  • 11. Data: 2009-11-29 14:20:33
    Temat: Re: [Prawo pracy] Wypowiedzenia zmieniające a odprawa
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Sun, 29 Nov 2009 14:55:22 +0100, Darek napisał(a):

    > Właśnie o to mi chodzi. Czy dostanę odprawę wynikającą z "Ustawy o
    > szczególnych zasadach rozwiązywania z pracownikami stosunków pracy z
    > przyczyn niedotyczących pracowników" (a jednocześnie extra odprawa
    > wynikająca z układu zbiorowego)

    Tę pierwszą powinieneś dostać, o ile -- jak już pisałem -- zaproponowane
    warunki odbiegają in minus od tego, co masz teraz.
    Zaś jak jest z dodatkową odprawą gwarantowaną przez pracodawcę -- nie
    wiem. Trzeba by zapoznać się z UZP.

    --
    :) Olgierd || http://olgierd.bblog.pl

  • 12. Data: 2009-11-29 14:23:08
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Darek wrote:

> [...]
    > szczególnych zasadach rozwiązywania z pracownikami stosunków pracy z
    > przyczyn niedotyczących pracowników" (a jednocześnie extra odprawa

    Dlaczego sądzisz, że będą Cię dotyczyć postanowienia tej
    ustawy, jeśli będziesz jedynym zwolnionym?

  • 13. Data: 2009-11-29 14:46:41
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Sun, 29 Nov 2009 15:23:08 +0100, cef napisał(a):

    > Dlaczego sądzisz, że będą Cię dotyczyć postanowienia tej ustawy, jeśli
    > będziesz jedynym zwolnionym?

    Art. 10 ust. 1 ustawy:
    Przepisy art. 5 ust. 3-7 i art. 8 *stosuje się odpowiednio* w razie
    konieczności rozwiązania przez pracodawcę *zatrudniającego co najmniej 20
    pracowników* stosunków pracy z przyczyn niedotyczących pracowników,
    jeżeli przyczyny te stanowią wyłączny powód uzasadniający wypowiedzenie
    stosunku pracy lub jego rozwiązanie na mocy porozumienia stron, a
    zwolnienia w okresie nieprzekraczającym 30 dni obejmują *mniejszą liczbę
    pracowników niż określona w art. 1*.

    --
    :) Olgierd || http://olgierd.bblog.pl

  • 14. Data: 2009-11-29 15:31:01
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Olgierd wrote:

> [...]
    > mocy porozumienia stron, a zwolnienia w okresie nieprzekraczającym 30
    > dni obejmują *mniejszą liczbę pracowników niż określona w art. 1*.

    Dzięki.
    Trochę to pogmatwane :-)

  • 15. Data: 2009-11-29 15:46:12
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Sun, 29 Nov 2009 16:31:01 +0100, cef napisał(a):

    > Dzięki.
    > Trochę to pogmatwane

    Nie, pogmatwany jest tylko tytuł tej ustawy.
    Zasada jest prosta: odprawa się należy, jeśli:
    - pracodawca, który zatrudnia co najmniej 20 osób
    - rozstaje się z pracownikiem
    - w drodze wypowiedzenia albo nawet porozumienia rozwiązującego
    - jeśli przyczyną tego rozwiązania jest coś innego, niż sprawy leżące po
    stronie pracownika
    - a contrario się nie należy, jeśli pracownik odchodzi ze względu na
    rzeczy, które *wyłącznie* dotyczą jego osoby.

    --
    :) Olgierd || http://olgierd.bblog.pl

  • 16. Data: 2009-11-29 16:18:49
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Olgierd wrote:

    > Nie, pogmatwany jest tylko tytuł tej ustawy.
    > Zasada jest prosta: odprawa się należy, jeśli:
    > - pracodawca, który zatrudnia co najmniej 20 osób

    I całe szczęście, że 20 osób, a nie np 3

  • 17. Data: 2009-11-29 18:35:03
    Od: Czeresniak <d...@o...pl>

    Olgierd pisze:

> [...]
    > - a contrario się nie należy, jeśli pracownik odchodzi ze względu na
    > rzeczy, które *wyłącznie* dotyczą jego osoby.

    Coś ciekawego piszesz. Mi pracodawca wręczył porozumienie w sprawie
    rozwiązania umowy.
    Nie usłyszałem żadnych wyjaśnień z jakiego powodu zaproponowano mi
    porozumienie, właściwie to sam zamierzałem odejść więc mnie to nie
    interesowało, ustaliliśmy tylko termin rozwiązania umowy,
    satysfakcjonujący obydwie strony.
    W porozumieniu, które podpisalem nie ma nawet wzmianki o przyczynie
    zawarcia porozumienia.
    Odprawy nie dostałem.

    Myślisz, że powinienem się zwrócić do pracodawcy o wypłatę odprawy?

    Pozdrawiam
    Darek

  • 18. Data: 2009-11-29 19:39:31
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Pisze prawde :)

    > Mi pracodawca wręczył porozumienie w sprawie
    > rozwiązania umowy.

    Fajnie

    > Nie usłyszałem żadnych wyjaśnień z jakiego powodu zaproponowano mi
    > porozumienie,

    Bo takich byc nie musialo.

    właściwie to sam zamierzałem odejść więc mnie to nie

    > W porozumieniu, które podpisalem nie ma nawet wzmianki o przyczynie
    > zawarcia porozumienia.

    Bo i po co?

    > Odprawy nie dostałem.

    Bo Ci sie nie nalezala. Pracodawca zaproponowal Ci polubowne rozwiazanie
    umowy o prace za porozumieniem stron, na ktore sie zgodziles

    > Myślisz, że powinienem się zwrócić do pracodawcy o wypłatę odprawy?

    Nie zostales zwolniony z winy lezacej po stronie pracodawcy, Ty w ogole
    nie zostales zwolniony.

    Jacek Kustra

  • 19. Data: 2009-11-29 20:31:57
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Sun, 29 Nov 2009 14:20:33 +0000, Olgierd napisał(a):

    > Tę pierwszą powinieneś dostać, o ile -- jak już pisałem -- zaproponowane
    > warunki odbiegają in minus od tego, co masz teraz.

    A artykułów w prasie mogę dodać, że w tej sprawie zdarzały się "dziwne"
    wyroki sądów. Więc "powinienieś" nie oznacza tutaj "na pewno dostaniesz"

  • 20. Data: 2009-11-29 21:14:26
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    castrol pisze:

    > Nie zostales zwolniony z winy lezacej po stronie pracodawcy, Ty w ogole
    > nie zostales zwolniony.

    Ale to jest akurat bez znaczenia dla odprawy - wina pracodawcy nic do
    tego nie ma, a odprawę można dostać również przy porozumieniu stron.

    --
    @2009 Johnson