  • 411. Data: 2008-05-25 20:42:47
    Temat: Re: Prawo pracodawcy do kodu zrodlowego programu
    Od: Mikaichi <m...@v...pl>

    Użytkownik Jotte napisał:
    > W wiadomości news:g1cbp5$nkm$4@news.onet.pl Mikaichi <m...@v...pl>

    > A mnie to zwisa. Bez dodatkowych tłumaczeń; czasu szkoda.

    > Naiwniak.
    Pokazuje tylko, ze istnieje druga strona medalu ;)

  • 412. Data: 2008-05-25 20:50:50
    Od: Mikaichi <m...@v...pl>

    Użytkownik Jotte napisał:
    > W wiadomości news:mvfts26647z6.2y6qyh0jyv0p.dlg@40tude.net Jacek

    > A jak wszyscy zechcą być pracodawcami?
    W koncu w UE trynd jest taki, ze duza ilosc ludzi jest na
    samoutrzymaniu, prowadza rodzinne biznesy zatrudniajac zony i czasem
    jakichs pracownikow.

    A taki uklad bardzo wygodny. Ludzie robia co lubią, pracuja na swoim,
    wiec dbaja o to i rozwijają. Nie sa podatni na fochy pracodawców.

    Do tego musza zarzadzac, gospodarowac, planowac - staja sie zaradni,
    samowystarczalni.

    Same plusy.

    > Albo w kasynie.
    > Można też zostać kurwą.
    > Także męską, choc to nie dla wszystkich.

    Przykro mi, ze granie na gieldzie i zarabianie dzieki wiedzy, inwestycji
    i podejmowaniu ryzyka kojarzy ci sie z kurwieneim i dawaniem dupy :(

    No ale to chyba typowy obraz kapitalisty-przedsiebiorcy w oczach
    postkomuszego socjalisty :(

    > Świetny pomysł. Tyle ziemi leży odłogiem i za grosze...

    Nie wiem, ale chyba przespales ostatnie 10 lat, ziemia jest teraz wiecej
    warta...

    > Poradź to swojej babci.

    Babcia juz swoje zrobila, i w niepatlogicznej rodzinei moze liczyc na
    pomoc dzieci i wnuków.

    > Bzdury. Nie masz pojęcia o czym piszesz.
    No to jest nas już trzech ;P

    > Podobno to teraz trudniej
    > pracownika niż pracę znaleźć.

    Bie przesadzalbym. Ja tam nei mam problemów z pracownikami.

    > A przepisy? One chronią (w każdym razie
    > powinny) przede wszystkim przed patologiami na rynku pracy. Przed
    > sytuacjami gdy wysokie bezrobocie umożliwia wykorzystywanie pracownika,

    Ale nie ma wysokiego bezrobocia.

    Sam napisales, ze trudno o pracownika.

    A przepisy dalej sa jak byly.

    > wywieranie presji itp. Nie wszystko da się ująć w artykuły.
    > Co to jest dobry pracownik? Pracownik bezwzględnie robiący wszystko, co
    > Pan-Pracodawca każe? Bo jak nie to go wywali od jutra?

    Dobry pracownik to kura znoszaca złote jajka ;)

    Choc obecnie tez jakby taki potrafil wysiedziec beczke ropy to moze
    nawet bylby cenniejszy ;)

    > Może jeszcze prawo do zrzeszania w związkach zawodowych znieść?

    TAK ZDECYDOWANIE!

    Zwiazki zawodowe powoduja tylko paraliz zakladow pracy, terroryzuja
    pracodawcow, i narazaja ich na koszty, wielomiliardowe, jak np. ostatni
    dlugi strajk w kopalni, gdzie "przestrajkowali" w miesiac zeszloroczny
    zysk tej kopalni.

    > Ja wiem, że istnieje hołota, której się taki wilczy rynek pracy marzy,
    > ale nic z tego.

    Z drugiej strony pracowniko to sie marzy dostawac kase za nic. I zeby go
    si enie dalo zwolnic. I zeby dostal trzynastke. I wczesniejsza
    emeryture. I zeby mogl zabrac z roboty herbate, kawe i papier toaletowy.

    > Gdyby nie istniejące prawo, to dopiero by się działo.

    Co by sie dzialo?

  • 413. Data: 2008-05-25 20:55:10
    Od: Mikaichi <m...@v...pl>

    Użytkownik Jotte napisał:
    > Ano m.in. do tego do tego, żeby byle
    > kutas nie mógł pozbawić kogoś z dnia na dzień podstaw utrzymania jego i
    > rodziny.

    Dlaczego?

    Ustawodawca troskliwy, tak? Bo kosztem wykladajacych wlasne pieniadze
    przedsiebiorcow-pracodawcow zalatwia sprawe w ten sposob, zeby sie nei
    daj boze nei dalo szybko zwolnic pracownika.

    > Aby nie mógł narzucić mu warunków pracy wg własnego widzimisię.

    Drugie dlaczego? Umowa miedzy jednym a drugim to ich sprawa!

    Jesli pracownik chce i godzi sie pracowac za 100 zlotych to czemu
    ustawodawca chce tego zabronic?

    > Ale ty nie jesteś pępkiem świata.

    Ale podobno teraz to prtacownicy dyktują warunki. Skoro ktos dyktuje
    warunki to chyba nie jest "slabsza strona", tylko silniejsza. Dlaczego
    wiec _dalej_ prawo go chroni?

  • 414. Data: 2008-05-25 20:56:01
    Od: Mikaichi <m...@v...pl>

    Użytkownik Jotte napisał:

    > Prawo nie jest robione pod twoje potrzeby!

    No a wlasnie powinno. Prawo powinno byc robione "pod potrzeby obywateli".

  • 415. Data: 2008-05-25 20:57:49
    Od: Mikaichi <m...@v...pl>

    Użytkownik Jotte napisał:

    > A może i nie. Ostatnio był mandacik za przeterminowane gaśnice i
    > niewłaściwy poziom oświetlenia.
    I jak tam u Ciebie?
    + 3 do satysfakcji,
    +7 do bycia ..... :>

    > Która znajduje lepszego pracodawcę i zostawia frajera idąc w okresie
    > wypowiedzeń na zwolnienia.
    To znajde kolejnego. Jeju. Ty na prawde nie masz bladego pojecia jak
    swiat jest urzadzony.

  • 416. Data: 2008-05-25 21:07:06
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Sun, 25 May 2008 22:02:15 +0200, Jotte napisał(a):

    > Podam ci drugą.
    > Art. 100 KP.

    Otóż nie, ponieważ prawa i obowiązki mają obie strony stosunku pracy. A
    że wyglądają one różnie -- to nie jest od razu nierówność.

    > Ja to nazywam ochroną strony słabszej. Takich przykładów jest masa.

    Można to nazywać jak się chce. Faktem jest, że art. 18 par. 2 kp jest
    dość rażący. No i widzisz -- takich przykładów jest masa...

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    czytej Lege Artis ==> http://olgierd.bblog.pl/ <==

  • 417. Data: 2008-05-25 21:32:40
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:g1cjev$i4d$1@news.onet.pl Mikaichi <m...@v...pl>
    pisze:

    > W koncu w UE trynd jest taki, ze duza ilosc ludzi jest na samoutrzymaniu,
    > prowadza rodzinne biznesy zatrudniajac zony i czasem jakichs pracownikow.
    Poproszę o jakieś źródła, statystyki, dowody, a nie niewiadomo skąd
    pochodzące opowieści

> [...]
    > podejmowaniu ryzyka kojarzy ci sie z kurwieneim i dawaniem dupy :(
    > No ale to chyba typowy obraz kapitalisty-przedsiebiorcy w oczach
    Głupiś, to twoje skojarzenia, uprzedzenia i fobie.
    Wskazałem inne możliwości i tyle.

    > Nie wiem, ale chyba przespales ostatnie 10 lat, ziemia jest teraz wiecej
    > warta...
    Jesteś tak inteligentny, że ironia musi cię w dupę kopnąć żebyś ją
    dostrzegł.

    > No to jest nas już trzech ;P
    A co? Masz dwóch kumpli? ;)

    > Bie przesadzalbym. Ja tam nei mam problemów z pracownikami.
    Kłamiesz. Sam pisałeś, że nie stosujesz umowy o pracę tylko cywilno-prawne.
    Więc nie masz pracowników.

    > Ale nie ma wysokiego bezrobocia.
    > Sam napisales, ze trudno o pracownika.
    > A przepisy dalej sa jak byly.
    Są niezłe. Ale tego nie wiesz, bo ich nie znasz.

    > Dobry pracownik to kura znoszaca złote jajka ;)
    No proszę, proszę... coś tam zaczynasz kumać.. ;)

    > TAK ZDECYDOWANIE!
    > Zwiazki zawodowe powoduja tylko paraliz zakladow pracy, terroryzuja
    > pracodawcow, i narazaja ich na koszty
    Trzymają chamów za mordę, mówiąc kolokwialnie. I tak ma być.
    ZZ istnieją (z różnymi prerogatywami, ale ty nie masz o tym pojęcia) we
    wszystkich cywilizowanych krajach, mających standard życia bez porównania
    wyższy niż w Polsce. A tu jakiś byle dupek jeden z drugim będzie się
    wymądrzał jak jest lepiej...

    > Z drugiej strony pracowniko to sie marzy dostawac kase za nic. I zeby go
    > si enie dalo zwolnic. I zeby dostal trzynastke. I wczesniejsza emeryture.
    > I zeby mogl zabrac z roboty herbate, kawe i papier toaletowy.
    Zawsze twierdziłem, że pracownik i pracodawca to strony zantagonizowane
    przez podstawową różnicę intreresów, które bezustannie będą się ścierać.

    > Co by sie dzialo?
    Poczytaj historię i spróbuj wyciągnąć wnioski.

    --
    Jotte

  • 418. Data: 2008-05-25 21:36:50
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:pan.2008.05.25.21.06.36@rudak.org Olgierd
    <n...@r...org> pisze:

    > Otóż nie, ponieważ prawa i obowiązki mają obie strony stosunku pracy. A
    > że wyglądają one różnie -- to nie jest od razu nierówność.
    Samobój.
    No to właśnie pracownik ma prawo żeby zapisy umowy niekorzystne dla niego
    były z mocy prawa nieważne, a pracodawca nie ma.
    To nie nierówność, to RÓŻNICA.

    > Można to nazywać jak się chce. Faktem jest, że art. 18 par. 2 kp jest
    > dość rażący.
    Jestem innego zdania.

    --
    Jotte

  • 419. Data: 2008-05-25 21:46:55
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Sun, 25 May 2008 23:36:50 +0200, Jotte napisał(a):

    > No to właśnie pracownik ma prawo żeby zapisy umowy niekorzystne dla
    > niego były z mocy prawa nieważne, a pracodawca nie ma. To nie
    > nierówność, to RÓŻNICA.

    To różnica, która prowadzi to nierówności.

    > Jestem innego zdania.

    Zatem to kwestia poglądów na to, czy można uzasadnić taką nierówność.
    Twoim zdanie można.

    Zresztą -- to o tyle nieistotne, że prosiłeś (nie mnie, ale się
    wtrąciłem) tylko o przykłady takiej nierówności. O ich istocie gadać
    sensu nie ma.

  • 420. Data: 2008-05-25 21:52:51
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:l962d3gno2rw$.16zhws60khzp6$.dlg@40tude.net Jacek
    Krzyzanowski <k...@o...pl> pisze:

    > No wlasnie pisze, ze tym ludziom robi niedzwiedzia przysluge.
    No to co, że tak piszesz?
    Napisz sobie cokolwiek.

    > Odpowiedznie gwarancje mozna zawrzec w umowie o prace. Kodeks jest do tego
    > niepotrzebny. Albo obie strony zgadzaja sie na odprawe w wysokosci
    > polrocznej pensji, albo tez zgadzaja sie na rozwiazanie umowy z dnia na
    > dzien. Proste.
    W sytuacji nadpodaży pracowników w stosunku do miejsc pracy lub rozpoznania
    przez pracodawcę trudnej jednostkowej sytuacji pracownika oznaczało by to
    dyktat pracowdawcy o zerowym okresie wypowiedzenia pod presją niezawarcia
    umowy w ogóle.
    Należy temu zapobiec z przyczyn oczywistych (no, może nie dla każdego).

    > Od kiedy dzieci wybieraja sobie rodzicow?
    No dobra, nie dałeś sobie rady ze zrozumieniem przykładu.

    > Ja nie musze niczego dmomniemywac.
    To po co bez sensu usiłujesz?

    > Oczekiwania pracownika widnieja na
    > umowie, ktora wlasnorecznie podpisal.
    I chciałbyś żeby tam można było wpisać wszystko co się chce??

    > Na torze w Poznaniu jezdzilem nawet 260.
    Ale ja chcę po mieście. Może zabiję twoją dziewczynę albo chłopaka, ale nie
    martw się - mógł nie wychodzić na ulicę, jego wola.

    Otóż widzisz w cywilizowanych społeczeństwach większość dziedzin życia
    reguluje prawo. Reguluje, to znaczy ingeruje w nie. Czasem głębiej, czasem
    płyciej.
    My alurat gadamy o prawie pracy, tu regulacje są dość głębokie, ale słuszne.

    --
    Jotte