  • 51. Data: 2009-03-16 16:14:31
    Temat: Re: Problem spadku
    Od: n...@g...com

    w mojej ocenie wartosc domu po dzisiejszych cenach ale wg stanu domu
    na rok 1988 to ok 240.000
    Dom ma 140 m2 czyli po 1700 m2
    Wolne jest 110 m2 czyli pozostaje 30m2
    30m2 * 1700 = 51.000
    Spadku jest tylko polowa domu wiec 25500
    Spadkobiercow jest 2 wiec po 12750

    Czyli jesli dobrze policzylem daje to 2-gi przedzial czyli:
    308 zł + 5%*(12750-10278) = 308+123=431 na osobe czyli 860 zł

    Nie jestem tylko pewna czy ma znaczenie dla tej ulgi 110m2 ze spadku
    jest tylko polowa domu czy to sie liczy od calosci domu.

  • 52. Data: 2009-03-16 16:15:40
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    n...@g...com wrote:

    > Podczas pierwszej wizyty u notariusza podpiszemy poświadczenie
    > otrzymania spadku i ponieważ do darowizny może minąć 2 miesiące (tyle
    > urząd skarbowy rozpatruje wszystkie formalnosci zwiazane z naliczeniem
    > podatku) na wszelki wypadek moja mam napisze testament w ktorym
    > przekaze caly swoj majatek mojej corce (to ma byc dokument na wszelki
    > wypadek gdyby mojej mamie cos sie stalo przed aktem darowizny).
    >
    > Jesli nic zlego sie nie wydarzy to po oplaceniu podatku od darowizny
    > wrocimy do notariusza i darowizna przekazemy nieruchomosc mojej corce
    > wtedy sprawa bedzie calkowicie zamknieta.

    sprawnie to notariusz wymyslil, zeby zarobic dwa razy.

  • 53. Data: 2009-03-16 16:16:29
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    spp wrote:

    > Instytucja dożywocia też zniknęła? ;)

    Nie, ale trzeba już uwzględnić. Nic z automatu sie nie zrobi.

  • 54. Data: 2009-03-16 16:24:24
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    n...@g...com wrote:
> [...]
    > Wolne jest 110 m2 czyli pozostaje 30m2
    > 30m2 * 1700 = 51.000
    > Spadku jest tylko polowa domu wiec 25500

    prawie dobrze.
    Z tym, że rozbij to oddzielnie na dwie osoby.
    Poniewaz dom ma 240 m2, ale tylko polowa jest w spadku,
    to kazdy z was dostaje w spadku po 60 m2,
    poniewaz kazdej soobie przypada 1/4 domu w spadku, to przypada tez 1/4
    ulgi czyli 27.5 m2

    i teraz pytanie czy ty i mama obie lapiecie sie na ta ulge.
    Tam są pewne warunki jak np. nieposiadanie innego mieszkania.
    Gdzie mieszkasz? z mamą? na pewno łapiesz się na ulgę?

    jak obie sie lapiecie to do podatkowanie (dla kazdego) jest 32.5 M2 x
    1700 zl = 55 tys - 9600 ulga = 45 tys/

    45 tys razy 7% (zawyzam) = ~ 3150 zl podatku od łebka.

    Fajnie, nie.

  • 55. Data: 2009-03-16 17:33:54
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik <n...@g...com> napisał w wiadomości news:

    >Jesli nic zlego sie nie wydarzy to po oplaceniu podatku od darowizny
    >wrocimy do notariusza i darowizna przekazemy nieruchomosc mojej corce
    >wtedy sprawa bedzie calkowicie zamknieta.

    A co stoi na przeszkodzie, żeby to zrobić za jednym zamachem?

  • 56. Data: 2009-03-16 17:34:17
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "witek" <w...@g...pl.invalid> napisał w wiadomości news:

    > sprawnie to notariusz wymyslil, zeby zarobic dwa razy.

    Albo i trzy.
    Spadek, testament, darowizna.

  • 57. Data: 2009-03-16 17:56:06
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Cavallino wrote:

    > A co stoi na przeszkodzie, żeby to zrobić za jednym zamachem?

    Nie da sie zrobic darowizny bez zaswiadczenia z US, ze z podatkami jest
    wszystko do przodu.
    Dlatego notariusz nie moze tego machnac za jednym posiedzeniem.

  • 58. Data: 2009-03-16 18:25:03
    Od: n...@g...com

> [...]
    > 1700 zl = 55 tys - 9600 ulga = 45 tys/
    >
    > 45 tys razy 7% (zawyzam) = ~ 3150 zl podatku od łebka.

    czyli skoryguje raz jeszcze jak pisalam domu jest 140M2
    polowa w spadku to 70m2 czyli po 35m2
    jak wyliczyles przypada 27,5 ulgi wiec zostaje dla kazdego po 7,5m2
    7,5m2*1700=12750-ulga9600=3150

    3150*7%=220 zł na osobe

  • 59. Data: 2009-03-16 18:26:02
    Od: n...@g...com

    > Nie da sie zrobic darowizny bez zaswiadczenia z US, ze z podatkami jest
    > wszystko do przodu.
    > Dlatego notariusz nie moze tego machnac za jednym  posiedzeniem.

    dokladnie taki sam powod podal - ten testament to ma byc tylko kwestia
    zabezpieczenia na nieszczesliwy wypadek - moja mama ma 89 lat i nie
    bjest obowiazkowy

  • 60. Data: 2009-03-16 19:48:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 14 Mar 2009, Danusia wrote:

    > Użytkownik "witek" <w...@g...pl.invalid> napisał
    >
    > Rozpędziłeś się.:)
    > Spadek nabywa się w chwili orzeczenia przez Sąd nabycie spadku.

    Już Ci wyjaśnił.

    > Do tej chwili rozporządzanie majątkiem spadkodawcy jest bezpodstawne,

    Nie, co najwyżej *nieskuteczne* - bo wobec osób trzecich może
    powoływać się jedynie na podstawie stwierdzenia.
    Osoba trzecia może więc kazać się wypchać - spotkałem się z takim
    przypadkiem, że bodaj gazownia odmówiła wypłaty należnego zmarłemu
    zwrotu, bazując właśnie na tym że zapłacenie za stwierdzenie
    drożej wyjdzie.

    > bezprawne i może być nawet ścigane przez prawo (prokuratora). Może istnieć
    > np. inna osoba dysponująca ważnym testamentem (np. proboszcz, pielęgniarka
    > itp)

    No to *ona* jest nabywcą spadku :P

    pzdr, Gotfryd