  • 1. Data: 2005-07-31 15:31:20
    Temat: Proba wyludzenia - tak czy nie.
    Od: Pawel Socha <psocha@to_trzeba_usunac.bpdesign.pl>

    Szanowni Panstwo Prawnicy,

    mam nadzieje ze tegie glowy beda mi zyczliwe, i wypowiedza sie na temat
    nurtujacej mnie sprawy.

    Ostatnio widzialem pismo, ktore otrzymal znajomy - dotyczace lamania
    zasad uczciwej konkurencji. Generalnie sprawa nieuczciwosci ma w tym
    posci znaczenie poboczne, chociaz w pewnym sensie miala ona miejsce.

    Autor listu powolujac sie na ostwawe o zwalczaniu nieuczciwej
    konkurencji, a dokladnie art 18 ust 1 pkt 6 żada wplaty określonej kwoty
    na rzecz pewnej findacji - podajac oczywoscie nazwe, dane konta
    bankowego, termin w jakim wplata ma byc bezwzglednie dokonana.

    Tymczasem w ustawie mamy:

    W razie dokonania czynu nieuczciwej konkurencji, przedsiębiorca, którego
    interes został zagrożony lub naruszony, może żądać:
    1...5
    6. zasądzenia odpowiedniej sumy pieniężnej na określony cel społeczny
    związany ze wspieraniem kultury polskiej lub ochroną dziedzictwa
    narodowego - jeżeli czyn nieuczciwej konkurencji był zawiniony.

    No wlasnie - zasadzenia - a tu bez sadu mamy wezwanie do zaplaty. Czy w
    tym przypadku zasadne bedzie zgloszenie zawiadomienia do prokuratury o
    probe wyludzenia znacznej kwoty pieniedzy.

    Pozdrawiam
    Pawel

  • 2. Data: 2005-07-31 17:04:34
    Temat: Re: Proba wyludzenia - tak czy nie.
    Od: Marcin Stępnicki <m...@g...com>

    Dnia Sun, 31 Jul 2005 17:31:20 +0200, Pawel Socha napisał(a):

    > Ostatnio widzialem pismo, ktore otrzymal znajomy - dotyczace lamania zasad
    > uczciwej konkurencji. Generalnie sprawa nieuczciwosci ma w tym posci
    > znaczenie poboczne, chociaz w pewnym sensie miala ona miejsce.

    Moim zdaniem ma znaczenie zasadnicze.

    > Tymczasem w ustawie mamy:

    Prawo wkracza tam, gdzie zawodzą obyczaje.

    > No wlasnie - zasadzenia - a tu bez sadu mamy wezwanie do zaplaty. Czy w
    > tym przypadku zasadne bedzie zgloszenie zawiadomienia do prokuratury o
    > probe wyludzenia znacznej kwoty pieniedzy.

    Jeżeli znajomy przyznaje, że dokonał zabronionego czynu to zamiast się
    pieniaczyć po sądach i cwaniakować niech wpłaci podaną kwotę -
    oszczędzi czasu sobie i pracy wymiarowi sprawiedliwości. Jeżeli nic
    takiego nie miało miejsca i jest to rzeczywiście próba wyłudzenia,
    osobiście zgłosiłbym to na Policji. Jeżeli nie jest pewny kwalifikacji
    czynu, niech zapyta prawnika, no a dalej to już j.w.

    --
    Take my life, take everything | http://apcoln.linuxpl.org
    Through those meadows of heaven | http://biznes.linux.pl

  • 3. Data: 2005-07-31 17:46:43
    Od: Pawel Socha <psocha@to_trzeba_usunac.bpdesign.pl>

    Marcin Stępnicki napisał(a):

> [...]
    > osobiście zgłosiłbym to na Policji. Jeżeli nie jest pewny kwalifikacji
    > czynu, niech zapyta prawnika, no a dalej to już j.w.

    hehe, co do czynu to jest to kwestia sporna, oczkolwiek w sadzie pewnie
    by przegral - mianowicie chodzi o poslugiwanie sie w czesci nazwy domeny
    internetowej znakiem zastrzezonym. Znajomy oczywiscie strone juz
    zlikwidowal, i od tej strony sprawa juz zostala zalatwiona bez ciagania
    sie po sadach. Co do wplacenia zadanej kwoty (znacznej - x000000 zl) to
    jak chyba sam rozumiesz nie ma mowy, i zapis ten mial dzialac jak
    straszak pewnie, bo w sadzie w zyciu taka kara nie byla by zasadzona.
    Kwestia tylko czy dzialania prawnikow sa legalne w tym przypadku. Nawet
    jeli przyjmiemy ze mial miejsce czyn zabroniony, to rowniez takim czynem
    jest chyba ta proba wyludzenia (mamy ewidetne pominiecie drogi sadowej
    zapisanej w ustawie). Mam racje??

    Pozdrawiam
    Pawel

  • 4. Data: 2005-07-31 21:30:53
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Pawel Socha napisał(a):

    > Mam racje??

    Nie masz racji. To nie jest żadna próba wyłudzenia tylko korzystanie z
    prawa podmiotowego.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    którymi staramy się je ukryć."

  • 5. Data: 2005-07-31 21:43:25
    Od: Beniamin <b...@c...pl>

    Pawel Socha napisał(a):
> [...]
    > jeli przyjmiemy ze mial miejsce czyn zabroniony, to rowniez takim czynem
    > jest chyba ta proba wyludzenia (mamy ewidetne pominiecie drogi sadowej

    Nie masz.

    --
    Pozdrawiam,
    Beniamin

  • 6. Data: 2005-07-31 21:45:27
    Od: Beniamin <b...@c...pl>

    Pawel Socha napisał(a):
    > No wlasnie - zasadzenia - a tu bez sadu mamy wezwanie do zaplaty. Czy w
    > tym przypadku zasadne bedzie zgloszenie zawiadomienia do prokuratury o
    > probe wyludzenia znacznej kwoty pieniedzy.

    Nie. To próba polubownego załatwienia sprawy. Nie zgadzasz się, idziesz
    do sądu.

    --
    Pozdrawiam,
    Beniamin

  • 7. Data: 2005-08-01 07:38:15
    Od: Harry <Harry_USUNTO_@_WYTNIJTO_poczta.neostrada.pl>

    no tak a potem pokrzywdzony daje sprawe do sadu i chce zebys zaplacil na
    jakas inna fundacje, udowodnij tutaj ze juz to zrobiles za wezwaniem
    przez tego poszkodowanego, inaczej ci kaza drugi raz zaplacic, byc moze
    uznajac, ze tamto zaplaciles ze swoego serca