  • 21. Data: 2011-03-03 16:57:19
    Temat: Re: Prawo pracy -- porozumienie zmieniające
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Jotte

    > Natomiast jeśli pismo nie zawiera klauzuli o twojej zgodzie, to nie ma
    > mowy o porozumieniu. Jest to czynność jednostronna pracodawcy, artykuł
    > KP podałem.

    Rozumiem. Czyli wszystko zależy od samej treści tego pisma. Niestety nie
    znam jej zbyt dokładnie.

  • 22. Data: 2011-03-03 17:00:12
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Jotte

    > A tego to ja już nie rozwiążę za ciebie. Jak sie zgodzisz - tyrasz dalej
    > tak samo za mniejszą kasę. Jeśli nie - to możesz dostać wypowiedzenie
    > zwykłe lub zmieniające (przy braku zgody na zaproponowane nowe warunki
    > stanie się ono wyp. zwykłym). Na wypowiedzeniu i na świadectwie pracy
    > będzie podana przyczyna wypowiedzenia. Albo może trafisz na świnię i
    > będzie próbował znaleźć coś aby cię wywalić bez wypowiedzenia?

    Nie chodzi o mnie, ale to mało ważne. Czyli chyba najlepiej byłoby się
    umówić z pracodawcą na wypowiedzenie za porozumieniem stron (o ile
    oczywiście pracodawca będzie do tego skory)? Dobrze myślę?

  • 23. Data: 2011-03-03 17:04:56
    Od: "Jotte" <t...@s...wypad.wp.pl>

> [...]

    > umówić z pracodawcą na wypowiedzenie za porozumieniem stron (o ile
    > oczywiście pracodawca będzie do tego skory)? Dobrze myślę?
    Nie wiem.
    Pisałeś, że pracownik nie jest zainteresowany pracą na nowych warunkach.

    --
    Jotte

  • 24. Data: 2011-03-03 17:36:31
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Jotte

    > Nie wiem.
    > Pisałeś, że pracownik nie jest zainteresowany pracą na nowych warunkach.

    No nie jest. Ale te nowe zasady mają obowiązywać dopiero za miesiąc.
    Czyli chyba najlepiej omówić się na wypowiedzenie za porozumieniem stron
    za ten miesiąc.

  • 25. Data: 2011-03-03 17:37:19
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Jotte

    > Nie wiem.
    > Pisałeś, że pracownik nie jest zainteresowany pracą na nowych warunkach.

    No nie jest. Ale te nowe zasady mają obowiązywać dopiero za miesiąc. Czyli
    chyba najlepiej umówić się na wypowiedzenie za porozumieniem stron za ten
    miesiąc.

  • 26. Data: 2011-03-03 21:30:22
    Od: "Jotte" <t...@s...wypad.wp.pl>

> [...]

    > chyba najlepiej umówić się na wypowiedzenie za porozumieniem stron za ten
    Nie ma czegoś takiego jak wypowiedzenie za porozumieniem stron.
    Jeśli się zgodzisz na proponowaną zmianę warunków pracy i płacy za
    porozumieniem, to dalej pracujesz i za miesiąc te nowe zaczną cię
    obowiązywać.
    Możesz, oczywiście, odrzucić porozumienie i czekać, co się stanie (pisałem o
    tym).
    Możesz także sam złożyc wypowiedzenie z obowiązującym cię okresem (w
    odróżnieniu od pracodawcy nie musisz podawać powodu).
    Tak czy inaczej na świadectwie pracy będzie podane w jakim trybie nastąpiło
    rozwiązanie stosunku pracy.

    Ja bym odrzucił opisaną przez ciebie propozycję i czekał. I zachowaj ten
    papier albo chociaż jego kopię na wszelki wypadek.

    --
    Jotte

  • 27. Data: 2011-03-03 21:39:04
    Od: "Jotte" <t...@s...wypad.wp.pl>

    Dodam, że są i inne możliwości. Możesz np. sam zaproponować rozwiązanie
    stosunku pracy za porozumieniem stron z terminem miesięcznym.

    --
    Jotte

  • 28. Data: 2011-03-04 07:55:51
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    to pisze:
    > begin Jotte

    > Jest na piśmie i nazywa się "porozumieniem zmieniającym". Jak wspomniałem
    > nie znam się specjalnie na tym, ale przeglądając sieć znalazłem wyraźne
    > rozróżnienie pomiędzy "wypowiedzeniem zmieniającym", a "porozumieniem
    > zmieniającym". To jak to w rzeczywistości jest?

    powinieneś mieć pouczenie na dole pisma, jeśli go nie ma, musisz podjąć
    decyzję do końca okresu wypowiedzenia, jeśli jest pouczenie, to do
    połowy tego okresu. Jeśli chodzi o przyszłego pracodawce, to co to
    zmienia? - nic. Po prostu zmieniły sie warunki na nieakceptowalne więc
    nie pracowałeś tam dalej i koniec.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 29. Data: 2011-03-04 07:59:39
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    to pisze:
> [...]
    > umówić z pracodawcą na wypowiedzenie za porozumieniem stron (o ile
    > oczywiście pracodawca będzie do tego skory)? Dobrze myślę?

    Jeśli zapłaci fajną kasę, albo zaproponuje inne bonusy, to dobrze, jeśli
    nie, to nie wiem po co się porozumiewać i stracić np możliwość odprawy
    (bo może przysługiwać - może warto to sprawdzić).

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 30. Data: 2011-03-04 08:00:53
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    to pisze:
> [...]
    > chyba najlepiej umówić się na wypowiedzenie za porozumieniem stron za ten

    Jeśli się nie zgodzisz i dostaniesz wypowiedzenie zmieniające, to nowe
    zasady Cię nie obejmą w ogóle (jeśli oczywiście nie zdecydujesz sie na
    przyjęcie nowych warunków).

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl