  • 21. Data: 2006-01-26 07:58:31
    Temat: Re: Prepaidy - niemożność skorzystania zopłaconej usługi
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Renata Gołębiowska napisał(a):

    > jezeli znajdziesz np. w kodeksie cywilnym zapisy, ktore sa w
    > sprzecznosci z regulaminem, to te punkty w regulaminie z definicji sa
    > niewazne.

    Czy potrafisz wskazać, KTÓRE zapisy są, Twoim zdaniem, łamane w
    regulaminach? Bo jak na razie, to tylko bijesz pianę i prąd marnujesz.

    M.

  • 22. Data: 2006-01-26 09:26:18
    Od: l...@w...pl (Łukasz Kuźma)

    > Czy potrafisz wskazać, KTÓRE zapisy są, Twoim zdaniem, łamane w
    > regulaminach? Bo jak na razie, to tylko bijesz pianę i prąd marnujesz.
    o rany, teraz nie pamietam, ale dam przyklady.

    Nie zgadzacie sie np. z rachunkami, i oczywiscie zakladamy ze macie racje (ja
    mialem). Interweniujecie i nic sie nie dzieje. Rozwiazujecie umowe. Oczywiscie
    zgodnie z ich mniemaniem, nie mozesz rozwiazac umowy bo umowa jest na czas
    okreslony, a wiec wg nich nierozwiazywala. Nakladaja kare, wy nie placicie. Wezwanie
    do sadu przychodzi, udowadniacie ze macie racje i twierdzenie ze nie mozna rozwiazac
    umowy okazuje sie niezgodne z kodeksem cywilnym. Nie pytajcie sie mnie o konkretne
    artykuly czy
    punkty regulaminu. Naprawde jest tego sporo.
    W innym watku napisalem o moich przebojacj z orange, ktora naliczyla mi oplate za
    "bokade polacze wychodzacych", gdyz spoznialem sie z zaplaceniem rachunku, poslizg
    byl ok. miesiaca. I jest w regulaminie odnosnik do cennika, w ktorym to twierdza ze
    taka "usluga" istnieje, a w innym punkcie jest o naliczaniu odsetek ustawowych. I w
    takim razie jestem podwojnie karany, a na dodatek chyba na moje zyczenie bo to jest
    "usluga". Oczywiscie w regulaminie jest rowniez napisane ze
    a) uslugi sa uruchamiane po autoryzacji na polecenie kilenta
    b) orange moze wlaczac uslugi.

    i do pkt b nie dopisali ze tylko te, ktore sa na korzysc klienta. Czy pobranie oplaty
    20 zl. jest na kozysc klienta? nie... ale czepiaja sie tego punktu jak rzep psiego
    ogona. Zresza, Prezek UOKiK tez na ten temat sie wypowiedzial i lamia tym chyba z 5
    ustaw.
    Prawo cywilne wbrew pozoram calkiemniezle nas chroni, ale egzekucja tego prawa jest
    tragicznie wola i kosztowna, wiec oplaca sie lamac prawo.

    Naprawde, regulaminy, gwarancje itd itp bez bledow prawnych, zamierzonych zreszta, sa
    znikomym odsetkiem na rynku. Dlatego warto brac taki regulamin porownac z Kodeksem i
    wie sie z gory na czym beda zerowac.
    Problem polega na tym ze jest to bardzo czasochlonne.

    Łukasz Kuźma

    ---------------------
    ważne są tylko te dni, których jeszcze nie znamy.

    Cameron Diaz i Toni Collette w filmie SIOSTRY
    W kinach od 27 stycznia 2005 r.
    http://klik.wp.pl/?adr=http%3A%2F%2Fadv.reklama.wp.p
    l%2Fas%2Fsiostry.html&sid=641

  • 23. Data: 2006-01-26 10:44:19
    Od: "tapczan" <t...@p...gov>

    Użytkownik ""Łukasz Kuźma"" <l...@w...pl> napisał w wiadomości

    > a ja sie zastanawiam czy jest to zgodne z kodeksem postepowania
    > cywilnego badz z handlowego. Jedna siec (chyba plus) po kilku
    > miesiacach blokuje mozliwosc wychodzenia z komorki, ale nie kasuje
    > stanu konta, natomiast chyba orange tak, jak mija te 6 miesiecy, czy
    > ile tam to konto jest zerowane. Zastanawiam sie czy idea postepuje
    > zgodnie z prawem.
    > Regulaminy regulaminami, ale kodeksy prawne stoja wyzej i te wlasnie
    > regulaminy sa w duzej czesci niezgodne z np. kodeksem cywilnym, wiem
    > bo sam wygralem sprawe w sadzie, ale.... trwalo to 2 lata..

    Ba, simplus nawet blokuje Ci dostep do numerow telefonow na karcie, to
    jest dopiero szczyt!! i powinni za to beknac, a era podaje stawki netto
    i oszukuje przy obliczeniach!!

  • 24. Data: 2006-01-26 11:05:36
    Od: l...@w...pl (Łukasz Kuźma)

    > Ba, simplus nawet blokuje Ci dostep do numerow telefonow na karcie, to
    > jest dopiero szczyt!!
    aaa.. tak, faktycznie, wlasnie mi przypomniales powod dlaczego z plusa zrezygnowalem,
    ale o ile pamietam pieniadze niewykorzystane nie przepadaly jak sie "nabilo" karte??
    ;)

    >i powinni za to beknac, a era podaje stawki netto
    > i oszukuje przy obliczeniach!!
    a jak oszukuje??

    Łukasz Kuźma

    ---------------------
    ważne są tylko te dni, których jeszcze nie znamy.

    Anja Garbarek, córka Jana Garbarka. Briefly Shaking, 4
    album artystki jest najbardziej pomysłowym i śmiałym
    jej projektem. Pełna kontrastów płyta już w sklepach!
    http://klik.wp.pl/?adr=http%3A%2F%2Fadv.reklama.wp.p
    l%2Fas%2Fgarbarek.html&sid=638

  • 25. Data: 2006-01-26 11:11:00
    Od: Marcin Żyła <m...@m...com>

    Łukasz Kuźma wrote:

    Piszesz:
[...]

    Ale piszczsz o prepaidzie czy bełkoczesz?
    MZ

  • 26. Data: 2006-01-26 11:23:44
    Od: l...@w...pl (Łukasz Kuźma)

> [...]
    > konkretne artykuly czy
    > punkty regulaminu. Naprawde jest tego sporo. "
    >

    > Ale piszczsz o prepaidzie czy bełkoczesz?
    Ales Marcinku elokwentny... belkocze, telefon abonamentowy...
    ale nie wierze, aby podobnych przekretow w prepaidach nie bylo, no i trudniej
    cokolwiek udowodnic.

    Łukasz Kuźma

    ---------------------

  • 27. Data: 2006-01-26 11:48:51
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Użytkownik Łukasz Kuźma napisał:

> [...]
    > przychodzi, udowadniacie ze macie racje i twierdzenie ze nie mozna
    > rozwiazac umowy okazuje sie niezgodne z kodeksem cywilnym.

    Nie znam umowy, której nie można rozwiązać. Natomiast to, że jedna ze
    stron gwarantuje sobie karę umowną za wcześniejsze rozwiązanie umowy, to
    już zupełnie inna sprawa.

    M.

  • 28. Data: 2006-01-26 11:55:16
    Od: l...@w...pl (Łukasz Kuźma)

    > Nie znam umowy, której nie można rozwiązać. Natomiast to, że jedna ze
    > stron gwarantuje sobie karę umowną za wcześniejsze rozwiązanie umowy, to
    > już zupełnie inna sprawa.
    no dyc o to chodzilo. Tyle ze zadzwon na infolinie i powiedz ze chcesz rozwiazac
    umowe z ich winy. Beda takie kity wciskac ze rozplaczesz sie ze smiechu. TY sie
    rozplaczesz, ale ktos kto nie zajmuje sie prawem, badz po prostu te sprawy go nie
    interesuja to sie rozplacze i bedzie jeszcze przepraszal.
    a co do kar umownh, maja przeciez one swoj sens, tyle ze jest tu nierownowaga. Oni
    moga rozwiazac umowe z twojej winy, bo na przyklad nie placisz rachunkow, natomiast
    wg nich, jak oni zawalaja to nie mozesz rozwiazac umowy i juz. I dopiero sad przyzna
    ci racje, chociazby brali za 10 min rozmowy i tysiac zlotych to nie beda chcieli
    slyszec o rozwiazaniu umowy i beda straszyc. Ale ile osob na to sie nie zlapie? ilu
    sie nie wystraszy? maja potezne pieniadze i stac ich na procesy sadowe. A jak
    ktos sie nie przygotuje to przegra i wtedy to zabuli.

    Łukasz Kuźma

    ---------------------
    ważne są tylko te dni, których jeszcze nie znamy.

    III Międzynarodowy Zlot Morsów Mielno - Pogodoodporni 2006!
    Już 29 stycznia w Mielnie - Kibicuj śmiałkom i zostań pogodoodporny!
    Konkursy z cennymi nagrodami i dobrą zabawę zapewnia Actimel:
    http://klik.wp.pl/?adr=www.pogodoodporni.pl&sid=643

  • 29. Data: 2006-01-26 12:09:24
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

> [...]
    > rozplaczesz sie ze smiechu. TY sie rozplaczesz, ale ktos kto nie
    > zajmuje sie prawem, badz po prostu te sprawy go nie interesuja to sie

    Chcieliśmy wolności, to ją mamy. Możesz nawet wygrać działkę na Marsie,
    pod warunkiem, że zakupisz zestaw hipergarnków i co? Bedziesz się
    odwoływał do sądu, że działaka za daleko? ;-)

> [...]
    > rozwiazac umowe z twojej winy, bo na przyklad nie placisz rachunkow,
    > natomiast wg nich, jak oni zawalaja to nie mozesz rozwiazac umowy i

    Tyle, że zauważ, że w przypadku umów tzw. "promocyjnych" (złe słowo,
    chociaż zakorzenione w świadomości społeczeństwa) w sieciach GSM (bo o
    tym najczęsciej mowa), operator gwarantuje sobie pewne stałe przychody
    od abonenta w zamian za gadżet p.t. słuchawka. Ta słuchawka "nieco"
    kosztuje i stąd ta nierównowaga. Operator musi nieźle nabroić, żeby sądy
    przyznały rację klientowi.

    > Ale ile osob na to sie nie zlapie? ilu sie nie
    > wystraszy? maja potezne pieniadze i stac ich na procesy sadowe. A jak
    > ktos sie nie przygotuje to przegra i wtedy to zabuli.

    Mamy wolność, demokrację, prawo i sprawiedliwość. Społeczeństwo wybrało ;-(

    M.

  • 30. Data: 2006-01-26 13:08:53
    Od: l...@w...pl (Łukasz Kuźma)

    > Chcieliśmy wolności, to ją mamy. Możesz nawet wygrać działkę na Marsie,
    widzisz, tylko ze mi dzialka na marsie niepotrzebna, skoro na razie to my tu mamy
    dziki zachod.

> [...]
    > od abonenta w zamian za gadżet p.t. słuchawka. Ta słuchawka "nieco"
    > kosztuje i stąd ta nierównowaga. Operator musi nieźle nabroić, żeby sądy
    no wlasnie, i tu jest pies pogrzebany. Podpisuje umowe, zgadzam sie na pewne warunki,
    oczywiscie zakladam ze sa zgodne np. z kodeksem cywilnym i... dupa, wiekszosc osob
    dotkliwie odczuwa ze ja ma. I ze silniejszy, przepraszam za okreslenie "wydupczy"
    slabszego.

    > Mamy wolność, demokrację, prawo i sprawiedliwość. Społeczeństwo wybrało
    > ;-(
    coz, kiedy demokratycznie zgladzono sokratesa, a teraz demokratycznie wybrano
    leppera...

    Łukasz Kuźma