  • 1. Data: 2006-03-15 12:27:04
    Temat: Prawo swiadka do informacji o sprawie
    Od: " misiek" <k...@g...pl>

    Witam

    Dostalem wezwanie do stawiennictwa w sadzie (wydzial karny) w charakterze
    swiadka.
    Na wezwaniu sa akta sprawy oraz imie i nazwisko oskarzonego jakie zarowno mi
    jak i nikomu z moich znajomych nic nie mowi.
    Niespecjalnie rozumiem o co chodzi. Panie w sekreteriacie sadu nie chca
    powiedziec nic wiecej ponad to co napisane na wezwaniu.
    Czy jako swiadek mam prawo wiedziec przynajmniej jakiego paragrafu KK dotyczy
    sprawa ?
    Jedyne co do skladania zeznan na policji co wpada mi do glowy to zgloszenie
    kradziezy tablicy rejestracyjnej z mojego samochodu. Z tego co pamietam
    dostalem pismo o umorzeniu postepowania z powodu niewykrycia sprawcy.
    Jakis czas temu kupowalem trawke dzwoniac do "dealera" z zarejstrowanego na
    mnie telefonu.
    Czy moge dostac wezwanie od razu do sadu w zwiazku z ta sprawa ? Czy moge
    odmowic zeznan bo mowiac prawde narazilbym sie na odpowiedzialnosc karna za
    kupienie (czyli posiadanie) srodkow odurzajacych (trawka... sic!!!).

  • 2. Data: 2006-03-15 18:00:13
    Temat: Re: Prawo swiadka do informacji o sprawie
    Od: "iza" <i...@e...pl>

> [...]
    > powiedziec nic wiecej ponad to co napisane na wezwaniu.
    > Czy jako swiadek mam prawo wiedziec przynajmniej jakiego paragrafu KK

    Wszystkiego dowiesz się jak się stawisz w sądzie na rozprawie. Sąd zada ci
    konkretne pytania i wtedy moze ci się rozjasni o co chodzi ;-)

> [...]
    > dostalem pismo o umorzeniu postepowania z powodu niewykrycia sprawcy.
    > Jakis czas temu kupowalem trawke dzwoniac do "dealera" z zarejstrowanego

    Hmm w pierwszej chwili pomyslalam ze to calkiem mozliwe (złapali dealera,
    zabrali tel itd) ale po namysle dochodze do wniosku ze gdyby tak bylo to
    byłbyś już wzywany na etapie postępowania przygotowawczego.

> [...]
    > za
    > kupienie (czyli posiadanie) srodkow odurzajacych (trawka... sic!!!).

    Jezeli sprawa rzeczywiscie okaze się być związana z tym zdarzeniem
    (kupowanie trawki) to mozesz odmówić odpowiedzi na konkretne pytanie (ale
    nie odmówić zeznań w całości)

    Iza