?
Możecie odmówić.
--
best regards,
scream (at)w.pl
Samobójcy są arystokracją wśród umarłych.
-
4. Data: 2006-05-22 21:16:46
Temat: Re: Problem z klientem - gwarancja, niezgodnosc
Od: castrol <j...@w...wp.pl>
Tomek napisał(a):
> Sprzedalismy jako firma osobie prywatnej sprzet elektroniczny. Minal juz
> okres gwarancji, minelo tez juz ponad 6 miesiecy od zakupu. Kupujacy domaga
> sie teraz naprawy towaru, ktory ulegl awarii (typowe uszkodzenie mechaniczne
> z winy uzytkownika).
Podejrzewam ze reklamuje z tytulu niezgodnosci towaru z umowa. Jesli,
jak piszesz, minelo rzeczywiscie 6 miesiecy od daty zakupu to na
kupujacym spoczywa obowiazek udowodnienia ze wada produktu istniala juz
w momencie zakupu.
> Kupujacy nie przyjmuje do wiadomosci, ze okres gwarancji juz minal, ze
> towar byl w chwili wydania "zgodny z umową" i ze takie uszkodzenie moglo
> powstac tylko w wyniku nieprawidlowego uzytkowania. - straszy nas sądami.
Nie musial byc zgodny z umowa :)
> Jak powinna zachowac sie nasza firma? Czy musimy przyjac towar aby go
> sprawdzic? Czy tez mozemy odmowic przyjecia towaru, a kupujacy niech sam
> wynajmuje rzeczoznawcow, ktorzy potwierdzą lub nie, ze towar w chwili
> wydania byl zgodny z umową?
Po 6 miesiacach, od daty zakupu, to na kupujacym spoczywa obowiazek
udowodnienia ze wada istniala w momencie zakupu.
--
Pozdrawiam
Jacek