  • 1. Data: 2008-04-02 07:57:03
    Temat: Problem z byłym (obecnym) pracodawcą
    Od: " " <a...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witajcie,
    proszę Was o radę. 31 marca tego roku dostałem wypowiedzenie umowy o pracę z
    przyczyn leżących po stronie zakładu pracy (likwidacja stanowiska).
    Pracodawca zobowiązał mnie do wykorzystania przysługującego mi urlopu
    wypoczynkowego i po jego wykorzystaniu zwolnił mnie z obowiązku ze
    świadczenia pracy z jednoczesnym zachowaniem prawa do wynagrodzenia oraz w
    wypowiedzeniu napisał mi że przysługuje mi dodatkowo jednomiesięczna
    odprawa. Gdy byłem pracownikiem firmy miałem telefon komórkowy służbowy -
    zdałem do w styczniu. Na telefonie miałem limit 200 zł. Z reguły się w nim
    mieściłem choć były miesiące że nieznacznie go przekraczałem (o 3-7 zł).
    Dzisiaj dowiedziałem się, że pomimo tego że w styczniu oodałem telefon
    firmie ona wysłała mi fakturę za rozmowy telefoniczne. Nadmienię, że nie
    upoważniłem mojego pracodawcy do wystawiania mi faktur bez mojego podpisu.
    Nie wiem jeszcze na jaką kwotę opiewa owa faktura, ale nawet gdyby to był 1
    zł to nie chcę jej płacić ponieważ firma w której pracowałem nie zachowuje
    się fair ani wobec byłych ani wobec obecnych pracowników. Proszę poradźcie
    mi co zrobić. Czy firma ma prawo po 2 miesiącach od zdania telefonu obciążać
    mnie kosztami jego użytkowania?

    Pozdrawiam
    A.

  • 2. Data: 2008-04-02 11:47:45
    Temat: Re: Problem z byłym (obecnym) pracodawcą
    Od: Maverick <k...@g...pl>

    a...@g...SKASUJ-TO.pl wrote:
> [...]
    > mi co zrobić. Czy firma ma prawo po 2 miesiącach od zdania telefonu obciążać

    A masz dowod ze go zdales? Jakies potwierdzenie odbioru/przyjecia na
    stan itp? z data i podpisem osoby przyjmujacej? jakis swiadek?

    Jesli tak to raczej mozesz ich wyslac na drzewo - bo nie ty go urzywales
    na co masz potwierdzenie/swiadkow. Jesli chca to niech Ci wytaczaja
    sprawe w sadzie (cywilna) - na pewno tego nie zrobia bo nie moga
    udowodnic ze to ty uzywales tego telefonu.

    Jeszcze jedno - czy w umowie o prace, ew w aneksie jakims miales
    przypisany telefon sluzbowy do siebie? na jakiej podstawie go
    otrzymales? czy byly opisane warunki zwrotu telefonu sluzbowego?

    Maverick

  • 3. Data: 2008-04-02 11:59:54
    Od: " " <a...@W...gazeta.pl>

    mam protokół z datą i podpisem odbioru tego telefonu przez Pracodawcę.
    Telefon gdy go dostawałem to podpisywałem protokół odbioru. Ja nie zamierzam
    im płacic za rozmowy z tego telefonu ale boję się że ta firma odtrąci mi
    wartość tej faktury z mojej pensji albo odprawy.

  • 4. Data: 2008-04-02 13:46:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 2 Apr 2008, Maverick wrote:

> [...]
    [...]
> [...]
    > itp? z data i podpisem osoby przyjmujacej? jakis swiadek?
    >
    > Jesli tak to raczej mozesz ich wyslac na drzewo - bo nie ty go urzywales na

    Ale mi z postu wychodzi, że pracodawca zechce obciążyć grupowicza
    rozliczeniem za PRZESZŁE rozmowy (z tego telefonu)!

    Styczeń 2007: - 12 zł
    Luty 2007: - 2 zł
    Listopad 2007: 4 zł
    Grudzień 2007: nic
    Razem: 72 zł
    W wersji optymistycznej.

    Albo wersja "mocniej czepialska" (przecież my nie znamy regulaminu
    korzystania z tego telefonu[1]):
    Do tego: 70 zł za sprawdzenie bilingów (w tym ileś-tam operatorowi
    plus dwie osobodniówki ;)) bo stwierdzono że rozmowy o wartości
    750 zł (w ciągu roku) były "niesłużbowe" :>, czyli doliczamy
    72 zł + 70 zł + 750 zł...

    [1] w zasadzie jak pracodawca pozwala na wykorzystywanie "limitu" na
    cele osobiste, to *powinien* rozliczać z tego pracowników, bo musi
    zmiejszyć o tyle odliczenie VAT z faktury oraz doliczyć toto do
    przychodow pracownika. Jak tego nie robi, to US może mu (pracodawcy)
    zrobić "młyn".
    Część pracodawców pewnie robi tak że zabrania używania telefonów
    do celów niesłużbowych i przymyka oko na łamanie regulaminu, ale
    wtedy to pracownik jest *wszystkiemu* winien i scenariusz j.w.
    wydaje się prawdopodobny.
    Oczywiście doliczając 750*22% = 165 zł podatku VAT do zwrotu (jako
    szkodę pracodawcy) oraz potrącając 750*19% = 142,50 dochodowego
    "z innych przychodow" w ramach rozliczania.

    Przedstawiam wersję pesymistyczną, ale:

    > Jeszcze jedno - czy w umowie o prace, ew w aneksie jakims miales przypisany
    > telefon sluzbowy do siebie? na jakiej podstawie go otrzymales? czy byly
    > opisane warunki zwrotu telefonu sluzbowego?

    ...otóż to, trafiasz w sedno :)

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2008-04-04 07:10:50
    Od: Adam Klobukowski <a...@g...com>

    a...@W...gazeta.pl pisze:
> [...]
    > im płacic za rozmowy z tego telefonu ale boję się że ta firma odtrąci mi
    > wartość tej faktury z mojej pensji albo odprawy.

    Nic nie mogą ci zabrać z pensji ani odprawy, chyba że chcą robić
    naprawdę poważne postępowanie dyscyplinarne.

    --
    Semper Fidelis

    Adam Klobukowski
    a...@g...com