  • 61. Data: 2005-06-29 13:06:27
    Temat: Re: Prawo w skrajnych przypadkach
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    desi napisał(a):
    > A co stoin na przeskzodzie w automatycznym usunieciu z zawodu sedziego
    > ktorego wyrok zostal uchylony w Strasbourgu?

    uchylony?

    KG

  • 62. Data: 2005-06-29 15:08:52
    Od: "jumax" <j...@o...pl>

    Użytkownik "desi" :
    > A co stoin na przeskzodzie w automatycznym usunieciu z zawodu sedziego
    > ktorego wyrok zostal uchylony w Strasbourgu?

    Trybunał w Strasburgu nie uchyla wyroków, a wręcz często orzeczenie dotyczy
    nie konkretnego wyroku, lecz obowiązujących przepisów, na których ten wyrok
    się opierał.
    Gdyby skutkiem takiego wyroku byłoby usunięcie wszystkich parlamentarzystów,
    to ja byłbym za :-)

    Pzdr.

  • 63. Data: 2005-06-29 15:20:00
    Od: bur <m...@n...com>

    kam wrote:

    > uchylony?
    >
    > KG

    Prawie. Uznany za nielegalny scislej. Swoja droga to ciekawe ze Gardocki
    pali glupa juz po wyrokach w Strasbourgu. Wypadaloby uniewazniac wlaasne
    glupoty w SN.

  • 64. Data: 2005-06-29 15:31:30
    Od: bur <m...@n...com>

    jumax wrote:
    > U?ytkownik "desi" :

    > Trybuna? w Strasburgu nie uchyla wyroków, a wr?cz cz?sto orzeczenie dotyczy
    > nie konkretnego wyroku, lecz obowi?zuj?cych przepisów, na których ten wyrok
    > si? opiera?.

    Orzeczenie dotyczy zlamania Konwencji w kazdym pojedynczym przypadku.
    Skoro sedzia kalosz w Wodzislawiu skladala przysiego wiernosci prawu a
    Strasbourg uznal ze ja de facto zlamala, to powinna byc automatycznie
    usunieta z zawodu.

  • 65. Data: 2005-06-29 15:59:34
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    bur napisał(a):
> [...]
    > Skoro sedzia kalosz w Wodzislawiu skladala przysiego wiernosci prawu a
    > Strasbourg uznal ze ja de facto zlamala, to powinna byc automatycznie

    każdy sędzia po uchyleniu jego wyroku powinien być automatycznie usuwany
    ciekawe tylko co by było gdyby poddać kontroli wyroki trybunału...

    KG

  • 66. Data: 2005-07-01 01:35:39
    Od: "jurekw" <t...@k...org>

    > pozytywnych tendencji. Jednak ogólnie rzecz biorąc sądy są zatkane
    > sprawami (o czym mówią sami sędziowie) i wskazanym byłoby coś z tym
    > zrobić (dofinansowanie, nowe technologie, itp.).

    Ciekawy postulat na podsumowanie wątku.
    Jeśli poprzez "nowe technologie" rozumieć jakiś stopień algorytmizacji prawa, to
    bez wątpienia to pożądany kierunek zmian. To musi się jednak wiązać z moim
    wcześniejszym postulatem, by pozbawić wpływu na materię prawa (zarówno w
    zakresie ustawodwastwa jak i orzecznictwa) przynajmniej ewidentnych idiotów.
    Braku logiki u uzytkownika komputera nie zastąpi nawet najlepszy program.