  • 1. Data: 2007-10-05 15:29:58
    Temat: Problem z Allegro
    Od: "Bartosz 'BaRtE3K' Izdebski" <b...@p...onet.pl>

    Witam.
    Mam mały problem z Allegro.
    Wystawiałem sobie kilka laptopów i nagle moje konto zostało zablokowane.
    Skontaktowałem się przez forumulaż i dostałem odpowiedź, że używam innych
    kont do ominięcia płatności za prowizje.
    Nigdy tego nie robiłem, nie wiem kto ma te konta. Konto dalej mam
    zablokowane, napisałem im majla, żeby mi odblokowali konto do czasu
    wyjaśnienia sprawy lub szybko udowodnili, że to są moje konta.
    Nie wiem też jaka jest kwota za tamte konta bo jeżeli była by niska to bym
    zapłacił żeby mieć to z głowy i sprzedać laptopy.
    Ta blokada doprowadziła mnie do niekorzystnej sytuacji finansowej.
    Według planu miałem później wystawić 40 laptopów, potem następne 40...
    Teraz muszę je odebrać zgodnie z terminem i sprzedać (co bez dostępu do
    Allegro jest ciężkie - będe musiał tracić dodatkowe pieniądze i jezdzić po
    giełdach).
    Jeżeli to jest istotne (bo podobno tak) jakieś 3 miesiące temu zmieniłem
    Dostawce Internetu.

    Moje pytanie brzmi: co mam zrobić, gdzie iść żeby mi odblokowali konto i czy
    mogę się starać o jakieś odszkodowanie, jak tak to jakie i na jaki artykuł
    Kodeksu Karnego się moge powołać?
    Czy wyłudzenie i pomówienie?? Czy jest sesn wogule się w to bawić? Ile czasu
    trwają takie sprawy??

    Z góry dziękuje za pomoc.

    Pozdrawiam Bartosz Izdebski.

    mailto: b...@p...onet.pl
    mailto: m...@t...eu
    www: www.tkir.eu/sklep
    mobile: 505906104
    gg: 9744977

  • 2. Data: 2007-10-05 15:45:55
    Temat: Re: Problem z Allegro
    Od: "rezist.com" <r...@s...us>

    > wyjaśnienia sprawy lub szybko udowodnili, że to są moje konta.

    To chyba to zawieszone, nie?
    http://allegro.pl/show_user.php?search=Barte3k

    Oni nie musza Ci nic udowadniac. To prywatny serwer i usluga.

    > Moje pytanie brzmi: co mam zrobić, gdzie iść żeby mi odblokowali konto i czy
    > mogę się starać o jakieś odszkodowanie, jak tak to jakie i na jaki artykuł
    > Kodeksu Karnego się moge powołać?

    A poniosles jakies straty? Prowadzisz dzialalnosc gospodarcza i
    zajmujesz sie handlem? Potrafisz udowodnic ze poniosles straty?

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com & http://anvilstrike.com

  • 3. Data: 2007-10-05 15:52:50
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <s...@i...pl>

    Użytkownik "Bartosz 'BaRtE3K' Izdebski" <b...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:fe5lbl$3v2$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Moje pytanie brzmi: co mam zrobić

    grzecznie prosic. Jak beda chcieli to odblokuja:)

    >i czy mogę się starać o jakieś odszkodowanie,

    Za co niby?:) jak niby zamierzasz udowodnic ze na pewno sprzedalbys te
    80laptopow na allegro? Poza tym to nie jedyny portal aukcyjny w kraju/na
    swiecie

    >Czy jest sesn wogule się w to bawić?

    Wogule nie ma. W ogóle tez nie.

    HaNkA

  • 4. Data: 2007-10-05 15:59:09
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fe5lbl$3v2$1@atlantis.news.tpi.pl Bartosz 'BaRtE3K'
    Izdebski <b...@p...onet.pl> pisze:

    > Mam mały problem z Allegro.
    > Wystawiałem sobie kilka laptopów i nagle moje konto zostało zablokowane.
    > Skontaktowałem się przez forumulaż
    A co to jest formulaż?
    To jakiś nowy wynalazek Allegro?
    Bo co to jest formularz to wiem.

    > Moje pytanie brzmi: co mam zrobić, gdzie iść żeby mi odblokowali konto
    Możesz ich poprosić opisując dokładnie sytuację.

    > czy mogę się starać o jakieś odszkodowanie
    Oczywiście, zawsze możesz sie starać. Np. w procesie cywilnym.
    Musisz ich o coś pozwać, miażdżąco udowodnić swoje racje, przedstawić
    żądania i puścić z torbami.
    No, dobra - żartowałem.

    > , jak tak to jakie i na jaki
    > artykuł Kodeksu Karnego się moge powołać?
    Na żaden.

    > Czy wyłudzenie i pomówienie?? Czy jest sesn wogule się w to bawić?
    Wogule?
    W ogóle nie mam pojęcia o co ci chodzi.

    --
    Jotte

  • 5. Data: 2007-10-05 17:30:28
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "rezist.com" <r...@s...us> napisał w wiadomości

    > To chyba to zawieszone, nie?
    > http://allegro.pl/show_user.php?search=Barte3k
    >
    > Oni nie musza Ci nic udowadniac. To prywatny serwer i usluga.

    Allegro w chwili rejestracji użytkownika zawiera z nim umowę o świadczenie
    usług. Bezpodstawne zawieszenie konta jest niczym innym, jak zawieszeniem
    świadczenia usług i podlega tym samym rygorom. W opisanym wypadku straty
    mogą być całkiem konkretne i wiązać się z niemożnością wywiązania się przez
    pytającego z umowy.

  • 6. Data: 2007-10-05 18:22:23
    Od: "rezist.com" <r...@s...us>

    > Allegro w chwili rejestracji użytkownika zawiera z nim umowę o
    > świadczenie usług.

    http://allegro.pl/country_pages/1/0/user_agreement.p
    hp
    ARTYKUŁ 14. USUNIĘCIE UŻYTKOWNKA
    ARTYKUŁ 23. ROZWIĄZANIE UMOWY

    > wypadku straty mogą być całkiem konkretne i wiązać się z niemożnością
    > wywiązania się przez pytającego z umowy.

    Przeciez przychodzi email z danymi kupujacego :>
    Zdaje sie, ze z tego powiadomienia nie mozna zrezygnowac.

  • 7. Data: 2007-10-05 19:42:36
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > http://allegro.pl/country_pages/1/0/user_agreement.p
    hp
    > ARTYKUŁ 14. USUNIĘCIE UŻYTKOWNKA
    > ARTYKUŁ 23. ROZWIĄZANIE UMOWY

    Znam te artykuły, ale do naszej sprawy nic nie wnoszą. Jeśli faktycznie nie
    było podstaw do usunięcia konta, to roszczenie odszkodowawcze jest nadal
    realne.

    > Przeciez przychodzi email z danymi kupujacego :>
    > Zdaje sie, ze z tego powiadomienia nie mozna zrezygnowac.

    Możesz trochę jaśniej napisać?

  • 8. Data: 2007-10-05 20:56:49
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 5 Oct 2007, Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > było podstaw do usunięcia konta, to roszczenie odszkodowawcze jest nadal

    Przyjmijmy że tego nie oceniam.

    > Możesz trochę jaśniej napisać?

    Niemal na pewno myślisz o umowach, które MÓGŁBY zawrzeć i POTENCJALNYM
    dochodzie który BYĆ MOŻE utraci w wyniku niemożności skorzystania
    z narzędzia jakim jest Allegro.
    A w tekście o który poszło piszesz o "niemożności wywiązaniu się
    z umowy", zaś to może dotyczyć tylko tych umów które się JUŻ
    ZAWARŁO.
    W regulaminie jest zapis, że te umowy obowiązują mimo zamknięcia konta.
    I maila się dostaje, jak resist pisze :O

    "Grupowicz dostaje odpowiedź nie na pytanie o którym myślał..." :)

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2007-10-05 22:10:01
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0710052252180.4004@a64wrk...

> [...]
    > I maila się dostaje, jak resist pisze :O
    >
    > "Grupowicz dostaje odpowiedź nie na pytanie o którym myślał..." :)

    Jest późno i być może z tego powodu, ale nie "trybie" Twojego sposobu
    rozumowania. Ja nie myślę o odszkodowaniach za niezawarcie umów, które
    mógłby zawrzeć (dotyczących sprzedaży laptopów), tylko z niewywiazania się
    z umowy przez Allegro.

    Przekładając to na sytuację niewirtualną, to rozważam przypadek, gdy gość
    posiada sklep i sprzedaje towary, aż tu nagle właściciel kamienicy ni z
    tego, ni z owego stawia przed jego drzwiami ścianę i nie wpuszcza klientów
    do sklepu. Sądzisz, że takim wypadku dochodzenie odszkodowania nie miało by
    sensu?

  • 10. Data: 2007-10-05 22:18:18
    Od: "rezist.com" <r...@s...us>

    > Możesz trochę jaśniej napisać?

    Przyjmijmy ze wystawiasz na Allegro 120 jaj kurzych po 50 groszy
    za sztuke. Z opcja Kup Teraz. Ktolwiek nie zdecyduje sie na zakup,
    dostajesz maila z informacja i danymi jajokupa. I powiedzmy ze paskudne
    Allegro z powodu X blokuje Ci konto i zamyka aukcje. W jaki sposob
    udowodnisz swoje racje?

    Informacje o sprzedazy/kupnie dostaniesz zawsze na maila.
    W ustawieniach Allegro nie mozna tej opcji wylaczyc jako
    jedynej.

    Btw. do QXL mozna zadzwonic. Numer w Panoramie Firm. Sam tak
    kiedys niektore spawy wyjasnialem i nigdy mnie nikt przez
    telefon nie zagyzl.

    A propo pytajacego... komu nomalnemu, przyszloby do glowy
    placic za czyjes powizje? :D :D :D Wydaje mi sie, ze probuje
    desperacko poczynic kroki by odzyskac kanal zbytu i tyle.