  • 1. Data: 2004-11-30 19:03:24
    Temat: Prawo konsumenta
    Od: "Bartek J." <j...@p...fm>

    Chcialbym zadac pytanie teoretyczne, ktore mam nadzieje nie przejdzie w
    praktyke. Mam akwarium i załozmy ze kupie do niego grzalke firmy XYZ.
    Grzałka sie psuje, woda 35*C, ryby zdychaja. Oddaje grzalke na gwarancje i
    prosze o dowod zepsucia towaru. Ryby byly warte 300zl. Czy firma XYZ powinna
    wyplacic mi odszkodowanie??
    Pozdrawiam
    Bartek

  • 2. Data: 2004-11-30 19:21:57
    Temat: Re: Prawo konsumenta
    Od: Tasman <e...@o...pl>

    Bartek J. napisał(a):
> [...]
    > prosze o dowod zepsucia towaru. Ryby byly warte 300zl. Czy firma XYZ powinna

    jesli w opisie grzałki są fałszywe informacje, które nie mają miejsca w
    rzeczywistości, jest jakiś błąd, to powinni uznać reklamacje, jeśli zaś
    temperatura miała wg grzałki wynosić 35 stopni, to na jakiej podstawie
    uważasz, że grzałka powinna być zwrócona ?

  • 3. Data: 2004-11-30 19:53:15
    Od: "Bartek J." <j...@p...fm>

    Użytkownik "Tasman" <e...@o...pl> napisał w wiadomości

    >jeśli zaś
    > temperatura miała wg grzałki wynosić 35 stopni, to na jakiej podstawie
    > uważasz, że grzałka powinna być zwrócona ?

    Chodzi mi o to ze jak grzalka byla z termostatem i byl on ustawiony na 25*C
    a on sie zepsul i wyszlo 35* to po 1 powinni mi zwrocic nowa lub ta naprawic
    i po 2 czy powinni dac mi jeszcze odszkodowanie za te zdechle ryby?
    Pozdrawiam
    Bartek

  • 4. Data: 2004-12-01 01:02:35
    Od: "gosc" <s...@w...pl>

> [...]
    naprawic
    > i po 2 czy powinni dac mi jeszcze odszkodowanie za te zdechle ryby?

    zerknij na przepisy o odpowiedzialnosci sprzedawcy - moim zdaniem tak, ale w
    praktyce bedzie ciezko wyegzekwowac

    przy kazdym urzedzie miasta dziala powiatowy rzecznik konsumentow, zwroc sie
    do niego o pomoc, zanim pojdziesz do firmy

  • 5. Data: 2004-12-01 01:39:59
    Od: net user <user@isp_provider.com>

    Bartek J. wrote:
    > Chcialbym zadac pytanie teoretyczne, ktore mam nadzieje nie przejdzie w
    > praktyke. Mam akwarium i za?ozmy ze kupie do niego grzalke firmy XYZ.
    > Grza?ka sie psuje, woda 35*C, ryby zdychaja. Oddaje grzalke na gwarancje i
    > prosze o dowod zepsucia towaru. Ryby byly warte 300zl. Czy firma XYZ powinna
    > wyplacic mi odszkodowanie??
    > Pozdrawiam
    > Bartek

    Zaloz strone interenowowa dla sprzedawcy i dla producenta i opisz swoje
    przezycia. Zapewniam, dziala. Zalozylam strone www pewnej firmie ktora
    sponsorowana dr Mengele. Zwinela internetowe zagle w jeden dzien
    wlacznie z domena.

    zizua

  • 6. Data: 2004-12-01 05:14:28
    Od: "Bartek J." <j...@p...fm>

    Użytkownik "gosc" <s...@w...pl> napisał w wiadomości

    > zerknij na przepisy o odpowiedzialnosci sprzedawcy - moim zdaniem tak, ale
    > praktyce bedzie ciezko wyegzekwowac

    Jak porzadna firma to wyegzekwuje.

    > przy kazdym urzedzie miasta dziala powiatowy rzecznik konsumentow, zwroc
    sie
    > do niego o pomoc, zanim pojdziesz do firmy

    Narazie nie ma takiej potrzeby poniewaz wszystko gra ale jak co to sie tam
    zglosze

    Dzieki za odpowiedz
    Pozdrawiam
    Bartek

  • 7. Data: 2004-12-01 05:16:16
    Od: "Bartek J." <j...@p...fm>

    Uzytkownik "net user" <user@isp_provider.com> napisal w wiadomosci
    > Zaloz strone interenowowa dla sprzedawcy i dla producenta i opisz swoje
    > przezycia.

    Ale ja nie chce obrabiac im przyslowiowej dupy, chce tylko dostac
    odszkodowanie.

    >Zapewniam, dziala. Zalozylam strone www pewnej firmie ktora
    > sponsorowana dr Mengele. Zwinela internetowe zagle w jeden dzien
    > wlacznie z domena.

    I pozniej dziwic sie ze firmy nie maja wlasnych www :P

    Dzieki za odzew i za rade :)
    > zizua
    Pozdrawiam
    Bartek

  • 8. Data: 2004-12-01 07:37:16
    Od: ">>torpis<<" <torpis66/beztego/@gazeta.pl>

    Dnia 2004-11-30 (20:03:24) można przeczytać:

> [...]
    BJ> prosze o dowod zepsucia towaru. Ryby byly warte 300zl. Czy firma XYZ powinna

    To jest tak jak z gwarancja na dysk, a nie na dane, ktore sa
    niejednokrotnie duzo wiecej warte

    --
    Pozdrawiam,
    "..dokonałem zwrotu o 360 stopni.." cyt. Lech Wałęsa

  • 9. Data: 2004-12-01 22:35:50
    Od: Mariusz Z. <u...@m...pl>

    Z wielką radością "Bartek J." <j...@p...fm> napisał:

> [...]
    > prosze o dowod zepsucia towaru. Ryby byly warte 300zl. Czy firma XYZ powinna

    Ustawa z dn. 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów
    oraz o odpowiedzialności[...] (Dz. U. Nr 22, poz. 271)

    Art. 449(2). Producent odpowiada za szkodę na mieniu tylko wówczas,
    gdy rzecz zniszczona lub uszkodzona należy do rzeczy zwykle
    przeznaczanych do osobistego użytku i w taki przede wszystkim sposób
    korzystał z niej poszkodowany.

    NIestety rybki w akwarium, wg mojej opinii, nie należą do rzeczy
    zwykle przeznaczanych do osobistego użytku.

    Pozdrawiam,
    Mariusz