  • 61. Data: 2009-03-16 19:51:06
    Temat: Re: Problem spadku
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "witek" <w...@g...pl.invalid> napisał w wiadomości news:

    > Nie da sie zrobic darowizny bez zaswiadczenia z US, ze z podatkami jest
    > wszystko do przodu.

    Ciekawe.
    Sąd klepnął od razu zrzeczenie się spadku na czyjąś rzecz, więc się dało.

    Widać wizyta u notariusza to nie tylko plusy.

  • 62. Data: 2009-03-16 19:52:49
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 14 Mar 2009, Cavallino wrote:

    > Nie kupować mu prezentów z tego majątku. ;-)

    Tak się zastanawiam, z czego wynika że nikt nie przedstawił
    wersji z podwójnym odrzuceniem spadku - przez babcię (przechodzi
    w całości na córkę) i przez córkę (w całości przechodzi na
    wnuczkę)?
    Nie ma komplikacji z koniecznością uprzedniego "wyczyszczenia"
    sprawy podatku, notariusz jest jeden raz.
    Przeciw przemawia możliwy wysoki podatek od spadku - jak
    rozumiem problemem jest pytanie "ile".

    pzdr, Gotfryd

  • 63. Data: 2009-03-16 20:11:43
    Od: n...@g...com

> [...]
    > wersji z podwójnym odrzuceniem spadku - przez babcię (przechodzi
    > w całości na córkę) i przez córkę (w całości przechodzi na

    Niestety tutaj nie jest tak prosto. Mam 3-ke dzieci w tym 2
    niepelnoletnich. Wiec odrzucenie spadku przezemnie i moja mame
    skutkowaloby tym ze przechodzi na moje dzieci (wszystkie) i dodatkowo
    pojawil by sie pewnie problem ustanawiania kuratora do zarzadzania
    majatkiem. Przekazujac to najstarszej corce wiem, ze ona dobrze zadba
    o majatek i w przyszlosci uczicwie podzieli miedzy rodzenstwo.
    Dodatkowo ona jako jedyna "uwolnila sie" od wplywu mojego meza...

  • 64. Data: 2009-03-16 21:44:39
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    n...@g...com wrote:

    > czyli skoryguje raz jeszcze jak pisalam domu jest 140M2

    ee, pisalas 240 m2. :)

  • 65. Data: 2009-03-16 21:47:37
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Gotfryd Smolik news wrote:
> [...]
    > wersji z podwójnym odrzuceniem spadku - przez babcię (przechodzi
    > w całości na córkę) i przez córkę (w całości przechodzi na

    Gotfryd.
    Powinienes zostac prawnikiem bez teki. :)

    Bo na odrzucenie spadku było 6 miesiecy w 1988 roku

  • 66. Data: 2009-03-16 21:48:47
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    n...@g...com wrote:
    > Przekazujac to najstarszej corce wiem, ze ona dobrze zadba
    > o majatek i w przyszlosci uczicwie podzieli miedzy rodzenstwo.

    ojj, strasznie kruche to założenie.

  • 67. Data: 2009-03-16 22:12:10
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

> [...]
    > wersji z podwójnym odrzuceniem spadku - przez babcię (przechodzi
    > w całości na córkę) i przez córkę (w całości przechodzi na

    Hmmm.
    Przemyślałeś problem z dziedziczeniem ustawowym w takim przypadku?

    W 1988 wnuczka była na świecie?
    A mąż wtedy był?

  • 68. Data: 2009-03-16 22:12:48
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > ojj, strasznie kruche to założenie.

    Chyba będzie musiała (zachowek).

  • 69. Data: 2009-03-16 22:16:15
    Od: n...@g...com

    >ojj, strasznie kruche to założenie

    może mąż mi się nie udał, ale na szczęście dzieci mi się udały i o to
    akurat jestem spokojna

  • 70. Data: 2009-03-16 22:31:58
    Od: n...@g...com

    > Chyba będzie musiała (zachowek).

    Jaki zachowek? Poinformowano mnie dzisiaj, ze przekazujac mojej corce
    moj majatek ktory jest moim majatkiem odrebnym calkowicie pozbawiam
    mojego meza czegokolwiek w przypadku mojej smierci, a corka podzieli
    to co otrzymala odemnie i mojej mamy w drodze darowizny pomiedzy
    siebie oraz pozostale rodzenstwo.