  • 1. Data: 2002-11-21 22:49:29
    Temat: Prawo telekomunikacyjne 2,4 GHz
    Od: "XiLoRt" <i...@o...pl>

    Jestem właścicielem firmy komputerowej, i chcialbym udostepniac internet w
    pobliskim miasteczku nie ma mozliwosci polozenia okablowania miedzy blokami
    (zbyt wysokie koszty) ale jest rozwiazanie takie jak RADIOLINIA. hm.. i
    pytanie slyszalem ze uzyskanie koncesji na pasmo 2,4GHz jest w tej chwili
    niemozliwe jak mozna jak najszybciej uzyskac taka koncesje i gdzie ile to
    kosztuje (jak ktos zna jakies strony to poprosze o linki) co musze zrobic
    zeby zostac dostawca internetu..(czyli gdzie koncesje i jakie)

    pozdrawiam
    XiLoRt

  • 2. Data: 2002-11-21 23:26:26
    Temat: Re: Prawo telekomunikacyjne 2,4 GHz
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

    XiLoRt wrote:
    > pytanie slyszalem ze uzyskanie koncesji na pasmo 2,4GHz jest w tej chwili
    > niemozliwe jak mozna jak najszybciej uzyskac taka koncesje i gdzie ile to

    To pasmo zostało "uwolnione" i nie trzeba do niego żadnej koncesji.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700.htm

  • 3. Data: 2002-11-22 07:52:32
    Od: Adam Szpakowski <w...@p...gliwice.pl>

    Elita.pl wrote:

    > To pasmo zostało "uwolnione" i nie trzeba do niego żadnej koncesji.

    Ostatnio w tym grzbałem i pasmo jest uwolnione ale przy założeniach:
    - korzysta się z małych mocy (do 100 mW mocy wyjściowej urządzenia)
    - stosuje się antenym które są antenami wewnętrznimi lub dołączanymi (o ile
    pamiętam)... czyli np. bez koncesji nie możesz wystawić sobie dużego masztu
    antenowego... z tego co wiem dokładniej nie jest to doprecyzowane.

    Z informacji w URTiP (telefonicznych) ograniczeniom mocy podlega jak pisałem
    moc całkowita nadajnika, a nie moc emitowana w kąt bryłowy. Czyli
    stosowanie anten kierunkowych w żaden sposób nie jest złamaniem prawa
    (wiele głosów tak mówiło).

    Pozdrawiam
    Adam Szpakowski